کره‌شمالی از رویکرد "تهدید آمیز" آمریکا انتقاد کرد

وزیر خارجه کره شمالی روز گذشته گفت، پیونگ یانگ به تحقق توافق به دست آمده با آمریکا در نشست ژوئن (خرداد) در سنگاپور کاملا پایبند است اما به شدت نگران رویکردهای آمریکاست.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ به تعهداتش برای تحقق توافق مشترک میان آمریکا و کره شمالی پایبند است.
وی ادامه داد: آمریکا با یک "بی‌صبری تهدید آمیز" در باره مساله غیر هسته‌ای شدن برخورد می‌کند.
پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بر لزوم حفظ فشار کامل تحریم‌ها بر پیونگ یانگ تاکید کرده است.


ری یونگ هو گفت: آنچه مایه نگرانی است اقدامات و تمایلات در داخل آمریکا برای بازگشت و ادامه شیوه گذشته است که با اهداف رهبر این کشور بسیار فاصله دارد. از ماه ژوئن تاکنون پیونگ یانگ حسن نیت خود را با برخی اقدامات نظیر متوقف کردن آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای و برچیدن سایت آزمایش‌های هسته‌ای نشان داده است. اما آمریکا در عوض با بلندتر کردن صدایش و حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی پاسخ داده است. مادامیکه آمریکا در عمل خواست جدی خود را برای رفع نگرانی‌های ما نشان ندهد ما دیگر اقدام رو به جلو و یک جانبه‌ای انجام نخواهیم داد.
پامپئو در نشست آسه‌آن بر اهمیت حفظ فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی تاکید کرده اما نسبت به پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ابراز خوشبینی کرده بود.
ازسوی دیگر هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، سفیر این کشور در فیلیپین در حاشیه اجلاس آسه‌آن نامه دونالد ترامپ به کیم جونگ اون را به وزیر امور خارجه این کشور داده است.
ناوئرت اضافه کرد: این نامه در واکنش به نامه کیم جونگ اون به دونالد ترامپ بوده است.
همپچنین براساس گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی با وجود وعده‌ای که داده برنامه‌های اتمی و موشکی خود را متوقف نکرده است.
در این گزارش 149 صفحه‌ای آمده است: کره شمالی برنامه‌های اتمی و موشکی خود را متوقف نکرده و به تخطی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در افزایش نقل و انتقال‌های غیرقانونی و گسترده محصولات نفتی از طریق کشتی به کشتی و نقل و انتقال زغال سنگ در دریا در سال 2018 (1397) و فروش سلاح به مجموعه کشورهای آفریقایی و نیز حوثی‌ها ادامه داده است.
هیئت کره‌شمالی در سازمان ملل هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.
در گزارش سازمان ملل همچنین ادعا شده که کره شمالی به صورت نظامی با سوریه همکاری دارد و تلاش کرده تا به حوثی‌های یمنی سلاح بفروشد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد محموله جدید داروی «وارفارین» از فنلاند بزودی وارد می‌شود برخورد سریع و قاطع با اخلالگران اقتصادی، مطالبه مردم و مسئولان سازمان ملل و برخی کشورها کشتار اخیر عربستان در الحدیده یمن را محکوم کردند وزیر اقتصاد: اخلال‌گران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را خواهند داد شورای شهر تهران درصدد مقابله با تجارت قبر نامه وزیر کار به رئیس مجلس با حضور 6100 نفر ازخانواده‌ها و کارکنان همایش بزرگ قرآنی خانواده بزرگ فولاد مبارکه برگزار شد جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل جنگ تجاری آمریکا و چین به بازار انرژی کشیده شد کره‌شمالی از رویکرد "تهدید آمیز" آمریکا انتقاد کرد ساخت مستند آمریکایی درباره نفوذ چند دهه‌ای پوتین بر ترامپ قزاقستان هم اجازه استفاده از سامانه موقعیت‌یاب ملی روسیه را به دست آورد دکتر روحانی فرا رسیدن روز ملی جمهوری نیجر را تبریک گفت رژیم صهیونیستی مانع ورود دومین کشتی امدادرسان به غزه شد توافق بزرگ حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و نقش پشت پرده خالد مشعل 5 فروند هواپیمای‌ »ای تی آر» جدید امروز به تهران می‌آید / افزایش تعداد هواپیما‌های برجامی به 16 فروند