نمایش قدرت دفاعی ارتش با تجهیزات جدید بومی آغاز رزمایش اقتدار97 نیروی زمینی ارتش در اصفهان؛

رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا با اعلام رمز یا زهرا سلام‌الله علیها ازسوی امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد.
در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود، بالغ بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می‌کنند.
یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی، رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد، هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش آرایش عملیاتی گرفتند.
در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.


نمایش قدرت و توان تحرک و جابجایی سریع نیروها و همچنین پشتیبانی هوایی بالگردهای هوانیروز در تمامی مراحل رزمایش از ویژگی‌های مهم این مرحله از رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.
اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت یگان‌های زرهی، هوابرد و متحرک هجومی در رزمایش اقتدار 97
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت یگان‌های زرهی، هوابرد، متحرک هجومی، هوانیروز و جنگال در رزمایش نزاجا خبر داد.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا) و سخنگوی رزمایش بزرگ اقتدار 97 این نیرو گفت: در این رزمایش توان تحرک و جابه‌جایی سریع یگان‌های این نیرو که از 7 استان کشور در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی افزود: دو لشکر زرهی، چهار تیپ واکنش سریع و نیروهای مخصوص، گروه‌های توپخانه و دو گروه مخابراتی و جنگ‌های الکترونیک، گروه پهپاد با پشتیبانی آتش جنگنده‌های نیروی هوایی و هوانیروز در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش رساندند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: یگان‌های پیاده، زرهی، پیاده مکانیزه، توپخانه، مهندسی رزمی، جنگال، هوابرد، یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، هوانیروز، یگان‌های پهپاد، آمادگی رزمی و قدرت تهاجمی خود را در مرحله نخست رزمایش به نمایش گذاشتند.
امیر نعمتی افزود: شناسایی عمومی منطقه رزمایش با استفاده از هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی از دیگر برنامه‌های مرحله نخست رزمایش اقتدار 97 بود.
وی در پایان گفت: قدرت تحرک، جابه‌جایی سریع یگان‌ها، به کارگیری تجهیزات و ادوات با تغییر رویکرد پدافندی به آفندی از جمله اهداف رزمایش اقتدار 97 است.
اجرای عملیات مشترک شناسایی با استفاده از پهپادهای مهاجر 2 و جنگنده‌های آر اف 4
همزمان با آغاز رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش 2 فروند هواپیمای آر اف 4 نیروی هوایی ارتش دقایقی پیش با پرواز در پهنه آسمان اصفهان عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش (نصرآباد) را با موفقیت انجام دادند.
همچنین یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با به صحنه آوردن 2 فروند پهپاد مهاجر2 به موازات جنگنده‌های نهاجا بر فراز منطقه عملیاتی رزمایش به پرواز درآمده و ضمن شناسایی، تصاویر مناطق صعب العبور و گلوگاهی و استعداد انسانی و تجهیزاتی دشمن تکفیری را به صورت آنلاین در اختیار ایستگاه زمینی و مراکز کنترل و فرماندهی قرار دادند.
پهپاد مهاجر 2 ساخته شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با بهره گیری از بدنه کامپوزیتی و نوع طراحی قابلیت رادارگریزی داشته و با مداوم مداومت عملیاتی بالا قادر به اجرای ماموریت در شرایط مختلف اقلیمی است.
در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش(نزاجا) یگان‌های مختلف این نیرو از جمله یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی، رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد، هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش آرایش عملیاتی گرفتند.
در جریان برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش(نزاجا) که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش از صبح امروز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان درحال برگزاری است، پس از شناسایی دشمن فرضی توسط پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.
نیروهای ویژه هوابرد(نوهد) نیروی زمینی ارتش جهت اجرای عملیات طراحی شده برای مقابله با دشمن توسط چند فروند سی 130 وارد منطقه رزمایش شدند. امیر سرتیپ دوم سیروس امان الهی فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد(نوهد) در این باره اظهار کرد: تیپ 65 نیروهای ویژه راهبردی ارتش برای اجرای ماموریت‌های خاص در این رزمایش حاضر شده است.
