مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد: هیچ پرواز اروپایی در تحریم‌ها لغو نشد

مدیرعامل ایران ایر گفت: هیچ پیش پرداختی در سه کمپانی هواپیماساز بوئینگ ایرباس و ATR نداریم.
به گزارش فارس، فرزانه شرفبافی در مراسم پنجاه وهفتمین سالروز تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما و ورود سه فروند ایرباس 319 به ناوگان شرکت هواپیمایی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: رشد و تعالی در سختی‌ها ایجاد می‌شود و هیچ فرد،‌ سازمان و موجودیتی با سکون و آرامش به تعالی نمی‌رسد. هما شرایط سخت بسیار دیده است و امروز هم در جنگ اقتصادی و تحریم هستیم.
وی ادامه داد: ‌با این حال هما سرافرازانه همه پروازهای اروپایی خود را به مقاصد انجام می‌دهد و با وجود آنکه سرویس‌های لازم برای پروازها در برخی مقاصد اروپایی دریافت نمی‌کنیم، اما اجازه نداده‌ایم پروازهایمان دچار اختلال شود.
مدیرعامل ایران ایر با اشاره به اینکه برخی ایران ایر را با شرکت‌های هواپیمایی دیگر مقایسه می‌کنند، گفت:‌کدام شرکت هواپیمایی در دنیا وجود دارد که در بازه زمانی این چنین طولانی تحریم بوده و موفق هم شده است.


شرفبافی گفت:‌ هما 57 سال قدمت و تجربه دارد و در تحریم‌ها هم با شرایط پیچیده پرواز می‌کند.وی با تاکید بر اینکه مهم است پرچم ایران ایر به عنوان ایرلاین ملی در فرودگاه‌های دنیا به اهتزاز درآید، گفت: ما قول می‌دهیم برای در اوج نگه داشتن هما از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
مدیرعامل ایران ایر گفت: هما با ادغام دو شرکت هواپیمایی در سال 1340 تاسیس شده است، اما در سال‌های پیش از آن هم کشور ما شرکت هواپیمایی داشته است. اقدام به تولید و ساخت هواپیما کرده است و قدمت صنعت هوایی ایران 5 سال پس از اولین پرواز برادران رایت بوده است.شرفبافی با اشاره به تخصص بالای کارکنان و متخصصان هما گفت: ما چک‌های مختلف ایرباس 330 را همه با موفقیت انجام داده‌ایم.
وی بیان کرد: پس از امضای برجام، اداره خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش را برای ایرباس، بوئینگ و ATR صادر کرد. مقرر شد شرکت ATR 40 فروند، بوئینگ 80 فروند و ایرباس 100 فروند تا 10 سال دیگر تحویل هما دهند.
مدیرعامل ایران ایر بیان کرد:‌در سال‌های 2016 و 2017 سه فروند ایرباس تحویل گرفتیم تا پایان 2017 هم 8 فروند ATR تحویل گرفتیم، بوئینگ هم قرار بود در سال 2019 به ما تحویل بدهد.
شرفبافی افزود: در 8 می‌2018 خروج یک جانبه آمریکا از برجام رخ داد. اداره خزانه‌داری آمریکا به هر سه کمپانی اعلام کرد مجوز اوفک شما باطل شده و فقط می‌توانید برای خدمات پس از فروش درخواست مجوز دهید.
وی افزود:‌ ما هیچ پیش پرداختی به هیچ یک از این کمپانی‌ها نداده بودیم و هر چه بود هواپیماها را گرفتیم؛ ATR قرار بود 12 فروند دیگر تا 2018 به ما بدهد که در مجوزی 6 روزه 5 فروند را به ما دادند.مدیرعامل ایران ایر افزود:‌ سه فروند هواپیمای دیگر که قرارداد آنها انجام شده است (ایرباس 319) تحویل هما خواهد شد.
فرزانه شرف‌بافی همچنین در مراسم حاشیه ورود سه فروند ایرباس به ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از تغییر نگرش در وزارت راه در تامین ناوگان هوایی و با حمایت‌های هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه و رئیس‌جمهور برنامه توسعه ناوگان در هما با مدل‌های متفاوت آغاز شد.وی افزود: سه فروند ایرباس 319 به تازگی خریداری شده است که امروز وارد ناوگان هما می‌شود و تولید سال 2002 میلادی است.
مدیرعامل ایران‌ایر گفت: تامین مالی این هواپیماها از طریق فاینانس که تجربه آن را بیش از این داشتیم، انجام شده است.
وی افزود: با ورود این سه فروند هواپیما 380 صندلی به ناوگان هما افزوده می‌شود و پروازهایی که پیش از این با فوکر 100 یا ATR نمی‌توانستیم، انجام دهیم با این ایرباس‌های برد متوسط انجام می‌دادیم.
سایر اخبار این روزنامه
زنجیره محصولات پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی تکمیل شد مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد: هیچ پرواز اروپایی در تحریم‌ها لغو نشد وزیر امور خارجه: نگوییم مردم 40 سال مقاومت کردند، باز هم می‌کنند؛ پس ما چه کاره‌ایم؟ تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق نوری المالکی: مجلس عراق می‌تواند نظامیان آمریکایی را اخراج کند دکتر ظریف در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پالرمو و CFT: هشدار وزیر امور خارجه در مورد عدم تصویب لوایح پالرمو و سی.اف.تی تظاهرات ضد آمریکایی مردم ونزوئلا در اعتراض به دخالت های آمریکا پایان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 98 سقف درآمدهای کشور در سال آینده پنج میلیون و 200 هزار و 83 میلیارد و 652 میلیون ریال تعیین شد در سومین روز از رزمایش ولایت 97 انجام شد؛ شلیک موفق موشک کروز از زیردریایی کلاس غدیر بورس به کانال 166 هزار واحدی صعود کرد فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت بورس اوراق بهادار شد حدود 50 تن طلای داعش به دست نیروهای آمریکایی افتاده است هواپیماربایی در بنگلادش 9 نظامی انگلیسی در نجران عربستان کشته شدند پرونده مسکن مهر در دولت تدبیر و امید بسته می‌شود معاون وزیر علوم: وام ضروری دانشجویان به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد با حضور فرمانده نیروی هوایی؛ گیربکس ایرانی هواپیمای میگ 29 تست عملیاتی شد گامی در جهت استقرار عدالت