71 قانونگذار حزب کارگر انگلیس خواهان برگزاری همه پرسی دوم بریگزیت شدند

گروهی متشکل از 71 قانونگذار حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس از رهبر حزبشان جرمی کوربین در نامه‌ای تقاضا کردند تا از پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی دوم بر سر باقی ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه شنبه توافق بریگزیتی که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس با اتحادیه اروپا حاصل کرده بود در مجلس انگلیس شکست سختی خورد.
دولت انگلیس به این ترتیب مجبور است یک برنامه متفاوت را در پیش گرفته و یا اصلا بدون هیچ گونه توافقی از اتحادیه اروپا خارج شود یا این که یک همه پرسی بریگزیت دوم را در دستور کار قرار دهد.
حزب کارگر انگلیس 256 قانونگذار در مجلس انگلیس دارد.


مقامهای این حزب در مواضعشان برگزاری یک انتخابات سراسری را اولویت اول خود اعلام کرده و خواهان آن هستند که در صورت عدم محقق شدن این مساله، همه پرسی دومی در مورد بریگزیت برگزار شود.
ابهام در آینده توافق انگلیس با اتحادیه اروپا درباره خروج این کشور از این اتحادیه (موسوم به بریگزیت) بعد از رای منفی مجلس انگلیس، واکنش‌های اعضای اتحادیه اروپا را به دنبال داشته است.
دولت آلمان در واکنش به شکست بریگزیت در مجلس بریتانیا راه مذاکرات مجدد را باز گذاشت اما فرانسویها درحال آماده شدن برای خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا هستند.