وی افزود: تیپ 65 نیرو مخصوص با استفاده از عملیات چتربازی توسط چند فروند هواپیمای سی 130 وارد منطقه رزمایش شده و ضمن اجرای اقدامات تامینی منطقه، به انهدام تیم‌های دشمن حاضر در منطقه پرداخته و عناصر سرکرده آنها را به اسارت در آورده است.
فرمانده تیپ 65 واکنش سریع گفت: همچنین در کنار تیپ 65، تیپ 25 واکنش سریع را در منطقه رزمایش داشتیم که برای نخستین بار جابه‌جایی و هلی برن آن توسط بالگردهای شنوک و 214 انجام شد. این تیپ به منظور جلوگیری از فرار عناصر نفوذی و تقویت منطقه توسط دشمن در سمت چپ محور عملیاتی رزمایش نقش آفرینی کرد.
وی با بیان اینکه «امروز تیپ ویژه تکاوری نوهد متناسب با عملیات‌هایی که در کشورهای پیرامونی ایران اسلامی انجام می‌گیرد، تجهیزات خوبی را پای کار آورده است، افزود: تیپ نیرو مخصوص به طور کلی در حوزه تسلیحات انفرادی از تجهیزات روز و مدرن برخوردار است و در حوزه تک تیرانداز نیز پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به گذشته داشته است.
امیر سرتیپ دوم سیروس امان الهی افزود: بحمدالله تیپ 65 نیروی زمینی تحرک لازم را در هوا و زمین دارد و قادر به اجرای ماموریت‌های متنوع در هر نقطه‌ای که سلسله مراتب فرماندهی ابلاغ کند، می‌باشد.
تیپ 55 هوابرد شیراز نیز که از یگان‌های حاضر در رزمایش بود، در اجرای عملیات واکنش سریع و حضور به موقع در منطقه رزمایش رکورد جدیدی از خود به جای گذشت. امیر سرتیپ دوم ذبیح‌الله بهمن زیاری فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز با اعلام این خبر، به ماموریت‌های ذاتی تیپ 55 هوابرد شیراز اشاره کرد و گفت: ما در این رزمایش پس از بارگیری آمادهای هوایی تیپ متشکل از آمادهای ده گانه تسلیحات، مهمات، خودروهای تاکتیکی، انواع خمپاره‌ها، خمپاره اندازها و تیربارها به سمت منطقه عمومی رزمایش حرکت کردیم.
وی افزود: نیروهای واکنش سریع تیپ 55 هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از 45 دقیقه با تمامی تجهیزات و سازوبرگ نظامی و دریافت جیره غذایی 72 ساعته، توسط 8 فروند هواپیمای سی 130 از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آمده و ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرود گردانی عقبه دشمن را مسدود کردند.
فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز سرعت حضور این تیپ در صحنه رزمایش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این تیپ تهاجمی توانست در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش برساند که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می‌شود.
امیر سرتیپ دوم زیاری گفت: تیپ 55 هوابرد همچنین با تعقیب نیروهای درحال فرار دشمن و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق با یگان‌های زرهی را با موفقیت انجام دادند.
امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش نیز از به کارگیری 60 فروند بالگرد تهاجمی، ترابری و شناسایی این یگان در رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا خبر داد.
وی با اشاره به بهره گیری گسترده نیروی زمینی ارتش از ظرفیت‌های بالگردی هوانیروز در این رزمایش، خاطر نشان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با تعداد 60 فروند بالگرد در این رزمایش جهت اجرای ماموریت‌های محوله شرکت کرده است.
