انجمن جهانی فولاد: ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان است


به گزارش مهر، ‌این انجمن در گزارش تازه خود کل میزان تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ را ۱۸۰۸ میلیون تن اعلام کرد. تولید فولاد جهان در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 4/6 درصدی داشته است.
این گزارش حاکی است که صنعت فولاد ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در بین تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان ، با پشت سرگذاشتن ایتالیا، تایوان و اوکراین به دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان تبدیل شود.
تولید فولاد ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ معادل 17/7 درصد افزایش یافت و به ۲۵ میلیون تن رسید. ایران در سال ۲۰۱۷ نیز 21/2 میلیون تن فولاد تولید کرده بود.ایران در سال ۲۰۱۷ سیزدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بود و ایتالیا، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار داشتند اما در سال ۲۰۱۸ با رشد قابل توجه تولید فولاد در ایران، رتبه دهم به ایران اختصاص یافت و سه کشور مذکور به ترتیب در رتبه‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم قرار گرفتند.
سهم ایران از کل تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی 1/38 درصد برآورد شده است.


بر اساس این گزارش، کشورهای ژاپن، آلمان، ترکیه، اوکراین، فرانسه، اسپانیا، کانادا، لهستان، اتریش، پاکستان، سوئد، تایلند، امارات و قطر در سال 2018 کاهش تولید فولاد داشتند. بیشترین کاهش مربوط به اتریش با کاهش 15/5 درصدی بوده است
بر اساس این آمار، چین با تولید 928/3 میلیون تن فولاد در رتبه نخست جهان در سال 2018 قرار دارد و هند و ژاپن به ترتیب با تولید 106/5 میلیون تن و 104/3 میلیون تن رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داد‌ه‌اند.
رتبه‌های چهارم تا دهم نخست تولیدکننده فولاد در جهان در سال 2018 به ترتیب، آمریکا، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه، برزیل، ایران هستند.
سایر اخبار این روزنامه
کودتای آمریکا در ونزوئلا ذوق‌زدگی پادوهای ترامپ در ایران معامله برد - برد و شفافیت عملکرد نمایندگان (یادداشت میهمان) اخبار ویژه پالرمو در کمیسیون‌های تخصصی رد شد تصمیم ‌نهایی مجمع دو هفته دیگر افشاگری آسوشیتد پرس از کودتا در ونزوئلا «گوایدو» مستقیم از واشنگتن دستور می‌گیرد انجمن جهانی فولاد: ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان است دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند جشن عروسی فرزندان شهدای یمن اینجا اراده و امید حرف اول را می‌زند آمریکا دور زدن تحریم‌ها را مترادف با پولشویی تعریف کرده است FATF را بپذیریم وضعیت بدتر می‌شود اجرای دیوار آتش 6 کیلومتری در مرحله نهایی رزمایش اقتدار 97 دولت بدعهدی‌های اروپا را هم گردن منتقدین انداخت! سازمان ملل به‌ دنبال محاکمه فرمانده ارتش میانمار به جرم نسل‌کشی با ما در فضای مجازی همراه باشید دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند دولتمردان به صف گوشت بروند و نظر مردم را درباره فیلترینگ بپرسند