توافق بزرگ حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و نقش پشت پرده خالد مشعل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که گفت‌و‌گو‌های مفصلی بین نمایندگان این رژیم و رهبران حماس صورت گرفته و به یک توافق و آتش بس بزرگ نزدیک شده‌اند.
به گزارش شفقنا، به گفته جروزالم پست این توافق توافقی پنج ساله است و آتش بس کامل را به دنبال خواهد داشت و به گفته منابع اسرائیلی، یک‌شنبه (امروز) رسماً اعلام خواهد شد.
براساس این توافق که جند مرحله‌ای خواهد بود راه‌های زمینی به ویژه گذرگاه رفح و یک راه دریایی (تحت نظارت اسرائیل) به روی غزه باز خواهد شد و تامین برق غزه 4 ساعت افزایش یافته و انتقال بخشی از کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورها به غزه ممکن خواهد بود. آزادی زندانیان فلسطینی نیز در مرحله دوم این توافق مد نظر قرار گرفته است. بندر اسماعیلیه مصر و یک فرودگاه در سینا نیز به ساکنان غزه خدمات ارائه خواهند داد.
این توافق ارتقاء کیفیت زندگی در غزه را هدف قرار داده و در مقابل حماس باید از هرگونه شلیک موشک و یا ارسال کیت‌های آتش‌زا به سرزمین‌های اشغالی و همچنین هر گونه راهپیمایی و اعتراض در نزدیکی مرزها ممانعت کند و آتش‌بس کامل را پذیرا باشد.


جروزالم پست از نام خالد مشعل و صالح العروری، موسی ابو مرزوق، عزت الریشق، حسام بدران به عنوان رهبران حماس که طرف گفت‌و‌گو با اسرائیل بوده‌اند نام برده است.
برخی ناظران اظهار کرده‌اند این توافق ممکن است مقدمه‌ای برای توافق موسوم به "توافق قرن" باشد که ترامپ به دنبال آن است و این دیدگاه وجود دارد که هدف دیگر این توافق دور کردن مجدد حماس از ایران است.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد محموله جدید داروی «وارفارین» از فنلاند بزودی وارد می‌شود برخورد سریع و قاطع با اخلالگران اقتصادی، مطالبه مردم و مسئولان سازمان ملل و برخی کشورها کشتار اخیر عربستان در الحدیده یمن را محکوم کردند وزیر اقتصاد: اخلال‌گران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را خواهند داد شورای شهر تهران درصدد مقابله با تجارت قبر نامه وزیر کار به رئیس مجلس با حضور 6100 نفر ازخانواده‌ها و کارکنان همایش بزرگ قرآنی خانواده بزرگ فولاد مبارکه برگزار شد جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل جنگ تجاری آمریکا و چین به بازار انرژی کشیده شد کره‌شمالی از رویکرد "تهدید آمیز" آمریکا انتقاد کرد ساخت مستند آمریکایی درباره نفوذ چند دهه‌ای پوتین بر ترامپ قزاقستان هم اجازه استفاده از سامانه موقعیت‌یاب ملی روسیه را به دست آورد دکتر روحانی فرا رسیدن روز ملی جمهوری نیجر را تبریک گفت رژیم صهیونیستی مانع ورود دومین کشتی امدادرسان به غزه شد توافق بزرگ حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و نقش پشت پرده خالد مشعل 5 فروند هواپیمای‌ »ای تی آر» جدید امروز به تهران می‌آید / افزایش تعداد هواپیما‌های برجامی به 16 فروند