حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس: نمی‌توانیم مایوس شویم

این روزها که کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و دولت که به عنوان قوه اجرایی نیازمند همراهی و همگامی همه نهادها و دستگاه‌ها برای برون‌رفت از این وضعیت است برخی هر روز بر طبل مخالفت می‌کوبند و سنگ پیش پای دولت می‌اندازند. نمونه آن طرح استیضاح حسن روحانی از سوی دلواپسان در مجلس شورای اسلامی بود. این اقدام مخالفان دولت در شرایطی انجام می شود که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی است. امروز نیازمند انسجام، همراهی و تعامل همه نهادها و جناح‌های سیاسی برای مقابله با فشارهای خارجی بین‌المللی هستیم. امروز وقت آن است که همه برای عبور از بحران و جنگ روانی که دشمن راه انداخته است بسیج شوند. رئیس‌جمهوری نیز با اشاره به چنین وضعیتی و با بیان اینکه مشکلات را با همراهی هم می‌توانیم حل می‌کنیم، خطاب به مخالفانش گفت: وقتی دولتی با رای مردم انتخاب و سرکار می‌آید، همه باید از آن حمایت کنند. در واقع همه باید با هم باشیم در غیر این صورت نه تنها در دوران جنگ، بلکه در صلح هم موفق نخواهیم بود.
روز گذشته حسن روحانی در پایان سفر خود به استان هرمزگان، با بیان اینکه انتخابات ۴ سال یکبار است تا ملت به هر دیدگاهی رای داد، کشور بر آن مبنا اداره شود، افزود: نمی‌شود که در آغاز انتخابات با هم دعوا کنیم، درطول دوره به اختلاف ادامه دهیم و دوباره برای انتخابات بعدی، این کار را ادامه دهیم. انتخابات برای این است که مردم فرد یا گروه مورد نظر خود را انتخاب کنند و وقتی مردم به دیدگاهی رای دادند، همه باید به دنبال آن دیدگاه رفته و حمایت کنند. در انتخابات دو یا چند گروه با هم رقابت می‌کنند اما وقتی یک گروه انتخاب شد، رقابت انتخاباتی تمام می‌شود.
او با اشاره به نحوه مصوبات مجلس، گفت: در مصوبات مجلس نیزگاهی می‌بینیم، فقط با یک رای اختلاف، موضوعی تصویب و به قانون تبدیل می‌شود و وقتی قانون شد نماینده مخالف هم باید قانون را اجرا کند.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه وقتی دولتی با رای مردم انتخاب و سرکار می‌آید، همه باید از آن حمایت کنند، گفت: همه باید با هم باشیم در غیر این صورت نه تنها در دوران جنگ، بلکه در صلح هم موفق نخواهیم بود.


به گزارش ایسنا، حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: دشمنان برای ایجاد مانع در راه توسعه کشور ما و موفقیت ملت، تلاش و تبلیغ می‌کنند، اما ملت ایران به رغم میل بدخواهانش و تلاش و تبلیغ آنها، با قامتی استوار ایستاده و به تلاش خود ادامه می‌دهد. ملت ایران همچون بهمن سال ۵۷ که با شور و شوق پیروزی انقلاب را جشن گرفت، امروز هم در سالروز پیروزی انقلاب به خیابان‌ها آمده و به دنیا می‌گویند که به راه خود با قدرت ادامه خواهند داد.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمن توطئه دی ۹۶ را آغاز کرد به خیال اینکه دی ۹۷ خودش در تهران باشد!، افزود: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که دی‌ماه امسال همه چیز تمام است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد. آنها به اشتباه فکر می‌کردند که ما دست‌مان را بالا خواهیم برد و در نفت و گاز و کشاورزی و توسعه قادر به فعالیت نخواهیم بود. اینکه در همین پالایشگاه بندرعباس تولید بنزین از ۸ میلیون لیتر به ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته و بهبود کیفیت تولید داشته‌ایم، نشان از تلاش و همت ملت ایران است.
