افتتاح رسمی فازهای ۱۷ ،20،19،18 ،21پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور

در آیینی با حضور رییس جمهور فازهای ۱۷ تا ۲۱ پارس جنوبی بطور رسمی افتتاح شد. به گزارش تفاهم، با حضور رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام حسن روحانی آیین افتتاح رسمی فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی برگزار شد. با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد. همچنین دیروز با حضور رئیس جمهور چهار طرح پتروشیمی در منطقه ویژه پارس  نیزبه بهره‌برداری رسید که در مجموع حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران می‌افزاید.
با بهره‌برداری از این چهار طرح جدید، پیش‌بینی می‌شود سالانه بالغ بر ۲ میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده شود.
پارس جنوبی سکوی پرش ایران به سمت پیشرفت مورد انتظار ملت است
حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین بهره‌برداری رسمی پارس جنوبی طی سخنانی گفت: فازهای پارس جنوبی سکوهای پرش ایران به سمت پیشرفتی است که مورد انتظار ملت بزرگ ایران است .


به گزارش تفاهم، رئیس جمهوری دیروز در آیین بهره‌برداری رسمی از فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی در تماس تلفنی با مدیران این پروژه ها در سکوهای نفتی مستقر در دریا افزود: دست مریزاد به شما می گویم که این افتخارات را برای ما در معرض نمایش دید جهانیان قرار دادید.
وی خطاب به مدیران مستقر درسکوهای یادشده گفت: به نام خداوند بزرگ و به میمنت ایام مبارک ماه رجب سکوهای مربوط به این فازها را آغاز کنید. رئیس جمهوری یادآورشد: امروز شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری در صنعت نفت، گار و پتروشیمی به دست مدیران، جوانان و طراحان ایرانی هستیم. روحانی اظهارداشت:دردولت یازدهم این چهارمین نوبتی است که به منطقه پارس جنوبی آمده ام و هر بار با افتخار بیشتری به مهندسان، کارگران و مدیران عزیز کشور که موجب فخر و افتخار ما است نگاه کردم .
وی گفت:هربار شاهد یک قدم بلند در توسعه و پیشرفت کشور بودیم،یادمان باشد بزرگترین هدف ما ایرانیان، ایران پیشرفته و پیش رو است. رئیس جمهوری همچنین در آئین بهره برداری رسمی از فازهای یادشده در سالن همایش فازهای 20و21 پارس جنوبی با اشاره به اینکه ما روزهای بزرگی در تاریخ کشورمان داشته ایم افزود:بزرگترین هدف ما آن است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم، که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بوده اند .
وی گفت: در مراسم افتتاح ده‌ها پروژه صنعت دفاعی کشور، وقتی که چندین طرح جدید موشکی و هواپیمای جنگنده و هلی‌کوپتر ملی به طور همزمان به افتتاح رسید احساس غرور و افتخار کردم چرا که در 8 سال دفاع مقدس، هر روز به فکر پیشرفت صنعت دفاعی کشور، برای قدرت سرزمین مقدس‌مان بودیم.
روحانی افزود: آن روز که من دیدم اقتصاد دانان کشور توانستند تورم 45درصدی را تک رقمی کنند آن روز، روز افتخار نه برای دولت و اقتصاد دانان بلکه برای ملت ایران بود.وی تصریح کرد: آن روز که شاهد بودیم رشد کشوربعد از 12 سال انتظار برای اولین بار از هشت درصد عبور کرد روز افتخار بود. وی تصریح کرد: امروز نیز با بهره برداری از فازهای 17،18، 20، 21 و 19 روز تحقق اقتصاد مقاومتی ایران و افتخار دیگری رقم خورد.روحانی اضافه کرد: صنعت نفت و مدیران نفت ما در سال 95 و 96 برای ما روزهای پرافتخاری را آفریدند.
وی افزود: آن روزی که ظرف چند ماه مدیران نفتی توانستند قدرت صادرات نفت خام و میعانات را به دو برابر افزایش دهند، آن روزی که مدیران نفت ما و وزیر نفت ما در اوپک توانست حق غصب شده ملت ایران را بازپس بگیرد و ما توانستیم حقمان را بگیریم و تولید نفتمان را همزمان با کاهش دیگر تولید کنندگان نفت به مرز قبل از تحریم برسانیم افتخاری بزرگ برای ملت ایران بود.روحانی گفت: امروز که ( 27 فروردین سال 1396) که بعنوان روز ماندگار صنعت نفت و گاز کشور ما است در یک روز پنج فاز و یک فاز که معادل دو فاز است در واقع شش فاز پارس جنوبی افتتاح و بهره برداری می شود.وی یادآور شد: همزمان بابهره برداری از طرح‌های یاد شده برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی نیز آغاز شد و همچنین چند طرح پتروشیمی این منطقه نیز به بهره برداری رسید.
رئیس جمهوری افزود: اینکه ایران قدرتمند ما در یک روز سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد دلار را افتتاح و بهره برداری می کند بعنوان یک روز به یاد ماندنی برای تاریخ صنعت نفت کشور ما خواهد بود.
روحانی گفت: عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی، در سایه موفقیت ما در صحنه های مختلف، امنیت بزرگ، آرامش، صدای بلند آزادی ملت ایران و انشاا... مشارکت بزرگ ملت ایران در 29 اردیبهشت در سرزمین ایران و پیشرفت به دست ایرانیان عزیز در همه زمینه هاست. وی تصریح کرد: افتخار ما این است که امروز می بینیم در یک میدان مشترک که همسایه ما از همین میدان استفاده و بهره برداری می کند از میزان بهره برداری او داریم سبقت می‌جوییم خود یک افتخار است. رئیس جمهوری تصریح کرد: اینکه در آغاز به کار این دولت تولید و ظرفیت ما 240میلیون مترمکعب گاز در روز بود و امروز بعد از سه سال و نیم تولید و ظرفیت ما با افزایش بیش از دو و سه تا چهاردهمی برابر به 575میلیون مترمکعب رسیده است به معنی این است که ما می توانیم. وی افزود: اگر با هم باشیم، وحدت داشته باشیم و دست به دست هم دهیم ما می توانیم.
وی یادآور شد: اینکه در عسلویه، نخل تقی و کنگان امروز شاهد میزبانی مردم بوشهر برای صنعت گاز، نفت و پتروشیمی کشور هستیم باید از محصول این پیشرفت مردم این استان و به ویژه این منطقه استفاده و بهره برداری بهینه کنند. وی ادامه داد: باید بیشترین استفاده از مشاغلی که در این منطقه ایجاد می شود مردم بومی این استان و این منطقه نیز بتوانند استفاده کنند. روحانی گفت: من در اینجا به صراحت به وزیر نفت می گویم ما خواهان توسعه هستیم اما توسعه باید به سلامت هوا، زمین، دریا و محیط‌زیست توجه کند و این مهم بعنوان اولین اولویت ما در پیشرفت‌های عمرانی در سراسر کشور باشد. وی اظهار کرد: از مشاغلی که در منطقه ایجاد می شود مردم بومی این استان و منطقه باید بتوانند استفاده کنند. رئیس جمهوری خطاب به وزیر نفت ادامه داد: در سابق هرجا نفت بود بهترین بیمارستان، دانشگاه، پارک ها، بنادر، تفریح گاهها، اشتغال و نشاط از نفت بود. وی یادآورشد: نفت و گاز را برای نشاط و سرزندگی مردم ایران می خواهیم.
 