فرمانده هوانیروز ارتش در خصوص به کارگیری ظرفیت‌های بالگردها گفت: در این رزمایش انواع بالگردهای هجومی 209، بالگردهای ترابری سنگین شنوک و نیمه سنگین 214، بالگردهای شناسایی 206 مورد استفاده قرار می‌گیرند و ماموریت‌های مختلفی را به اجرا می‌گذارند.
امیر خلبان قربانی در تشریح عملیاتی بالگردهای یگان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: به طور کلی در این رزمایش از ظرفیت بالگردی جهت اجرای ماموریت‌های شناسایی با رزم، پشتیبانی از یگان‌های متحرک هجومی، عملیات هلی برن و تامین هلی برن، استفاده می‌شود.
وی همچنین تخلیه مجروحان و جابه جایی تجهیزات را از دیگر ماموریت‌های هوانیروز در رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا عنوان کرد و گفت: در این رزمایش که از رزمایش‌های بزرگ نیروی زمینی است، هوانیروز به دستاوردهای رزمی مطلوبی دست یافته است.
سرهنگ شفیعی فرمانده تیپ 25 واکنش سریع پسوه از پوشش امنیتی جناح چپ منطقه رزمایش توسط تکاوران تیپ 25 خبر داد و گفت: به محض ابلاغ ماموریت ازسوی سلسله مراتب فرماندهی، نیروهای ما ظرف 15 دقیقه با تمام تجهیزات و انواع جنگ افزارهای رزمی_انفرادی با کمک بالگردهای ترابری هوانیروز خود را به عقبه دشمن رساندند.
وی افزود: تیپ 25 با حضور سریع در منطقه رزمایش عملیات بکاو و بکش را علیه نفرات باقی‌مانده دشمن اجرا و منطقه را از لوث وجود دشمن پاکسازی کرد.
فرمانده تیپ 25 گفت: این تیپ عملیاتی همچنین بلافاصله پس از اجرای عملیات پشتیبانی و جلوگیری از تقویت نیروهای دشمن در منطقه با یگان زرهی حاضر در منطقه، عملیات الحاق را با موفقیت انجام داده و پوشش امنیتی نیروهای چپ منطقه را بر عهده گرفت.
وی در پایان با بیان اینکه «این رزمایش نشان داد نیروهای واکنش سریع تیپ 25 از اعتماد به نفس بالایی برای اجرای ماموریت‌های خود برخوردارند»، افزود: مطابق دستور سلسله مراتب فرماندهی، این آمادگی وجود دارد تا در هر نقطه از کشور برای برقراری امنیت بلافاصله اقدام کرده و در کمترین زمان ممکن حضور موثری داشته باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
مهلت قانونی ثبت سفارش‌ کالا 2 برابر شد شبکه بلومبرگ به نقل از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد ساز و کار مالی ویژه اروپا با ایران این هفته راه‌اندازی می‌شود نتانیاهو: ائتلاف‌های سری و آشکاری در جهان عرب داریم! به بهانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نگاهی به دست آوردهای چهاردهه انقلاب اسلامی دراستان سمنان این ره که تو میروی... قاسمی: ایران از دولت ونزوئلا حمایت می‌کند امیر پوردستان: 7 هزار نیروی داعش با کمک عربستان و امارات درحال یارگیری در افغانستان است بازداشت مشاور جنجالی ترامپ توسط پلیس آمریکا بدتر از قانون جنگل! عقب نشینی آمریکا و تغییر محور ضد ایرانی کنفرانس لهستان واشنگتن‌پُست از تولید موشک‌های بالستیک توسط عربستان پرده برداشت نوری شاهرودی، سفیر ایران در عمان مطرح کرد: آمادگی سفارت ایران برای حمایت و کمک به بخش خصوصی در عمان مادورو: تسلیم نخواهم شد! تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا نمایش قدرت دفاعی ارتش با تجهیزات جدید بومی آغاز رزمایش اقتدار97 نیروی زمینی ارتش در اصفهان؛ معاون اول رئیس جمهور: کالا‌های اساسی و‌گوشت مورد نیاز شب عید تامین می‌شود