تظاهرات ضد آمریکایی مردم ونزوئلا در اعتراض به دخالت های آمریکا

همزمان با ارسال کالاهای آمریکایی از طریق مرز کلمبیا به ونزوئلا، مردم این کشور در اعتراض به آمریکا و کلمبیا در کاراکاس مرکز ونزوئلا تظاهرات کردند.
نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا در جمع مردم گفت دولتش، روابط خود را با کلمبیا قطع کرده است.
مادورو این تصمیم را بعد از آن اعلام کرد که کلمبیا به تلاش‌های مخالفان ونزوئلا برای ایجاد اغتشاش در این کشور یاری رسانده است.
همچنین دهها نفر از فعالان سیاسی در نیویورک برای اعلام حمایت از ونزوئلا در برابر سیاست‌های آمریکا، تجمع کردند. این فعالان، بر مخالفت خود با دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا تاکید کردند.


تجمع کنندگان، کمک‌های انسانی آمریکا به ونزوئلا را اسب تروآ برای ورود به خاک این کشور توصیف کردند.
وزیر خارجه ونزوئلا: پامپئو به دنبال بهانه‌ای برای آغاز جنگ علیه کاراکاس است
ازسوی دیگر وزیر خارجه ونزوئلا، روز گذشته همتای آمریکایی‌اش را به سازماندهی به آتش کشیده شدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در مرز با کلمبیا متهم کرده و گفت که وی به شدت به دنبال دلیلی برای آغاز جنگ علیه کاراکاس است.
خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توئیترینوشت: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا فکر می‌کند که می‌تواند با به آتش کشیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای ونزوئلا در مرز کلمبیا ازسوی عاملان خودش جهان را گول بزند و فریب دهد. پامپئو و مردانش به شدت به دنبال دلیلی برای آغاز جنگ علیه دولت کاراکاس هستند. امروز، این عملیات شکست خورد. اگر شما می‌خواهید آنهایی را که این کامیون‌ها را به آتش کشیدند، بیابید، باید در میان کارمندان خودتان دنبالشان باشید.
روز شنبه، مخالفان دولت ونزوئلا تحت حمایت آمریکا تلاش کردند تا کامیون‌های کمک رسان را به داخل ونزوئلا ببرند اما نیروهای مخالف، آنها را در مرز کلمبیا به آتش کشیدند. اواخر همان روز، پامپئو تصاویر مربوط به این حریق را "تهوع آور" خواند.
در پی این رخداد، کارلوس هولمز تروخیلو، وزیر خارجه کلمبیا اعلام کرد که ایوان دوکو، رئیس جمهوری دستور داده تا مابقی کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به کشور بازگردند.
گوآیدو: از آمریکا می‌خواهم تمام گزینه‌ها را برای براندازی مادورو در نظر بگیرد
ازسوی دیگر پس از آنکه سربازان وفادار به رئیس جمهوری ونزوئلا کاروان‌های حامل کمک‌های خارجی را از مرز این کشور عقب رانده و دو معترض را کشتند، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد که مجبور است از واشنگتن بخواهد تمامی گزینه‌ها را برای براندازی مادورو بررسی کند.
خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در پیامی توئیتری نوشت: رخدادهای مرز ونزوئلا مرا مجبور کرد تا تصمیمی را بگیرم و به صورت رسمی به جامعه بین‌الملل پیشنهاد کنم که باید تمامی گزینه‌ها را در تضمین آزادی کشور ونزوئلا بررسی کنند.
اپوزیسیون ونزوئلا امیدوار بود که سربازان این کشور اجازه دهند تا کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه وارد کشور شوند اما صفوف گارد ملی ونزوئلا در مرز اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی کاروان‌های کمک رسان کردند.
کلمبیا: تصمیم مادورو برای قطع روابط دیپلماتیک را به رسمیت نمی‌شناسیم
ازسوی دیگر وزیر خارجه کلمبیا اظهار کرد، کشورش تصمیم رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد. رئیس آژانس مهاجرت کلمبیا نیز گفته است: بوگوتا تصمیم گرفت که مرز خود را با ونزوئلا به خاطر وقوع درگیری‌های اخیر به طور موقت تعطیل کند.
کارلوس هولمز تروخیو، وزیر خارجه کلمبیا اظهار کرد، کشورش تصمیم رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد.
او در توییتر خود نوشت: چون ما دولت مادورو در ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسیم از این رو تصمیم قطع روابط این کشور با ما را هم ملغی می‌دانیم.
روز شنبه مادورو تصمیم قطع روابط دیپلماتیک و سیاسی با کلمبیا را در پی نقش این کشور برای انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه به خاک ونزوئلا از طریق مرزهای دو کشور اعلام کرد. او به سفیر کلمبیا و دیگر دیپلمات‌های این کشور 24 ساعت مهلت داده تا خاک این کشور را ترک کنند.
سایر اخبار این روزنامه
زنجیره محصولات پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی تکمیل شد مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد: هیچ پرواز اروپایی در تحریم‌ها لغو نشد وزیر امور خارجه: نگوییم مردم 40 سال مقاومت کردند، باز هم می‌کنند؛ پس ما چه کاره‌ایم؟ تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق نوری المالکی: مجلس عراق می‌تواند نظامیان آمریکایی را اخراج کند دکتر ظریف در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پالرمو و CFT: هشدار وزیر امور خارجه در مورد عدم تصویب لوایح پالرمو و سی.اف.تی تظاهرات ضد آمریکایی مردم ونزوئلا در اعتراض به دخالت های آمریکا پایان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 98 سقف درآمدهای کشور در سال آینده پنج میلیون و 200 هزار و 83 میلیارد و 652 میلیون ریال تعیین شد در سومین روز از رزمایش ولایت 97 انجام شد؛ شلیک موفق موشک کروز از زیردریایی کلاس غدیر بورس به کانال 166 هزار واحدی صعود کرد فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت بورس اوراق بهادار شد حدود 50 تن طلای داعش به دست نیروهای آمریکایی افتاده است هواپیماربایی در بنگلادش 9 نظامی انگلیسی در نجران عربستان کشته شدند پرونده مسکن مهر در دولت تدبیر و امید بسته می‌شود معاون وزیر علوم: وام ضروری دانشجویان به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد با حضور فرمانده نیروی هوایی؛ گیربکس ایرانی هواپیمای میگ 29 تست عملیاتی شد گامی در جهت استقرار عدالت