روحانی خاطر نشان کرد: اینکه از سال ۹۶ تا امروز در کمتر از ۳ سال، ۳ پروژه مهم فازهای ۱، ۲، ۳، ستاره خلیج فارس افتتاح شده به معنای حرکت خروشان ملت در مسیر خودکفایی و عظمت است.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کسی نمی‌تواند این عظمت و دستاورد بزرگ را به خاطر شرایطی همچون گرانی مقطعی برخی کالاها که مردم را چند روزی در مضیقه قرار می‌دهد، زیر سوال ببرد، گفت: زیر سوال بردن موفقیت‌های بزرگ سال‌های اخیر در کشور نه انصاف است نه مروت و نه وطن پرستی، نه عشق به انقلاب و نه اخلاق اسلامی.
روحانی با تاکید بر اینکه باید کارهای بزرگی را که در کشور انجام شده، ببینیم، گفت: البته مشکلات و نقایصی هم وجود دارد و در زمان تحریم و جنگ اقتصادی با مشکلاتی مواجه می‌شویم، زیرا آمریکا و مزدورانش در منطقه تلاش می‌کنند فشار به ملت ایران را روزانه افزایش دهند. وقتی دشمن سنگی پرتاب می‌کند، ممکن است یک شیشه هم بشکند اما نمی‌شود به‌خاطر شکستن شیشه زانوی غم بغل بگیریم. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز روز امتحان الهی است و یک آزمایش تاریخی برای همه ماست، گفت: همانطوری که در دوران دفاع مقدس با وحدت و اتحاد و دست در دست هم ایستادیم، مقاومت کردیم و پیروز شدیم، باید مقاومت کنیم و نمی‌توانیم مایوس شویم. روحانی با بیان خاطره‌ای از دوران جنگ، گفت: یک روزی در جنگ فروش نفت ما به طور کامل در سال ۶۴ قطع شد، اما با اراده تصمیم، برنامه‌ریزی، تدبیر و فداکاری با کمک مهندسین و متخصصین کشور از مشکلات عبور کردیم و دوباره تولید و فروش نفت ادامه پیدا کرد. رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: در عملیات بدر سال ۶۳، فقط یک فروند هواپیمای عراقی را توانستیم بزنیم، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، با کمک شهید بابایی و دوستان از بهمن ۶۴ تا فروردین ۶۵، موفق شدیم ۱۵۰ فروند هواپیمای عراقی را سرنگون کنیم که در مخیله هیچ نظامی نمی‌آمد.
روحانی با بیان اینکه اراده، تصمیم، برنامه‌ریزی، تدبیر و فداکاری ما را در برابر دشمن پیروز کرد، گفت: اگر می‌خواستیم دست روی دست بگذاریم و از میراژها و میگ‌های جدید و موشک‌های ضد رادار عراق بترسیم، نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.
رئیس‌جمهوری افزود: در آن شرایط سخت مهندسان و کارگران شرکت نفت، پالایشگاه را در مقابل بمباران دشمنان، سر پا نگه داشتند و به‏رغم کمک همه دنیا به صدام، ما روی پای خود ایستادیم. نفت تولید کردیم، صنعت نفت را اداره و در طول مدت جنگ، نفت را هم صادر و هم سوخت جبهه و مردم را تامین کردیم.
جنگ اقتصادی سخت‌تر از جنگ نظامی است
روحانی خاطر نشان کرد: دوران و شرایط بسیار سختی بود. زندگی کوپنی بود. مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند، اما عقب‌نشینی نکردند، از امام(ره) جدا نشدند و کشور را غریب و تنها نگذاشتند. اگر زمان جنگ هم عده‌ای می‌جنگیدند و عده‌ای در تهران آنان را بازخواست می‌کردند؛ به نتیجه نمی‌رسیدیم اما همه پشت به پشت هم و دست در دست هم توانستیم دشمن را شکست دهیم. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جنگ هم پیروزی داشت و هم شکست، با هم بودیم و پیروز شدیم؛ امروز هم روز جنگ اقتصادی است، گفت: در آن جنگ نظامی پشت هم بودیم، امروز هم در جنگ اقتصادی باید همه با هم و پشتیبان هم باشیم. اگر همه امروز با هم نباشیم و عده‌ای بر سر مسائل جزئی بهانه‌گیری کنند، نمی‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کنیم.
