مشاوره سئو چیست


چکیده : اینکه مشاوره سئو چیست باید بگوئیم که یک مشاور سئو به کسب و کارها کمک می کند تا رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. در واقع هدف از برگزاری جلسات مشاوره سئو این است که مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی با شما آشنا شده و علاوه بر کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو، پتانسیل درآمدزایی کسب و کارتان نیز افزایش یابد.

احتمالا شما نیز نمی دانید که مشاوره سئو چیست و چه خدماتی را برای کسب و کارها ارائه می دهد؟ در پاسخ باید بگوئیم که یک مشاور سئو به کسب و کارها کمک می کند تا رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. در واقع هدف از برگزاری جلسات مشاوره سئو این است که مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی با شما آشنا شده و علاوه بر کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو، پتانسیل درآمدزایی کسب و کارتان نیز افزایش یابد.

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو فردی بوده که برای رشد کسب و کار کارفرما تلاش زیادی کرده و از طریق ارائه راه حل هایی جهت بهبود سئو سایت ترافیک ارگانیک و طبیعی را به سمت وبسایت هدایت می کند. در واقع مشاوره سئو شامل همه اقداماتی است که از تحقیق کلمات کلیدی تا ایجاد لینک و پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ را شامل می شود. مشاوران حرفه ای سئو از الگوریتم های موتور جستجو گوگل اطلاع داشته و می دانند که گوگل چگونه کار می کند و بر این اساس، کارشناسان و متخصصین سئو با برگزاری جلسات مشاوره به شما توصیه هایی را در غالب پشتیبانی سئو ارائه می دهند تا وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار گیرد.

خدماتی که شرکت های مشاوره سئو ارائه می دهند

وقتی به سراغ کارشناسان حرفه ای سئو در شرکت های دیجیتال مارکتینگ می روید، اولین اقدام آن ها آنالیز و شناسایی مشکلات فنی سایت بوده که پس از بررسی در جلسات مشاوره اقدام به پیاده سازی استراتژی مناسب در رشد کلمات کلیدی سخت می کنند. خدماتی که شرکت های مشاوره سئو برای کسب و کارهای اینترنتی ارائه می دهند عبارتند از:

·            تجزیه و تحلیل وب سایت و همچنین رقبا

·            تحقیق کلمات کلیدی و همچنین تحقیق مخاطب هدف

·            استفاده از ابزارهای سئو برای بررسی بیشتر سایت

·            ایجاد بک لینک و پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ

·            پیاده سازی استراتژی های بازاریابی اینترنتی

·            سئو فنی و تکنیکال

·            سئو داخلی یا On Page

·            سئوی خارجی یا Off Page

قیمت و هزینه مشاوره سئو چقدر است؟

شاید برای شما نیز هزینه از اهمیت بالایی برخوردار باشد اما بیشتر افرادی که به مشاور و سئوکار حرفه در پروژه خود نیاز دارند توجه خود را به تعرفه مشاوره سئو معطوف می کنند. خب طبیعی است چرا که همه افراد در هر کاری به این موضوع توجه خاصی دارند و تلاش خود را می کنند که خدمات مدنظر را با قیمت مناسب و کیفیت بالا دریافت نمایند. اما سوال اصلی این بوده که قیمت و هزینه مشاوره سئو در کشور عزیزمان چقدر است؟
تخمین هزینه و قیمت سئو که با هدف مشاوره برای کسب کارها ارائه می شود غالبا به صورت ساعتی تعیین شده و معمولا برای یک جلسه یک ساعته حدود قیمتی بین
۸۰۰ الی ۱ و نیم میلیون تومان را در نظر می گیرند.


این موضوع را هم بیان کنیم که روش برگزاری جلسات مشاوره سئو با ابزارهایی همچون Google Meet یا نرم افزارهای مشابه بوده که افراد با در ارتباط بودن با سئوکار مربوطه می توانند در زمان مشخص همراه با کارفرما در جلسه مشاوره سئو حضور داشته باشند.

زمان مناسب به مشاوره سئو چه وقتی است؟

کسب و کار شما همیشه به یک مشاور سئو نیاز دارد اما نقش سئوکار مربوطه در هر زمان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در زمان راه اندازی اولیه و طراحی سایت، فرد مشاور سئو در انتخاب نام دامنه، شرکت ارائه دهنده هاست، امکانات مورد نیاز وبسایت و ... شما را راهنمایی می کند و می تواند کمک زیادی در این زمینه به کسب و کارتان داشته باشد. اما نوع بعدی خدمات مشاوره سئو مربوطه به پیاده سازی استراتژی های سئویی در جهت بهبود ساختار و رشد کلمات کلیدی افت کرده می باشد.
اما زمان مناسب برای رزرو جلسات مشاوره سئو وقتی است که وبسایت شما در مرحله اولیه بوده و از همان ابتدا که سایت خود را طراحی می کنید از مشاور سئو در برنامه ریزی های اهدافی بلند مدت جویای نظر وی باشید.

دلیل نیاز به مشاور سئو چیست؟

امروزه مبحث بهینه سازی سایت یا همان سئو یکی از مهم ترین گزینه هایی است که می تواند سبب رونق کسب و کار کارفرما گردد که نیازمند انجام یکسری ترفند و تکنیک های خاص سئویی است. در واقع دلیل نیاز به مشاوره سئو این بوده که کسب و کار افراد که در زمینه سئو فعال بوده اند رشد داشته و افت زیادی در کلمات کلیدی پولساز نداشته باشد. صاحبان وبسایت که نیاز به مشاور سئو دارند باید بدانند که همفکری و گرفتن نکات کلیدی از سئوکار حرفه ای جلسه مشاوره می تواند به راحتی کسب و کار شما را در مدت زمان کوتاهی رونق دهد.


یک مشاور خوب که در زمینه سئو حرفه ای است ابتدا باید سایت را به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با توجه به استراتژی های خاص خود در زمینه سئو بتواند رتبه سایت کارفرما را به بهترین شکل ممکن و با کمک ابزارهای تخصصی که وجود دارد بهبود ببخشد. خوشبختانه امروزه سئوکاران زیادی وجود دارند که در حوزه کاری خود متخصص و حرفه ای بوده و حتی برخی از آن ها جزء بهترین سئوکاران ایران شناخته می شوند.

سخن پایانی

سئو و بهینه سازی سایت یک مفهوم کلی بوده که این واژه نمی تواند به تنهایی تمام حقایق مربوطه در این زمینه را بیان کند. امروزه کلمه سئو در وب ایران و حتی وب خارج بسیار زیاد مورد جستجو قرار می گیرد و این موضوع بیانگر این است که اهمیت سئو و بهینه سازی سایت به حدی افزایش یافته که غالبا کارفرمایان عزیز نیاز به مشاوره سئو در پروژه بهینه سازی سایت خود دارند.

منبع: روزنامه آسیا