برگزاری جشن‌های سال نومیلادی در اروپا تحت شدیدترین تدابیر امنیتی

جشن‌های سال نوی میلادی در اروپا درحالی برگزار می‌شود که شهرهای بزرگ این قاره از بیم اعتراض‌های جلیقه زردها و انجام عملیات تروریستی، تحت شدید‌ترین تدابیر امنیتی قرار گرفته‌اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، امسال فرانسه سال نو متفاوتی را درحالی تجربه می‌کند که وزارت کشور این کشور با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیاتی تحت عنوان "سانتینل" در سراسر این کشور خبر داد.در بیانیه وزارت کشور فرانسه آمده است که در مجموع یکصد و 47 هزار و 935 نفر در این عملیات حضور دارند. این عملیات متشکل از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی غیر نظامی و نظامی، در سرتاسر خاک فرانسه است و هدف آن تامین امنیت شهروندان در حین برگزاری جشن‌های سال نوی میلادی است.
نخستین تدابیر امنیتی از ساعاتی پیش در خیابان شانزه لیزه و میدان اِتوال به اجرا در آمده است.رئیس پلیس پاریس با درخواست از مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با اشاره به ممنوعیت نوشیدن الکل و آتش بازی در خیابان شانزه لیزه، از دایر کردن ایستگاه‌های ایست بازرسی در این خیابان و خیابان‌های اطراف آن خبر داد.
در همین ارتباط، کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه هشدار داد: "خیابان شانزده لیزه هر ساله در این شب میزبان بیش از سیصد هزار فرانسوی و گردشگر خارجی است. کسانی که بخواهند در این شب در این خیابان دست به ماجراجویی بزنند، بدون شک با عکس العمل قاطع نیروهای پلیس روبرو خواهند شد. برقراری امنیت شهروندان برای نیروهای پلیس بسیار اهمیت دارد."


تظاهرات و اعتراض‌های مردم فرانسه علیه سیاست‌های امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه برای هفتمین هفته پیاپی ادامه یافت و بسیاری از شهرهای این کشور به ویژه پاریس شاهد تظاهرات و درگیری مخالفان با نیروهای پلیس بودند.
تظاهرات جلیقه زردها در شهر نانت به درگیری با نیروهای ضد شورش این شهر منجر شد و پلیس برای متفرق کردن جمعیت به استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش روی آورد.اما نگرانی‌های مسئولان امنیتی فرانسه بیشتر درباره برگزاری جشن‌های سال جدید میلادی است که معترضان نیز گفته‌اند به تجمعات خود ادامه خواهند داد.
مسئولان امنیتی فرانسه نگران اقدامات تروریستی و سوء استفاده تروریست‌ها از تجمعات و تظاهرات ضد دولتی در شب سال جدید میلادی هستند. آنها بیم آن دارند که ماجرای تروریستی استراسبورگ بار دیگر تکرار شود.
جنبش جلیقه زردهای فرانسه که هدف اولیه‌اش اعتراض به اعمال مالیات بر سوخت بود، اندک اندک گسترش یافت تا زمینه خشم فرانسوی‌ها از سیاست‌های اقتصادی مکرون را فراهم کند.
حرکت جلیقه زردها بتدریج به خشونت گرائیده است. از زمان شکل‌گیری این جنبش اعتراضی در اواسط ماه گذشته میلادی، 10 شهروندفرانسوی جان باخته‌اند.
اعتراض‌های فرانسه به رشد اقتصادی در این کشور لطمه زده است. بسیاری از مغازه‌داران خرده فروش، فروشگاه‌های خود را با نزدیک شدن به شب ژانویه و خشونت بار بودن اعتراض‌ها بسته‌اند.
شهرهای فرانسه هر ساله به طور سنتی در شب سال جدید میلادی صحنه درگیری‌های خشونت آمیز مردم با نیروهای پلیس است. هر ساله در این شب صدها دستگاه خودرو توسط مردم به آتش کشیده می‌شود.
دیگر کشورهای اروپایی از قبیل المان،انگلیس،اتریش و...نیز شاهد اماده باش پلیس هستند.
سایر اخبار این روزنامه
5 اخلالگر بازار ارز منتظر صدور حکم وزارت اطلاعات اعلام کرد: انهدام شبکه مفسدان اقتصادی ارز دولتی رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است ایران و روسیه قرارداد همکاری مرزی امضا کردند گزارش خبری – تحلیلی روز نامه جمهوری اسلامی ازسفر مخفیانه رئیس‌جمهور آمریکا به پایگاه نظامی عین الاسد اهداف سفر ترامپ به عراق برگزاری جشن‌های سال نومیلادی در اروپا تحت شدیدترین تدابیر امنیتی رئیس جمهور در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو: مهمترین قدم به حداقل رساندن هدر رفت منابع آبی و برقی است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک عنصر راهبردی بود جهانگیری: حل مسائل سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه ؛ خط ریلی شرکت فولاد سنگان به شبکه سراسری راه‌آهن کشور متصل شد روسیاهی مدعیان پیروی از عیسی مسیح ایران و روسیه قرارداد همکاری مرزی امضا کردند آذری‌جهرمی: ماهواره پیام تا هفته آینده تحویل می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: منعی برای بررسی لوایح چهارگانه مرتبط با FATF وجود ندارد دیدار خداحافظی سفرای «هند و ترکیه» با ظریف دکتر روحانی در پیامی به سران کشورهای جهان به مناسبت آغاز سال نو میلادی: امیدوارم سال 2019 میلادی، همراه با صلح و آرامش برای تمامی انسان‌ها باشد مشاور وزیر بهداشت: خبرهای خداحافظی دکتر قاضی زاده هاشمی استنباط رسانه‌ای است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است