روحانی جنگ اقتصادی را سخت‌تر از جنگ نظامی دانست و ادامه داد: در جنگ نظامی همه چیز آشکار است اما در جنگ اقتصادی اینگونه نیست. اینکه چگونه نفت بفروشیم و چگونه نقل و انتقالات مالی را انجام دهیم، خود یک عملیات اقتصادی است.
باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر مردم در کشور روزی برای تهیه بنزین، گازوئیل و یا گاز مصرفی منازل خود با مشکل مواجه شوند، چه مشکلاتی ایجاد می‌شود. خیلی از نعمت‌ها را وقتی داریم، حس نمی‌کنیم و قدر آن را نمی‌دانیم اما وقتی نداشته باشیم، اهمیت آن را متوجه می‌شویم.
روحانی گفت: امروز شرایط کشور عادی نیست و ما تحت فشار دشمنان هستیم، اما اطمینان دارم اگر متحد بایستیم در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و دشمن وادار به عقب‌نشینی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه پیروزی‌ها و موفقیت‌های ملت و دولت را باید ببینیم، گفت: پیروزی‌های بزرگ را برجسته نمی‌کنیم، اما برای مشکلات کوچک یقه مسئولان را می‌گیریم. اینکه دیروز زیردریایی فاتح بعد از سال‌ها تلاش وزارت دفاع و ارتش به آب انداخته شد و امروز فاز ۳، ستاره خلیج فارس افتتاح شد، آیا این موفقیت و افتخار ملت و دولت نیست.
رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: اگر همه با هم کار نمی‌کردیم و دست به دست هم نمی‌دادیم، موفق نمی‌شدیم. اگر با هم نبودیم و تلاش شبانه‌روزی نبود، حتما کار با موفقیت انجام نمی‌شد. آنچه اتفاق افتاده و امروز شاهد آن هستیم، تنها موفقیت دولت، سپاه، یا یک گروه خاص نیست، بلکه موفقیت ملت است و باید به آن افتخار کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
«جشنواره موسیقی فجر» چه دستاوردی برای موسیقی نواحی ایران داشته است؟ جشنواره‌ یا «سکوی تکرار»ها! جلال‌خو ‌ش چهره مصلحت در وضع برزخی؟ «ابتکار» از حضور پرسش‌برانگیز یک «اجراخوانی» در جشنواره تئاتر فجر گزارش می‌دهد دامغانی: این شکل از میزانسن، جسارت می‌طلبد دانشمندان از نفوذ مواد موجود در زباله‌های پلاستیکی در تخم‌ پرندگان دریایی خبر می‌دهند گزارش «ابتکار» از تخصیص هزارمیلیارد تومانی دولت به‌منظور استمهال بدهی پدیده شاندیز «ابتکار» از واکنش مثبت نمایندگان به حضور ظریف در کنفرانس مونیخ گزارش می‌دهد خط و نشان‌های ظریفِ ایران در کنفرانس مونیخ «‌ابتکار» تهدید کشورهای اروپایی توسط ترامپ مبنی بر آزاد کردن زندانیان داعشی را بررسی می‌کند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان آذربایجان شرقی: مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس: نمی‌توانیم مایوس شویم رئیس مجلس شورای اسلامی: کارآفرینان سهم بالایی در اقتصاد دارند رئیس قوه قضائیه: تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران خلاف امنیت ملی و توسعه اقتصادی کشور است