پارس جنوبی سکوی پرش ایران به‌سوی پیشرفت

به گزارش ايرنا رئيس جمهوري در آئين بهره برداري رسمي‌از فازهاي 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبي در تماس تلفني با مديران اين پروژه‌ها در سکوهاي نفتي مستقر در دريا افزود: دست مريزاد به شما مي‌گويم که اين افتخارات را براي ما در معرض نمايش ديد جهانيان قرار داديد.
رئيس جمهوري يادآورشد: امروز شاهد افتتاح بزرگترين سرمايه گذاري در صنعت نفت، گار و پتروشيمي‌به دست مديران، جوانان و طراحان ايراني هستيم.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه ما روزهاي بزرگي در تاريخ کشورمان داشته‌ايم افزود:بزرگترين هدف ما آن است که ايران را به نقطه اوجي برسانيم که همه ايرانيان در تاريخ در انتظار آن بوده‌اند .
وي گفت:درهشت سال دفاع مقدس به فکر پيشرفت صنعت دفاع کشور براي قدرت سرزمين مقدسمان بوديم.


روحاني افزود: آن روز که من ديدم اقتصاد دانان کشور توانستند تورم 45درصدي را تک رقمي‌کنند آن روز، روز افتخار نه براي دولت و اقتصاد دانان بلکه براي ملت ايران بود.
وي تصريح کرد: آن روز که شاهد بوديم رشد کشوربعد از 12 سال انتظار براي اولين بار از هشت درصد عبور کرد روز افتخار بود.وي افزود: آن روز که توانستيم در مقابل شش قدرت بزرگ دنيا حرف ملت ايران را به کرسي بنشانيم و بعد از دعاي شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان پيروزي بزرگ را در سايه دعاي مردم و رهبري رهبرمعظم انقلاب، فداکاري و قدرت ديپلماسي شاهد آن پيروزي بوديم روز افتخار ما بود.
رئيس جمهوري گفت: آن روز که طرح تحول سلامت در ايران به ثمر نشست و مردم در بيمارستانها مجبور نبودند براي پرداخت پول بيماري، طلاي همسران و فرش زيرپايشان را بفروشند و روزي که ديدم روستائيان، حاشيه نشينان و همه ايرانيان زير پوشش بيمه درماني قرار گرفتند آن روز، روز فخر ما بود.
وي تصريح کرد: امروز نيز با بهره برداري از فازهاي 17،18، 20، 21 و 19 روز تحقق اقتصاد مقاومتي ايران و افتخار ديگري رقم خورد.روحاني اضافه کرد: صنعت نفت و مديران نفت ما در سال 95 و 96 براي ما روزهاي پرافتخاري را آفريدند.
وي افزود: آن روزي که ظرف چند ماه مديران نفتي توانستند قدرت صادرات نفت خام و ميعانات را به دو برابر افزايش دهند، آن روزي که مديران نفت ما و وزير نفت ما در اوپک توانست حق غصب شده ملت ايران را بازپس بگيرد و ما توانستيم حقمان را بگيريم و توليد نفتمان را همزمان با کاهش ديگر توليد کنندگان نفت به مرز قبل از تحريم برسانيم افتخاري بزرگ براي ملت ايران بود.روحاني گفت: امروز که بعنوان روز ماندگار صنعت نفت و گاز کشور ما است در يک روز پنج فاز و يک فاز که معادل دو فاز است در واقع شش فاز پارس جنوبي افتتاح و بهره برداري مي‌شود.وي يادآور شد: همزمان بابهره برداري از طرحهاي ياد شده برداشت از لايه نفتي پارس جنوبي نيز امروز آغاز مي‌شود و همچنين چند طرح پتروشيمي‌اين منطقه نيز بهره برداري خواهد شد.وي افزود: اينکه ايران قدرتمند ما در يک روز سرمايه گذاري بيش از 20 ميليارد دلار را افتتاح و بهره برداري مي‌کند بعنوان يک روز به ياد ماندني براي تاريخ صنعت نفت کشور ما خواهد بود.روحاني گفت: عزت ما در سايه اقتصاد مقاومتي، در سايه موفقيت ما در صحنه‌هاي مختلف، امنيت بزرگ، آرامش، صداي بلند آزادي ملت ايران و ان شاالله مشارکت بزرگ ملت ايران در 29 ارديبهشت در سرزمين ايران و پيشرفت به دست ايرانيان عزيز در همه زمينه‌هاست.
وي تصريح کرد: افتخار ما اين است که‌امروز مي‌بينيم در يک ميدان مشترک که همسايه ما از همين ميدان استفاده و بهره برداري مي‌کند از ميزان بهره برداري او داريم سبقت مي‌جوئيم خود يک افتخار است.
وي تصريح کرد: اينکه در آغاز به کار اين دولت توليد و ظرفيت ما 240ميليون مترمکعب گاز در روز بود و امروز بعد از سه سال و نيم توليد و ظرفيت ما با افزايش بيش از دو و سه تا چهاردهمي‌برابر به 575ميليون مترمکعب رسيده است به معني اين است که ما مي‌توانيم.وي افزود: اگر با هم باشيم، وحدت داشته باشيم و دست به دست هم دهيم ما مي‌توانيم.
روحاني اظهارکرد:ما مي‌توانيم عزت، پيشرفت،آرامش دوباره، موفقيت و اقتصاد دانش بنيان و حرکت به سمت قله‌هاي پيشرفت را به ارمغان آوريم و به دنبال مسائل جزيي و پيش پا افتاده نرويم.وي تاکيد کرد:ملت ايران ملت فرهنگ، عشق به قرآن، عشق پيامب رو اهل بيت (ع) و داراي اخلاق است نگذاريم فضاي ما با دروغ، تهمت، باگفتن سخن خلاف، آلوده شود.
روحاني افزود: افتخار ما راستگويي، شفافيت، احترام به حقوق يکديگر و بزرگانمان است.
وي تصريح کرد: ديديم روزي که به بهشتي توهين کردند و سالها بعد شرمنده بودند،به‌هاشمي‌رفسنجاني توهين کردند و امروز بعد از پرواز روح او به آسمانها شرمنده هستند.
رئيس جمهوري بااشاره به اينکه نگذاريم در برابر افتخارات کشورمان و بزرگان کشورمان شرمنده باشيم افزود: تازه اين شرمندگي دنيا است و شرمندگي قيامت بيشتر و بدتر است.
وي بدون نام بردن از فرد خاصي گفت: برادر، در کنار هم، دستگيرهم و با مردم با صداقت سخن بگوييم.
روحاني افزود: ملت ما صلح، آرامش ، پيشرفت، امنيت و عزت بلند مي‌خواهد.
وي با بيان اينکه ما مي‌توانيم به همه اين اهداف برسيم گفت: ما انقلاب نکرده بوديم که رو در روي هم باشيم، همديگر را تخريب کنيم و براي مواد غذايي دستمان به سوي بيرون دراز باشد.رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه به فکر خودکفايي در گندم، گاز، نفت گاز و گازوئيل و بنزين بوديم بدون اشاره به طرح خاصي يادآورشد: درهفته‌هاي آينده در زمينه بنزين نيز محقق مي‌شود و با اين طرح همه انتظارات اين ملت برآورده مي‌شود.روحاني افزود: در زمينه ارتباط با دنيا ايران را بعنوان کريدور شمال – جنوب و شرق و غرب قرار داده‌ايم.
رئيس جمهوري تصريح کرد: ما در همه زمينه‌ها شامل آب، محيط زيست، برق، عمران شهري و روستايي و گازرساني توفيقات خوبي داشتيم و بايد در زمينه علم، دانش و فناوري که به حمد الله‌امسال در ميان 25 کشور بزرگ دنيا رتبه اول علمي‌را کسب کرده‌ايم و در بعد فرهنگي، اجتماعي نيز بايد گامهاي جدي را برداريم.
رئيس جمهوري گفت: اما هرکجا پيشرفتي شاهد هستيم بايد براي پيشرفت آن منطقه نيز تلاش شود.
وي يادآور شد: اينکه در عسلويه، نخل تقي و کنگان امروز شاهد ميزباني مردم بوشهر براي صنعت گاز، نفت و پتروشيمي‌کشور هستيم بايد از محصول اين پيشرفت مردم اين استان و به ويژه اين منطقه استفاده و بهره برداري بهينه کنند.
وي ادامه داد: بايد بيشترين استفاده از مشاغلي که در اين منطقه ايجاد مي‌شود مردم بومي‌اين استان و اين منطقه نيز بتوانند استفاده کنند.رئيس جمهوري را در اين سفر محمد جواد ظريف وزير امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، فخرالدين دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش، سورنا ستاري معاون علمي‌و فناوري و نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهوري همراهي مي‌کنند.

سایر اخبار این روزنامه
آثارمثبت توسعه بازار بدهي مذاکرات سخت ترکيه با روسيه و آمريکا پرونده‌های احمدی نژاد و بقایی مفتوح است عباس کمرئي با انتقاد از سياسي کاري‌ها: ورشکستگي بانک‌ها خلاف واقع است پارس جنوبی سکوی پرش ایران به‌سوی پیشرفت عملکرد دولت گذشته، عامل رکود فعلی سوغاتي با طعم چيني! تخت گاز خودروی ایرانی روی جاده صادرات مهار تورم در اقلام ساختماني ۷۰ هزار ميليارد تومان بدهي روی دست شهرداری موشکی که به هدف نرسید! رونمايي از طرح جديد شركت واسپاري حکمت ايرانيان پرونده‌های احمدی نژاد و بقایی مفتوح است پارس جنوبی سکوی پرش ایران به‌سوی پیشرفت عملکرد دولت گذشته، عامل رکود فعلی تبديل کارگر طلاساز به پيک موتوري رسيدن اردوغان به روياي قدرت پس از چند دهه تخريب رقبا فاقد مجوز شرعي و قانوني است روحاني تنها رييس‌جمهوري که از عدالت جنسيتي دفاع کرد هيئت بانک مرکزي ايران به‌آمريکا سفر مي‌کند آغاز ثبت نام بن کارت‌هاي خريد از نمايشگاه کتاب تهران 31 فروردين احمدي‌نژاد را رد صلاحيت کنید رشد درآمد مالیاتی با اجرای نظام جامع گمرکی پاي اوراق ارزي بالاخره به بورس باز شد سوداگران، سهم آموزش را نمی‌دهند! رشد دورقمي‌اقتصاد در سال ۹۶