با حضور 6100 نفر ازخانواده‌ها و کارکنان همایش بزرگ قرآنی خانواده بزرگ فولاد مبارکه برگزار شد

اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت فولاد مبارکه با حضور 6100 نفر از کارکنان و خانواده‌های این شرکت روز جمعه 5 مردادماه در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم برگزار شد.در جریان برگزاری این مسابقات که نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خانواده بزرگ فولاد مبارکه در دو بخش آقایان و بانوان در فضایی عرفانی خوشه چین معرفت از درگاه الهی بودند، حجت‌الاسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن دیدار با شرکت کنندگان حاضر در این همایش بزرگ قرآنی و با ابراز خرسندی از برگزاری چنین مسابقاتی گفت: فولاد مبارکه سرآمد صنایع کشور در اجرای مسئولیت اجتماعی است.وی اظهار کرد: در درجه نخست لازم می‌دانم از شرکت فولاد مبارکه در مباحث فرهنگی ازجمله برگزاری گسترده مسابقات قرآنی فعالیت‌های چشم گیری داشته است، قدردانی کنم.وی تصریح کرد: اینکه چنین جمعیتی را که متشکل از قشرها و سنین متفاوت هستند در این همایش در کنار هم مشاهده می‌کنیم، واقعاً کم سابقه و شگفت انگیز است.
باب خیری برای گرایش مردم به قرآن
حجت السلام موسوی لارگانی با بیان اینکه فولاد مبارکه باب خیری برای گرایش مردم به سمت آگاهی و قرائت قرآن شده است، به توجه هرچه بیشتر به قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود مسئولان فرهنگی و مدیران کشور را به مسائل فرهنگی و به ویژه ترویج فرهنگ قرآنی توصیه کرده‌اند.وی تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآن و ترویج کتاب خوانی در تفکر، سطح آگاهی، زندگی افراد، رفتار، معنویت و آرامش آنها تاثیر به سزایی دارد و امید است شرکت فولاد مبارکه بتواند در عرصه فرهنگی نیز در بین صنایع همچون حوزه تولید و اشتغالزایی پیشتاز باشد.
توجه به مسائل خانوادگی و فرهنگی لازمه توسعه پایدار است


معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه نیز در حاشیه این مراسم معنوی با قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات اظهار کرد: کارکنان فولاد مبارکه و خانواده‌های آنها حدود 64 هزار نفر هستند که در این مسابقات 6 هزار و 100 نفر شرکت کردند؛ یعنی حدود 10 درصد خانواده بزرگ فولاد مبارکه در این فعالیت بزرگ فرهنگی و اجتماعی شرکت کرده‌اند.وی از به کارگیری تجارب سالهای گذشته در برگزاری این مسابقات به عنوان عاملی در ارتقای سطح کیفی مسابقات یاد کرد و درباره علت برگزاری و مشارکت فولاد مبارکه در امور قرآنی گفت: فولاد مبارکه بر این اعتقاد است که رشد باید متعادل و همه جانبه باشد و پرداختن صِرف به فعالیتهای تولیدی بدون در نظر گرفتن امور فرهنگی و خانوادگی موفقیت قابل توجهی در پی ندارد و اگر هم در مقطعی رشدی باشد، این موفقیت پایدار نخواهد بود.وی بیان کرد: قرآن کریم در تمام ابعاد می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ همچنانکه تمامی ائمه (علیهم السلام) نیز بر آن تاکید داشته‌اند.او تاکید کرد: سازمان‌های متعالی باید همواره در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کنند.
توجه فولاد مبارکه به مباحث معرفتی تحسین برانگیز است
رئیس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت فولاد مبارکه توجه شرکت فولاد مبارکه به مباحث معرفتی را تحسین برانگیز دانست و گفت: به طور یقین برگزاری این مسابقات در ترویج فضائل معرفتی و اخلاقی در خانواده فولاد مبارکه تاثیرگذار است.
حجت الاسلام نبوی سطح این دوره از مسابقات را بسیار عالی عنوان کرد و افزود: شور و نشاط این مسابقه که بر محور قرآن استوار است موجب تحول در زندگی می‌شود.
