بن‌سلمان به‌دنبال اجاره اسلام‌آباد

گروه بین‌الملل: ولیعهد سعودی وارد پاکستان شده است. «محمد بی‌سلمان» که سال پر دردسری را پشت‌سر گذاشته و از سوی غرب با اتهامات بسیاری روبه‌رو شده است، حالا می‌خواهد پشت مرز‌ها ایران یارکشی کند. او با استفاده از مشکلات مالی پاکستان می‌خواهد اسلام‌آباد را نمک گیر کرده تا به وقت نیاز از آنها بهره ببرد. البته سعودی‌ها از روز استقلال پاکستان از هند با پرداخت پول‌های هنگفت به قلب اسلام‌آباد نفوذ کرده‌اند. اتفاق حائز اهمیت این است که سفر ولیعهد سعودی هم‌زمان با حمله تروریستی گروه جیش العدل به مرزبانان ایرانی انجام شده است. براساس شواهد موجود سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به ISI از این گروه تروریستی همانند طالبان و اقوام آن حمایت می‌کند که موجب دلخوری تهران از اسلام آباد شده است. 
نخست وزیر پاکستان، در دیدار با او عربستان را دوست هنگام نیاز توصیف کرده است. ولیعهد سعودی در جریان این سفر در اقامتگاه رسمی عمران خان سکونت دارد، مکانی که تاکنون هیچ یک از مهمانان خارجی دولت پاکستان در آن اقامت نکرده‌اند.
بنا به گزارش آسوشیتدپرس،  «محمد بن‌سلمان» در این سفر اعلام کرده است که بیش از بیست میلیارد دلار در قالب قراردادهای مختلف در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند.  یکی از قراردادهای دو طرف به ارزش هشت میلیارد دلار مربوط به ساخت یک پالایشگاه نفتی در بندر گوادر پاکستان در ساحل دریای عمان است. گفته می‌شود دو طرف چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، پتروشیمی و معدن امضا کرده‌اند.
ولیعهد سعودی همچنین در این سفر دستور تأسیس یک مرکز درمانی در استان خیبر پختونخوا واقع در شمال غربی این را نیز کشور داده است. این مرکز نام «فرمان علی‌خان» را دارد. رسانه‌های سعودی اعلام کردند که ساخت این مرکز درمانی بر روابط برادرانه میان پاکستان و عربستان در تمامی سطوح تاکید دارد. 


همچنین ولیعهد عربستان طی سخنرانی خود در اسلام آباد تاکید کرد که کشورش قادر به جذب ۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ میلادی است. وی در ادامه افزود: عربستان تمامی ملزومات اقتصادی و تاریخی را دارد تا به یک مقصد جهانی تبدیل شود و تلاش‌ها برای ساختن آینده‌ای بزرگ برای عربستان و پاکستان ادامه دارد.
گفته می‌شود ‌ذخیره ارزی بانک مرکزی پاکستان تنها هشت میلیارد دلار است و این کشور نیازمند تامین مالی از سوی کشورهای و نهادهای خارجی است. همچنین روز گذشته وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد که ولیعهد عربستان دستور آزادی حدود ۲۱۰۷ زندانی پاکستانی در زندان‌های سعودی را صادر کرده است. «فؤاد حسین»، وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز اعلام کرد که بن‌سلمان، بنا به درخواست نخست وزیر این کشور این دستور را صادر کرده است. 
همچنین وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور بالاترین نشان پاکستان را که بالاترین نشان شهروندی در این کشور است، به او اعطا کرد. وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که «عارف علوی»، رئیس جمهوری پاکستان، نشان پاکستان را پیش از پایان سفر ولیعهد عربستان به او خواهد داد.
پاکستان اولین مقصد از سفر آسیایی «محمد بن سلمان» است و بعد از آن به مالزی، اندونزی و هند می‌رود. او در هند با وزیر انرژی این کشور به بررسی مساله نفت می‌پردازد. او همچنین قصد دارد بعد از آن روز پنج‌شنبه و جمعه عازم چین شود.