سازمان ملل و برخی کشورها کشتار اخیر عربستان در الحدیده یمن را محکوم کردند

سازمان ملل و برخی کشورها جنایت ائتلاف متجاوز عربی علیه غیرنظامیان یمنی در استان الحدیده را محکوم کردند.
روز پنجشنبه انفجارهای مهیبی در مقابل بیمارستان "الثوره" شهر الحدیده و یک بازار محلی در این شهر روی داد که ده‌ها غیرنظامی در آن کشته شدند. انصارالله یمن عربستان و ائتلاف تحت امر این کشور را مسئول حمله دانسته‌اند اما سعودی‌ها مدعی هستند که در آن ساعت هیچ عملیاتی در الحدیده نداشته‌اند.
هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد: حملاتی که در شهر الحدیده انجام شد فاجعه‌بار است و نمی‌توان آن را توجیه کرد.یونیسف نیز حمله به بیمارستان الثوره در الحدیده را هولناک دانست و اعلام کرد که این حمله تلاش‌ها برای مهار بحران وبا را از بین می‌برد.
حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما جنایت شنیع عربستان علیه غیرنظامیان و بیماران در بیمارستان و بازارهای شهر الحدیده در غرب یمن را محکوم می‌کنیم و از آزادگان در جهان می‌خواهیم در برابر این جنایت‌ها بایستند و متجاوزان را رسوا کنند.


در این بیانیه آمده است: متوسل شدن متجاوزان به هدف قرار دادن بیماران در بیمارستان‌ها نشان دهنده سقوط اخلاقی این ائتلاف و شکست آن در میدان جنگ در برابر مقاومت یمن است.
وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله از جامعه جهانی خواست برای توقف "تجاوز وحشیانه" عربستان در مقابل چشم کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، انگلیس و فرانسه اقدام فوری اتخاذ کنند.
سوریه با مردم یمن ابراز همدردی و اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی در برابر پایداری مردم یمن با شکست مواجه خواهد شد.
جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد: جنایت‌های مداوم ائتلاف عربی نشان دهنده ناامیدی متجاوزان است و ما از مردم جهان و تمامی نهادهای بشردوستانه می‌خواهیم این جنایت‌ها را محکوم کنند.این جنبش تاکید کرد که سکوت جامعه جهانی یکی از دلایل ادامه جنایت‌ها در یمن بوده است.
انجمن علمای یمنی نیز جنایت‌های عربستان را محکوم کرده و از مردم یمن خواست در برابر دشمن به دفاع برخیزند.
توکل کرمان، فعال یمنی نیز جنایت عربستان در الحدیده را محکوم و تاکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند.
نخستین دور گفت‌و‌گوهای یمنی ماه آینده در ژنو برگزار می‌شود
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با حمایت از اقدامات نماینده ویژه این سازمان در امور یمن، گفت: با مشورت‌های انجام شده با طرف‌های یمن، قرار است نخستین دور گفت‌و‌گوها در ششم سپتامبر(15 شهریور) در ژنو برگزار شود.به گزارش ایرنا، فرحان حق این مطلب را در نشست خبری خود مطرح کرد و افزود: این مشورت‌ها فرصتی را برای طرف‌ها فراهم می‌کند تا درباره چارچوب مذاکرات و اعتماد سازی برای پیشبرد این روند گفت‌و‌گو کنند.
به گفته وی، مارتین گریفیتس به اعضای شورای امنیت هشدار داد که با وجود تمام تلاش‌ها، سرعت جنگ افزایش یافته است.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از گریفیتس ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم راهی برای جلوگیری از جنگ شهر و بندر الحدیده پیدا کنیم اما با وجودی که الزامات چنین توافقی هنوز به دست نیامده است اما موفق شده‌ایم شکاف بین طرف‌ها را کاهش دهیم به گونه‌ای که کسی انتظارش را نداشت.
وی اضافه کرد: نماینده ویژه دبیرکل بر این نکته تاکید دارد که نباید پیشرفت یا عدم پیشرفت در الحدیده، مانع تمرکز اصلی ما برای یافتن یک راه حل سیاسی برای این درگیری‌ها شود.
مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع یمن برگزار شده بود، حضور یافت و گزارشی از تحولات میدانی و اقدامات انجام شده برای شکل‌گیری گفت‌و‌گوهای یمنی-یمنی ارائه داد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد محموله جدید داروی «وارفارین» از فنلاند بزودی وارد می‌شود برخورد سریع و قاطع با اخلالگران اقتصادی، مطالبه مردم و مسئولان سازمان ملل و برخی کشورها کشتار اخیر عربستان در الحدیده یمن را محکوم کردند وزیر اقتصاد: اخلال‌گران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را خواهند داد شورای شهر تهران درصدد مقابله با تجارت قبر نامه وزیر کار به رئیس مجلس با حضور 6100 نفر ازخانواده‌ها و کارکنان همایش بزرگ قرآنی خانواده بزرگ فولاد مبارکه برگزار شد جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل جنگ تجاری آمریکا و چین به بازار انرژی کشیده شد کره‌شمالی از رویکرد "تهدید آمیز" آمریکا انتقاد کرد ساخت مستند آمریکایی درباره نفوذ چند دهه‌ای پوتین بر ترامپ قزاقستان هم اجازه استفاده از سامانه موقعیت‌یاب ملی روسیه را به دست آورد دکتر روحانی فرا رسیدن روز ملی جمهوری نیجر را تبریک گفت رژیم صهیونیستی مانع ورود دومین کشتی امدادرسان به غزه شد توافق بزرگ حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و نقش پشت پرده خالد مشعل 5 فروند هواپیمای‌ »ای تی آر» جدید امروز به تهران می‌آید / افزایش تعداد هواپیما‌های برجامی به 16 فروند