اجرای دیوار آتش 6 کیلومتری در مرحله نهایی رزمایش اقتدار 97


دیروز با حضور فرمانده کل ارتش مرحله نهایی رزمایش آغاز شد. امیر نوذر نعمتی سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۷ با‌اشاره به آغاز مرحله دوم این رزمایش با حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، اظهار داشت: در مرحله نخست از روز پایانی رزمایش اقتدار  97 نزاجا، توپخانه‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع در کالیبرهای مختلف  مواضع دشمن را از فواصل بین ۱۰ تا ۳۰ کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه زن مورد اصابت قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم این رزمایش، یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه، با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ شده به سمت دشمن، مواضع و تجهیزات  آنها را منهدم می‌سازند. اجرای عملیات تعاقب و انهدام کامل استحکامات دشمن، از جمله برنامه‌های مرحله نهایی رزمایش اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش خواهد بود.
سخنگوی رزمایش ۹۷ نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: همزمان با انجام رزمایش، بالگردهای هجومی هوانیروز ، با حضور در منطقه، علاوه‌بر عملیات شناسایی، با اجرای آتش سنگین بر مواضع دشمن، از یگان‌های زرهی پشتیبانی خواهند کرد.
رزم شبانه بالگردهای ارتش


امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با‌اشاره به ماموریت‌های این یگان در رزمایش بزرگ اقتدار۹۷ نزاجا گفت: یکی از ماموریت‌های ویژه‌ای که برای نخستین بار در حوزه بالگردی در این رزمایش انجام شد، اجرای ماموریت شناسایی به همراه رزم شبانه است که امروز بالگردهای هجومی، شناسایی و ترابری مجهز شده به دوربین‌های دید در شب توانستند آن را انجام دهند.
وی با‌اشاره به اینکه بسیاری از ماموریت‌های اتخاذ شده متناسب با تهدیدات روز است، افزود: بالگردهای هوانیروز ارتش شب گذشته تاکتیک جدید شناسایی در شب و عملیات رزم شبانه را با موفقیت به اجرا گذاشتند و توانستند ضمن شناسایی مواضع دشمن، اهداف ثابت و متحرک زمین را با استفاده از راکت‌ها و موشک‌های بهینه سازی شده مورد اصابت قرار دهند.
وی افزود:  در این رزمایش کلیه پشتیبانی‌های آتش، پشتیبانی لجستیکی و شناسایی توسط بالگردهای هوانیروز با موفقیت به اجرا درآمد و کارکنان هوانیروز آمادگی خود را برای حضور در عرصه‌های مختلف مقابله با تهدیدات پیش رو به نمایش گذاشتند.
نابودی اهداف
با گلوله‌های هوشمند توپخانه ارتش
امیر عباس دادستانی فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش با‌اشاره به ماموریت گردان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش در این رزمایش گفت: گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش به منظور پشتیبانی نزدیک از یکان‌های سطحی با بهره‌گیری از انواع موشک‌ها و راکت‌ها در کالیبرهای مختلف در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا شرکت کرده است تا ماموریت‌های ذاتی خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه گردان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش قادر به انهدام اهداف از فواصل بین ۱۰ تا عمق ۱۰۰ کیلومتری می‌‌باشند افزود: در این رزمایش با بهره‌گیری از گلوله‌های هوشمند و نقطه زن توانستیم اهداف را از فواصل بین ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر با دقت هرچه تمامتر مورد اصابت قرار دهیم.
 امیر دادستانی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد گردان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش در این رزمایش گفت: یکی از نقاط مثبت توپخانه در این رزمایش بهره‌گیری از تسلیحات توپخانه‌ای در کالیبرهای مختلف بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانست اهداف مورد نظر را با حجم سنگینی از آتش مورد اصابت قرار دهد.
اجرای پروژه دیوار آتش
امیر میسر ارجمندی معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش، درخصوص ماموریت معاونت مهندسی در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا اظهار داشت: از آنجایی که معاونت مهندسی باید بستر لازم برای برگزاری رزمایش را تمهید می‌کرد، یگان‌های ما ۱۰ روز پیش از استقرار دیگر نیروها در منطقه رزمایش حاضر شده و فعالیت خود را آغاز کردند. گروه ۴۵۵ مهندسی نیروی زمینی ارتش ضمن پشتیبانی از یگان‌های عمل‌کننده در این رزمایش ماموریت آماده کردن مواضع و ایجاد زمین مسلح را انجام دادند.
