مديران بايد از خود شروع كنند

آرمان: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از لحظه‌ای که یک مسئول مطلع شود که برخی افراد زیردست او آلوده شده‌اند و یا به دنبال رانت و سوء استفاده هستند، باید فوراً اصلاحاتی انجام دهد و اگر در این زمینه اقدامی نکند ممکن است به این معنا باشد که خودش نیز آلوده شده است. اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه باید دامن جمهوری اسلامی ایران را از فساد پاک کنیم، خاطرنشان کرد: باید از مدیران کاردان کشور حمایت کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که گرایش‌های سیاسی مربوط به زمان انتخابات است و پس از انتخابات همه ما یک مسئولیت داریم که آن بازکردن گره از زندگی مردم و اداره مطلوب کشور است. او در ادامه با بیان اینکه امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم تصریح کرد: برگزاری جشن‌های امسال از حساسیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است.
اقدامات آمریکا
جهانگیری افزود: آمریکایی‌ها از چهل سال گذشته از هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده‌اند و تمام سعی و تلاش آنها این بوده که اجازه ندهند نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند به اهداف و آرمان‌های خود دست پیدا کند. او گفت: پس از مذاکرات طولانی درباره تحریم‌هایی که به بهانه‌های هسته‌ای علیه ملت ایران اعمال شده بود و دستیابی به توافق برجام، آمریکایی‌ها با این بهانه که رئیس‌جمهوری غیرمتعادل روی کار آمده، این توافق را بر هم زدند و گفتند کاری خواهیم کرد که ایرانی‌ها نتوانند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کنند. معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: آمریکایی‌ها خود اعلام کرده‌اند که جنگ اقتصادی علیه ملت، دولت و نظام ایران به راه انداخته‌اند و هدف خود را از این فشارها فروپاشی اقتصاد کشور اعلام کرده‌اند. جهانگیری اضافه کرد: ‌گرچه تحریم‌های آمریکا شرایط کشور را قدری سخت و دشوار کرده است اما ما سرافرازانه اعلام کرده‌ایم که می‌‌توانیم این شرایط سخت را مدیریت و برنامه‌ریزی کرده و با هوشیاری و در صحنه بودن ملت ایران همه سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و به گونه‌ای حرکت کنیم که آمریکا نتواند به اهداف خود دست پیدا کند. جهانگیری با تأکید بر اینکه امروز مهم‌ترین رسالتی که بر دوش همه قوا، نخبگان و دانشگاهیان قرار دارد بالا بردن و تقویت امید مردم نسبت به آینده کشور است افزود: مردم باید بدانند که با جمهوری اسلامی و برنامه‌ریزی‌های نظام آینده خوبی پیش روی کشور خواهد بود.
اعتماد جوانان


همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در دومین مجمع فعلی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور با تأکید بر اینکه موضوع جوان و جوانان و سازمان‌های مردم نهاد موضوعی است که می‌تواند فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه کشور ایجاد کند گفت: اگر از این فرصت‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات کشور برطرف شده و افق‌های تازه‌ای پیش روی کشور باز خواهد شد. اسحاق جهانگیری تصریح کرد: دست‌های بسیاری در کار است تا جوانان نسبت به آینده بیمناک شوند و امید و اعتماد آنها نسبت به فردای خود و کشورشان کمرنگ شود. آنها می‌خواهند این فرصت طلایی را به تهدید علیه کشورمان تبدیل کنند. وی گفت: این هنر مدیران رسمی و جوانان کشور است که از این فضا و شرایط برای پیشرفت استفاده کنند، ما نباید دست روی دست بگذاریم و نگرانی و دلهره را به جامعه تزریق و پمپاژ کنیم. وی تاکید کرد: آنچه می‌تواند شکاف و گسست را کاهش دهد گفت‌وگوست. باید گفت‌وگوی رسمی بین جوانان و مسئولان کشور برقرار شود و موضوعات مشخصی که نیازها و مطالبات اصلی جوانان کشور است به مسئولان بازگو شود و ارتباطی صمیمانه میان نهادهای مردمی و نهادهای رسمی برقرار گردد. جهانگیری تصریح کرد: باید نسبت به آینده جامعه حساس باشیم و افق روشنی از آینده کشور پیش روی مردم قرار دهیم. اگر بتوانیم آینده‌ای روشن و افقی مثبت نسبت به آینده کشور پیش روی جوانان و جامعه ایجاد کنیم این امر می‌تواند موجب افزایش اعتماد و تقویت امید مردم نسبت به آینده شود و زمینه حل مشکلات و حرکت رو به اصلاح جامعه فراهم خواهد شد. معاون اول رئیس‌جمهورگفت: تصمیم‌گیری دولت مبنی بر کاهش سن مدیریت و نیز افزایش سهم زنان در مدیریت، حلقه بسته مدیریت تغییر پیدا کرد و چهره‌های جدید و جوان وارد نظام مدیریتی کشور شدند که اتفاقی مثبت و مهم بود. وی در بخش دیگری تصریح کرد: هاشمی برای کشور زحمات زیادی کشید، مظلوم رفت و همچنان مظلوم است. امیدوارم که مسائل حاشیه‌ای که این روزها مطرح شده هرچه زودتر پایان یابد، چرا که افرادی نظیر هاشمی، افرادی علاقه‌مند به کشور بودند و خواسته آنها این بود که اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) محقق شود. وی افزود: سردار قاسم سلیمانی به عنوان جان برکف‌ترین انسان کشور است، سردار سلیمانی بسیار به مردم و نظام علاقه‌مند است و هرگاه مسئولان لازم دانستند که شخصی جان برکف در جایی حضور پیدا کند و از منافع ملی ایران دفاع کند، سردار سلیمانی اعلام آمادگی کرده و از منافع کشور دفاع کرده است.