ادامه جنگ و جدل ترامپ و رسانه‌های آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، در سفر به ایالت پنسیلوانیا حملات خود را به رسانه‌هایی که آنها را «جعلی» می‌نامد از سر گرفت و این بار آنها را «جعلی و نفرت‌انگیز» نامید و روزنامه‌نگاران را نیز مخالفان سیاسی خود خواند. پنیسلوانیا ایالتی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۶ برخلاف پیش‌بینی‌ها به دونالد ترامپ رای داد و  ترامپ اکنون تلاش می‌کند با حمایت از نامزد جمهوری‌خواهان در انتخاباتی که پاییز امسال برگزار می‌شود، وی را روانه مجلس سنا کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد، اما  ترامپ که در کمپین انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان حضور یافته بود رسانه‌ها را هدف حملات خود قرار داد و آنها را به درج اخبار نادرست متهم کرد.
رئیس جمهور آمریکا در حالی که به خبرنگاران در انتهای سالن اشاره می‌کرد، گفت: «چه بر سر رسانه‌های آزاد آمده؟ پس صداقت در گزارش‌نویسی چه شد؟ آنها این مسائل را گزارش نمی‌کنند. بلکه فقط داستان‌های غیرواقعی می‌نویسند.»
دونالد ترامپ بارها و بارها رسانه‌ها را به خاطر ابراز تردید در چگونگی ظهور و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری محکوم کرده است.


وی در اظهارات پنج‌شنبه شب خود همچنین به رسانه‌ها اعتراض کرد که دیدار او با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را «کم‌اهمیت» جلوه داده‌اند و سپس به پیروزی خود در انتخابات ۲۰۱۶ و به ویژه در پنسیلوانیا اشاره کرد و گفت که «رسانه‌های جعلی» چنین چیزی را نمی‌خواستند.
ترامپ وعده داد که بار دیگر پنسیلوانیا پیروزی را برای وی به ارمغان بیاورد و «داستان‌پردازی‌های منفی داستان‌سرایان به خودشان بازگردد».
در انتخابات پاییز امسال در پنسیلوانیا، لو بارلتا جمهوری‌خواه با سناتور باب کیسی دموکرات رقابت می‌کند.
ترامپ پیش از این نیز رسانه‌هایی را که جعلی می‌نامد، «دشمن مردم آمریکا» نامیده بود. آسوشیتدپرس می‌نویسد که ساعاتی قبل از سخنرانی  ترامپ در پنسیلوانیا، سارا‌هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در نشستی خبری با پرسشی درباره «دشمن» نامیدن رسانه‌ها توسط رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد، و او تنها گفت که دونالد ترامپ مواضع خود را به صراحت اعلام کرده است.