امیر ارجمندی افزود: همچنین برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح پروژه ۶ کیلومتری دیوار آتش را در این رزمایش با موفقیت انجام دادیم به طوری‌که هیچ یک از ادوات زرهی و نفربر دشمن قادر به عبور از این دیوار آتش و حفره ایجاد شده بر روی زمین نخواهند بود.
وی با بیان اینکه حضور در این رزمایش تجربه خوبی برای ما در حوزه انفجارها و مسدودسازی راه‌های نفوذ یگان‌های عمل‌کننده را در پی داشت، افزود: تمامی انفجارهای تحقق‌یافته در این رزمایش به صورت کنترل از راه دور انجام می‌شود.
نمایش قدرتمند یگان‌های زرهی
امیر بابک جلالی فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول درخصوص ماموریت این تیپ در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: نیروهای ما در قالب یک یگان پیاده مکانیزه در یک تک هماهنگ شده با اجرای آتش مستقیم و پیشروی به سمت دشمن توانستند اهداف پیش رو را به تصرف درآورده و ادوات دشمن را با گلوله‌های مستقیم ‌تانک‌های تی ۷۲ و چیفتن بهینه‌سازی شده بومی مورد اصابت قرار دهند.
وی افزود: یگان زرهی و پیاده مکانیزه در مرحله بعد با استفاده از سرعت خود به عنوان نیروی فشار مستقیم عملیات تعاقب را انجام داده و با پشتیبانی نیروهای تیپ ۲۵ و  تیپ ۵۵ هوابرد و بالگردهای تهاجمی هوانیروز توانستند به اهداف مورد نظر دست یابند. یگان‌های زرهی با قدرت، تحرک، جابجایی سریع  و آتش سنگین خود  توانستند نمایش بزرگی از  اقتدار و توان رزمی خود در این رزمایش اجرا کنند.
سردار پاسدار علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: نیروی زمینی ارتش در این رزمایش عزم خود را جزم کرد تا از حداکثر قدرت زرهی خود استفاده کند و بحمدالله با طرح‌ریزی عملیاتی خوبی که صورت گرفته شد امروز آهنگ حرکت مناسب و هماهنگی خوبی را در اجرای عملیات از سوی تیپ زرهی شاهد بودیم. امروز نیروی زمینی قدرت آتش خوبی را تا این لحظه به نمایش گذاشت.
مرحله پایانی: عملیات تعقیب و انهدام
امیر نوذر نعمتی سخنگوی رزمایش اقتدار 97 نزاجا، گفت: در مرحله دوم و روز پایانی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش نیروهای عمل‌کننده با اجرای آتش طرح‌ریزی شده همزمان  با شلیک یگان‌های زرهی، توپخانه، پیاده مکانیزه، هوانیروز، یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، اجرای تک هماهنگ‌شده را به نمایش گذاشته و در نهایت عملیات تعقیب و انهدام کامل تجهیزات و استحکامات دشمن را با حمله خرد‌کننده به پایان رساندند.
سخنگوی این رزمایش با بیان اینکه یگان‌های عمل‌کننده در این رزمایش به دستاوردها و اهداف مطلوبی دست یافتند، تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف مرحله پایانی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا نمایش قدرت، توان تحرک، جابجایی سریع، عملیات پاکسازی و اجرای تک هماهنگ شده بود که با موفقیت به اجرا درآمد.
سایر اخبار این روزنامه
کودتای آمریکا در ونزوئلا ذوق‌زدگی پادوهای ترامپ در ایران معامله برد - برد و شفافیت عملکرد نمایندگان (یادداشت میهمان) اخبار ویژه پالرمو در کمیسیون‌های تخصصی رد شد تصمیم ‌نهایی مجمع دو هفته دیگر افشاگری آسوشیتد پرس از کودتا در ونزوئلا «گوایدو» مستقیم از واشنگتن دستور می‌گیرد انجمن جهانی فولاد: ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان است دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند جشن عروسی فرزندان شهدای یمن اینجا اراده و امید حرف اول را می‌زند آمریکا دور زدن تحریم‌ها را مترادف با پولشویی تعریف کرده است FATF را بپذیریم وضعیت بدتر می‌شود اجرای دیوار آتش 6 کیلومتری در مرحله نهایی رزمایش اقتدار 97 دولت بدعهدی‌های اروپا را هم گردن منتقدین انداخت! سازمان ملل به‌ دنبال محاکمه فرمانده ارتش میانمار به جرم نسل‌کشی با ما در فضای مجازی همراه باشید دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند