نمایش آنلاین ميزان تشعشعات امواج


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از نمايش عمومي‌اندازه گيري تشعشعات امواج به صورت آنلاين در سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خبر داد و گفت: در مورد پارازيت نه بايد بزرگنمايي صورت گيرد و نه بايد به راحتي از کنار آن عبور کرد چراکه همه ما در برابر حفظ سلامت مردم مسووليم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز روابط عمومي‌و‌اطلاع رساني وزارت ارتباطات و ‌فناوري اطلاعات، محمدجواد آذري جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در دومين روز‌ از سفرش به استان بوشهر در شوراي اداري شهرستان گناوه با بيان اينکه با دريافت گزارشاتي درباره وجود حد غيرمجازي از امواج، سازمان تنظيم مقررات به استان بوشهر و‌ شهرستان گناوه آمد و به صورت ميداني اندازه گيري کرد و اندازه گيري‌ها براي سازمان انرژي اتمي‌ارسال شده و منتظر اعلام نتايج آن از سوي اين سازمان هستيم. وي گفت: بنا داريم ميزان تشعشعات امواج را در صورت امکان از هفته دولت به صورت آنلاين در سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به تفکيک هر شهر منتشر کنيم. آذري جهرمي‌با تاکيد بر اهميت وضعيت سلامت مردم اظهار کرد: البته در مورد پارازيت نه بايد بزرگنمايي صورت گيرد و نه بايد به راحتي از کنار آن عبور کرد چراکه مسوولان کشور نسبت به حفظ سلامت مردم مسووليت دارند.
وزير جوان کابينه دوازدهم با بيان اينکه فکر نمي‌کنم پارازيت بر وضعيت آنتن دهي موبايل اثرگذار باشد، تصريح کرد: اين موضوع ناشي از فضاي رواني ايجاد شده است چراکه در اين مورد شفاف سازي صورت نمي‌گيرد و پاسخ دهي نمي‌شود بنابراين در چنين شرايطي هر چيزي را به آن نسبت مي‌دهند ولي بايد توجه داشت که موضوع سلامت مردم اهميت دارد.
بر اساس اين گزارش، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، امروز در دومين روز از سفر به استان بوشهر از سه شهرستان ديلم، گناوه و دشتستان ديدن و در شوراي اداري اين شهرستان‌ها شرکت کرد.
وی همچنین در بخش طرح رجستری گوشی همراه گفت:: با اجراي طرح رجستري، قاچاق گوشي تلفن همراه در کشور به صفر رسيده است.


محمد جواد آذري افزود: اين طرح با همه دشواري‌ها به صورت 100 درصد اجرا و استقرار آن در کشور ادامه دارد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به شاخص رشد در توليد داخلي در بخش گوشي تلفن همراه اضافه کرد: اجراي طرح رجستري باعث رونق توليد داخلي و زمينه‌اي براي ورود شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه گذاري درايران براي داشتن توليد مشترک فراهم شده است.
آذري جهرمي‌تاکيد کرد: امروز طرح رجستري در مسير موفقيت قرار گرفته و با چالش بزرگ روبرو نيست.