وی درباره نحوه انتخاب منابع نیز اظهار کرد: نحوه انتخاب منابع به این صورت است که طی جلسه‌ای، کتاب‌ها و منابع مختلفی تهیه و بررسی شده و در نهایت با توجه به شرایط زمان و افراد و نیاز جامعه آماده شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.حجت الاسلام نبوی ادامه داد: در کنار مباحث کار و تولید و فضای صنعت، کارکنان و خانواده‌ها نیازمند مباحث اعتقادی و معرفتی هستند که فولاد مبارکه توجه به امور معرفتی در کنار فعالیت اقتصادی را به عنوان یک رسالت بر دوش خود قرار داده است.وی افزود: به یقین برگزاری این مسابقات در کسب فضائل معنوی و اخلاقی تاثیرگذار است. 14 هزار نفر از کارکنان به مانند انسان‌های یک شهر هستند و قطعاً این موج قرآن تاثیر خودش را گذاشته و اینکه خانواده‌ها خودشان سراغ برگزاری مسابقات را می‌گیرند معلوم است که این روند تاثیرگذار بوده است.او به نحوه اشاعه مسائل معرفتی در طول سال در فولاد مبارکه نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری جلسه قرآن در نواحی مختلف فولاد مبارکه، 18 نماز جماعت در طول روز برگزار می‌شود.
استقبال از مسابقات قرآن فولاد مبارکه در کشور کم نظیر است
مدیر حراست شرکت فولاد مبارکه نیز برگزاری این مسابقات در این سطح و میزان استقبال از این مسابقات را در کشور کم نظیر دانست و گفت: زمانی فولاد مبارکه می‌تواند به طور کامل در فعالیت‌های اقتصادی موفق باشد که توامان در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز نقش آفرینی کند و این حضور به ویژه در عرصه قرآن و علوم قرآنی به دلیل اینکه بسیاری از مسائل ما نشئت گرفته از این کتاب آسمانی است، بسیار پررنگ‌تر و ویژه‌تر است.جهانگیر وکیلی از تلاش تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.
مسابقات قرآن در بهبود فضای آرامش و افزایش بهره‌وری موثر است
محمود محمدی فشارکی مدیر برنامه‌ریزی تولید فولاد مبارکه هم با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن در رشد و بالندگی معنوی کارکنان و خانواده‌های آنها نقش به سزایی دارد، تصریح کرد: شرکت در این مسابقات که یک بخش آن مطالعه قرآن و کتاب خواندن است، ناخودآگاه ذهن افراد شرکت‌کننده را به سمت معنویت و آگاهی می‌کشاند که آرامش و زندگی بهتر را در پی دارد. همین موضوع در بهبود فضای اقتصادی شرکت نیز تاثیر می‌گذارد.
توجه به فرهنگ و تولید دو بال حرکتی در فولاد مبارکه
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید موحدیان فولاد مبارکه نیز اظهار کرد: خداوند متعال همه ابعاد قرآن را، حتی مسح کردن آن را مایه برکت قرار داده است؛ پس برگزاری همایش خانوادگی و برگزاری امتحان و مسابقه از متون آن به طور حتم تاثیری بسیار زیادی در فرهنگ سازی و معنویت افراد دارد. مهدی کفایت ادامه داد: اگرچه مسابقات قرآنی خانواده فولاد مبارکه در یک روز انجام می‌شود، اما در طول سال نیز کارکنان و خانواده‌های آنها همچنان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی شرکت می‌کنند.او در مورد چرایی توجه این شرکت به برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی گفت: خداوند می‌فرماید اگر شما نزدیک قرآن شوید من چتری برای بنده خود می‌گسترانم که در زیر آن ایمن باشد. هر فردی برای رشد خود نیازمند گسترش ابعاد علمی و اقتصادی و فرهنگی است، بنابراین فولاد مبارکه نیز تک بعدی عمل نمی‌کند و علاوه بر امور اقتصادی و صنعتی و علمی، توجه به امور فرهنگی و در راس آن قرآن را سرلوحه خود قرار داده است.از مجموع 6 هزار و 115 نفر شرکت کننده، 2 هزار و 981 نفر در بخش آقایان و 3 هزار و 131 نفر از بانوان هستند
رقابت تنگاتنگ شرکت کنندگان در رشته‌های قرآنی
رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در همین خصوص گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های شفاهی شامل حفظ (جزء سی، جزء اول، سه جزء، پنج جزء، هفت جزء و حفظ سایر جزءها)، قرائت، ترتیل، ترتیل سوره انعام، قرائت تخصصی و اذان به رقابت پرداختند.محمود فروغی ادامه داد: در بخش کتبی سی امین دوره مسابقات، 5 هزار و 67 نفر شرکت کرده‌اند که منابع این بخش از مسابقات را کتابهای «تفسیر سوره مبارکه انعام» اثر استاد ابوالفضل بهرام پور، «وصل در فصل فراق» اثر آیت‌الله مهدوی با موضوع مهدویت، «بیم موج» اثر علی رهبر با موضوع باید و نبایدهای زیست اخلاقی در فضای مجازی و «قصه‌های تربیتی چهارده معصوم(ع)» اثر استاد اکبری ویژه نوجوانان تشکیل می‌دهد.
