جایگزین پلاسکو؛ برج هفت طبقه تجاری با زیربنای 32 هزار مترمربع

فارس- رییس بنیاد مستضعفان در کمیسیون شوراهای مجلس گفت: پلاسکو در زمینی به مساحت 32 هزار مترمربع و با هفت طبقه تجاری ساخته می‌شود.اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو هیات رییسه کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از نشست عصر دیروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، مواد 8 تا 13 لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و به تصویب رسیدند.
وی افزود: براساس ماده «8» این لایحه، نشست ستاد مدیریت حوادث غیرمترقبه در سطح ملی به ریاست رییس سازمان در سطح استانی به ریاست استاندار و در سطح شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود. همچنین نشست‌های این ستاد به صورت متداول هر سه ماه یک‌بار و با تشخیص رییس سازمان در مواقع ضروری برگزار می‌شود.
این نماینده مجلس یادآور شد: در نشست دیروز همچنین با حضور سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان، موضوع حادثه پلاسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سعیدی‌کیا گزارشی از اقدامات انجام شده در رابطه با این پرونده ارائه کرد.سلیمی اضافه کرد: رییس بنیاد مستضعفان در این جلسه گفت که مذاکرات لازم با شهرداری تهران برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو صورت گرفته و قرار است این پروژه در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع با پنج طبقه پارکینگ و هفت طبقه تجاری ساخته شود.وی متذکر شد: در نشست دیروز آقای سعیدی‌کیا قول داد پروژه ساخت ساختمان جدید پلاسکو را ظرف دو سال پس از اخذ پروانه ساخت به اتمام برساند. البته به گفته رییس بنیاد مستضعفان در شرایط کنونی 600 واحد از مجتمع تجاری نور به کاسبان ساختمان پلاسکو داده شده و این بنیاد اجاره این واحدها را تا پایان اردیبهشت‌ماه تقبل کرده است.