سایر اخبار این روزنامه
منطقه آزاد ماکو؛ محور توسعه تجارت بین المللی رشد ۳۰۰ درصدی بیمه خبرنگاران در چهار سال اخیر دلایل عقب ماندگی کارآفرینی فناورانه در ایران سیل زدگان و سیاست زدگان عطش بانک ها برای تاسیس شعب خارجی افتتاح رسمی فازهای ۱۷ ،20،19،18 ،21پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور تکانه امنیتی هکرها در شبکه‌بانکی واگذاری یکصد و چهل و سه بنگاه در سال 95 دسترسی 27 هزار روستا در کشور به اینترنت5 آخرین وضعیت پرونده‌های قضائی دسترسی 27 هزار روستا در کشور به اینترنت5 تکانه امنیتی هکرها در شبکه‌بانکی آخرین وضعیت پرونده‌های قضائی مهارت؛ حلقه مفقوده دانشگاه و بازار کار2 ضرورت پایبندی به اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی مهار سیاست‌های ضد اشتغال طرح تحول سلامت متوقف نمی‌شود بررسی عوامل بازدارنده جهش صادراتی رسالت ملی برای تولید ملی زنگ خطر کاهش رشد بهره‌وری در جهان پیش‌بینی وضعیت بورس در سال جاری جمع آوری کارت های نامعتبر گارانتی از بازار کامپیوتر اما و اگرهای رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی کوچک شدن بازارهای بین المللی معادن