برگزاری مرحله اول مسابقات در خرداد ماه امسال
رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: مرحله اول مسابقات در بخش کتبی به صورت غیرحضوری، اواخر خردادماه سال جاری برگزار شد که 8004 نفر در این مرحله ثبت‌نام کردند و براساس پاسخ صحیح به سوالات تشریحی، 5 هزار و 67 نفر از آنها به مرحله بعد راه پیدا کردند.وی خاطرنشان کرد: از مجموع 6 هزار و 115 نفر شرکتکننده در مرحله نهایی، 2 هزار و 981 نفر در بخش آقایان و 3 هزار و 131 نفر از بانوان هستند.فروغی ادامه داد: بیشترین تعداد شرکت‌کننده به کتاب «بیم موج» مربوط می‌شود و پس از آن به ترتیب کتاب‌های «تفسیر سوره مبارکه انعام»، «وصل در فصل فراق» و «قصه‌های تربیتی چهارده معصوم(ع)» با 686 نفر قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه در این مسابقات، 48 نفر از داوران کشوری و بین‌المللی از سراسر استان به قضاوت می‌پردازند، افزود: نفرات برتر بخش شفاهی در روز برگزاری مسابقات مشخص شده است و مراسم تجلیل از ایشان متعاقباً برگزار می‌شود.رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد:، برای اوقات فراغت افراد در فاصله مسابقات، برنامه‌های ویژهای همچون مسابقات تفریحی ورزشی، جُنگ قرآنی ویژه خردسالان و بزرگسالان، ایستگاه مشاوره دینی و نمایشگاه عرضه اقلام فرهنگی پیش‌بینی شد.خبرنگار ما در ادامه با بعضی از شرکت کنندگان در این مسابقات گفت وگو کرده است که به اختصار در ادامه می‌آید:
حسین پاینده شاغل در قسمت خرید مصرفی:تا کنون 6 بار در رشته ترتیل در این مسابقات شرکت کردهام. سطح داوریها خوب بود و شرکت کنندگان نیز از آمادگی خوبی برخوردار بودند. پیشنهاد می‌کنم در سال‌های آینده مسابقات در خرداد یا اواخر شهریور که گرمای هوا معتدل‌تر باشد برگزار شود.
مریم سلطانی همسر آقای صادق احمدزاده شاغل در واحد نورد گرم:در رشته مفاهیم شرکت کردم. منبع آزمون در این رشته به خوبی انتخاب شده بود و سطح برگزاری بهتر از سال گذشته بود.
بهنام رهنمایی شاغل در واحد اجرای پروژه‌های نورد گرم:در رشته مهدویت که کتاب «فصل وصل» را در نظر گرفته بودند، حضور پیدا کردم. ما راههای نرفته زیادی داریم و سالکان طریق الیالله بسیار از ما پیش بودند. باید سعی کنیم در مسیر مورد رضایت حضرت بقیه‌الله گام برداریم.
جامعیت مجتمع فولاد مبارکه سبب شده این شرکت علاوه بر مشارکت در فضای اشتغال و تولیدی کشور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نیز فعالیت کند که این امر برای یک واحد صنعتی حتی از تولید هم ارزشمندتر است.
محمدحسین حاجیان از واحد اکسیژن:در رشته مهدویت این مسابقات شرکت کردم. سطح برگزاری و طراحی سوالات عالی بود پیشنهاد می‌کنم به دلیل حضور خانواده‌های کارکنان زمان برگزاری مسابقات در شهریورماه باشد که هوا مساعدتر باشد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد محموله جدید داروی «وارفارین» از فنلاند بزودی وارد می‌شود برخورد سریع و قاطع با اخلالگران اقتصادی، مطالبه مردم و مسئولان سازمان ملل و برخی کشورها کشتار اخیر عربستان در الحدیده یمن را محکوم کردند وزیر اقتصاد: اخلال‌گران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را خواهند داد شورای شهر تهران درصدد مقابله با تجارت قبر نامه وزیر کار به رئیس مجلس با حضور 6100 نفر ازخانواده‌ها و کارکنان همایش بزرگ قرآنی خانواده بزرگ فولاد مبارکه برگزار شد جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل جنگ تجاری آمریکا و چین به بازار انرژی کشیده شد کره‌شمالی از رویکرد "تهدید آمیز" آمریکا انتقاد کرد ساخت مستند آمریکایی درباره نفوذ چند دهه‌ای پوتین بر ترامپ قزاقستان هم اجازه استفاده از سامانه موقعیت‌یاب ملی روسیه را به دست آورد دکتر روحانی فرا رسیدن روز ملی جمهوری نیجر را تبریک گفت رژیم صهیونیستی مانع ورود دومین کشتی امدادرسان به غزه شد توافق بزرگ حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و نقش پشت پرده خالد مشعل 5 فروند هواپیمای‌ »ای تی آر» جدید امروز به تهران می‌آید / افزایش تعداد هواپیما‌های برجامی به 16 فروند