در سومین روز از رزمایش ولایت 97 انجام شد؛ شلیک موفق موشک کروز از زیردریایی کلاس غدیر

در سومین روز از رزمایش ولایت 97، زیردریایی کلاس غدیر نیروی دریایی ارتش با موفقیت، اقدام به شلیک موشک کروز کرد.
به گزارش ایسنا، در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یک فروند زیردریایی سبک از کلاس غدیر اقدام به پرتاب موشک کروز ضدسطحی کرد.
به‌دلیل محدودیت شعاع عملیاتی اژدرها و احتمال کشف مکان زیردریایی در هنگام پرتاب موشک اژدر، با ابتکار و تلاش جهادی متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش و صنایع وزارت دفاع کشور برای اولین بار موشک از عمق دریا به سمت هدف پرتاب شده و بدون اینکه مکان پرتاب و موقعیت کشف شود می‌تواند یگان‌های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.
دیگر زیردریایی‌های حاضر در نداجا از جمله زیر دریایی‌های سنگین کلاس طارق و زیر دریایی تمام ایرانی فاتح نیز از این قابلیت برخوردار هستند.


جنگنده فانتوم با شلیک موشک نصر، هدف دریایی را منهدم کرد
همچنین در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یک فروند جنگنده فانتوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شلیک موشک نصر، هدف از پیش تعیین شده را در دریا با موفقیت منهدم کرد.
روابط عمومی ارتش اعلام کرد: در ادامه رزمایش ولایت 97، در راستای پشتیبانی یگان‌های نیروی هوایی از شناورهای سطحی نیروی دریایی، یک فروند جنگنده فانتوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) با شلیک موشک کروز هواپایه نصر توانست هدف مورد نظر را در دریا با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.
همچنین بالگردهای نیروی دریایی ارتش که به تازگی به سامانه شکار مین دریایی نیز مجهز شده‌اند اقدام به انهدام مین‌های افندی دشمن کردند.
عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریای ارتش
یگان‌های بالگردی هوادریای نیروی دریایی ارتش، اهداف دشمن فرضی در سطح دریا را منهدم کردند.
در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یکان‌های بالگردی هوادریای نیروی دریایی ارتش در یک عملیات تهاجی اقدام به انهدام اهداف دشمن فرضی در سطح دریا کردند.
این بالگردها در انواع مختلف از جمله بل 212 با بکارگیری راکت اندازها و تیربارهای خود توانستد با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کنند.
بالگردهای هوادریا علاوه بر انجام عملیاتهای رزمی، در انتقل نیروها و هلی برن آنها در مناطق مختلف عملیاتی نیز نقش بسزایی ایفا کردند.
رزمایش بزرگ ولایت 97 پایان یافت
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97، پس از سه روز با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده عصر دیروز به کار خود پایان داد.
مرحله نمایش قدرت این رزمایش از روز جمعه سوم اسفند ماه با رمز مبارک یا زهرا(س) با رژه یگان‌های دریایی آغاز شد و در جریان آن، انواع یگان‌های سطحی، زیرسطحی، هوا دریا و موشکی، سناریوهای تعیین شده را با موفقیت اجرایی کردند.
از جمه نکات مهم این رزمایش که درمحدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار10 درجه اجرا شد، اولین حضور عملیاتی ناوشکن ایرانی سهند و زیردریایی ایرانی فاتح بود.
زیردریایی بومی فاتح در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان هرمزگان در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری رسید.
همچنین در این رزماش برای اولین بار یک فروند زیردریایی کلاس غدیر اقدام به شلیک موشک کروز ضد سطحی کرد و توانست هدف خود را از عمق دریا توسط موشک شلیک شده بر روی دریا مورد اصابت قرار دهد.
سایر اخبار این روزنامه
زنجیره محصولات پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی تکمیل شد مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد: هیچ پرواز اروپایی در تحریم‌ها لغو نشد وزیر امور خارجه: نگوییم مردم 40 سال مقاومت کردند، باز هم می‌کنند؛ پس ما چه کاره‌ایم؟ تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق نوری المالکی: مجلس عراق می‌تواند نظامیان آمریکایی را اخراج کند دکتر ظریف در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پالرمو و CFT: هشدار وزیر امور خارجه در مورد عدم تصویب لوایح پالرمو و سی.اف.تی تظاهرات ضد آمریکایی مردم ونزوئلا در اعتراض به دخالت های آمریکا پایان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 98 سقف درآمدهای کشور در سال آینده پنج میلیون و 200 هزار و 83 میلیارد و 652 میلیون ریال تعیین شد در سومین روز از رزمایش ولایت 97 انجام شد؛ شلیک موفق موشک کروز از زیردریایی کلاس غدیر بورس به کانال 166 هزار واحدی صعود کرد فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت بورس اوراق بهادار شد حدود 50 تن طلای داعش به دست نیروهای آمریکایی افتاده است هواپیماربایی در بنگلادش 9 نظامی انگلیسی در نجران عربستان کشته شدند پرونده مسکن مهر در دولت تدبیر و امید بسته می‌شود معاون وزیر علوم: وام ضروری دانشجویان به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد با حضور فرمانده نیروی هوایی؛ گیربکس ایرانی هواپیمای میگ 29 تست عملیاتی شد گامی در جهت استقرار عدالت