خدمات سئو چیست؟

خدمات سئو چیست؟

چکیده : خدمات سئو به مجموعه فعالیت و اقداماتی گویند که در داخل و خارج وبسایت شما صورت می گیرد تا کلمه کلیدی شما در نتایج جستجو رشد کنند که البته این اقدامات همراه با استراتژی و اهدافی چیده می شود.

در این محتوا جواب درستی به این موضوع می دهیم که خدمات سئو سایت چیست و شامل چه مواردی می شود؟ در پاسخ باید گفت که خدمات سئو سایت به مجموعه فرایند بهینه سازی در  داخل و خارج از سایت گویند که با انجام آن وبسایت شما در نتایج جستجو یا SERP گوگل رتبه مناسب را  بدست می آورید. در واقع خدمات سئو سایت یکی از مهمترین راه ها برای رشد کسب و کار شما به صورت اینترنتی می باشد که این دسته از اقدامات نتیجه آن در آینده مشاهده خواهید کرد. بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ بر این اصل معتقدند که هدف اصلی در سئو کسب رتبه بالا در گوگل برای جذب مخاطب و افزایش سودآوری است و خدمات سئو می تواند این هدف را برای کسب و کار شما ایجاد کند.

خدمات سئو سایت چیست؟

شاید ندانید اما فرایندی که از طریق آن ویسایت شما در نتایج موتور جستجو بالا قرار می گیرد را خدمات سئو گویند که بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ از طریق مشاوره سئو می توانند به آنالیز وبسایت و ارائه راه حل برای دستیابی به اهداف بهینه سازی کمک و راهنمایی کنند. بنابراین خدمات سئو به مجموعه فعالیت و اقداماتی گویند که در داخل و خارج وبسایت شما صورت می گیرد تا کلمه کلیدی شما در نتایج جستجو رشد کنند که البته این اقدامات همراه با استراتژی و اهدافی چیده می شود. خدمات سئو اغلب به سئو داخلی سئو خارجی و سئو فنی یا تکنیکال ختم می گردد که گاها توسط یه شرکت در قالب خدمات مشاوره سئو، پشتیبانی سئو و حتی توسط یک فرد ارائه می گردد تا ترافیک خوبی را برای وبسایت خود در نتایج جستجو و سرپ بدست آورید. 

هدف از خدمات سئو چیست؟

اینکه هدف از خدمات سئو چیست باید بگوئیم که این نوع از خدمات با یک هدف انجام می شود و آن بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو گوگل می باشد تا با کلمات کلیدی زیادی در نایج سرپ حضور پیدا کند. البته اهداف مهمتری نیز در دستور کار خدمات سئو وجود دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

·            افزایش ترافیک از طریق سئو ارگانیک

·            رشد نرخ تبدیل مشتری

·            افزایش نرخ تعامل

·            رشد اعتبار کسب و کار

انواع خدمات سئو سایت

خدماتی که در زمینه سئو ارائه می شود دارای انواع مختلفی بوده که هر کسب و کار و وبسایت براساس نیاز خود اقدام به انتخاب این موارد می کند. در واقع ممکن است یک وبسایت برای بهینه سازی نیاز به خدمات سئو خارجی داشته باشد و با این اقدام بهینه سازی وبسایت او با رشد خوبی برخوردار شود. انواع خدمات سئو که کسب و کارها و وبسایت ها به آن نیاز دارند عبارتند از:

·            سئو داخلی یا On-page SEO که متمرکز بر بهینه سازی در داخل وبسایت می باشد مانند: محتوا و...

·            سئوی خارجی یا Off-page SEO که متمرکز بر بهینه سازی های وبسایت در خارج از سایت شما می باشد مانند لینک سازی خارجی، ریپورتاژ و...

·            سئوی فنی یا Technical SEO که متمرکز بر بهینه سازی های وبسایت از نظر ساختار می باشد. مانند: سرعت صفحه، معماری سایت و …

·            سئوی محلی Local SEO

·            سئوی صوتی Voice search SEO

خدمات سئو چه فعالیت هایی را در بر می گیرد؟

فعالیت هایی که مربوط به خدمات سئو می باشد بسیار زیاد بوده و هرکدام از آن ها مرتبط به دسته بندی سئو داخلی و خارجی و فنی هستند که متناسب با نیازتان برای وبسایتتان پیاده سازی می گردد. بنابراین فعالیت های مربوط به خدمات سئو سایت شامل موارد زیر است که عبارتند از:

·            تحقیق کلمات کلیدی

·            بهینه سازی و سئو محتوا

·            توجه به سئو URL

·            درج کلمات کلیدی مهم در تگ های هدینگ و H

·            توجه به UX و UI در مبحث سئو وبسایت

·            سئو تصاویر

·            استفاده از تگ alt برای درج هر تصویر در سایت

·            توجه به هاست و بهبود وضعیت آن 

·            بررسی سرعت وبسایت در لود شدن

·            توجه به مدت زمان در دسترس بودن سایت (آپتایم بودن)

·            بهینه بودن لینک های داخلی و خارجی 

·            حذف لینک های شکسته و 404

·            اضافه کردن نقشه سایت یا Sitemap

·            درج اسکیماهای مرتبط به صفحات سایت

·            بهینه کردن کدهای HTML و CSS سایت

·            آنالیز و رصد رقبا

·            درج محتوا به صورت منظم در وبسایت

·            واکنشگرا و رسپانسیو بودن سایت

·            فعال کردن SSl و ایمن کردن سایت با HTTPS

·            و...

روش های خدمات سئو سایت 

امروزه خدمات سئو به روش های زیادی توسط افراد و شرکت های دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد که در ادامه به تقسیم بندی آن و توضیح مختصر آن خواهیم پرداخت. 

·             خدمات سئو کلاه سفید 

خدمات سئو سفید کلاه سفید به مجموعه فعالیت هایی انجام شده در وبسایت گفته می شود که مطابق با قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو همچون گوگل می باشد. این قبیل روش در سئو ماندگاری بالایی دارد و به همین خاطر بیزینسی که به روش کلاه سفید کارهای بهینه سازی سایت را انجام داده باشد هیچ گونه نگرانی در بروزرسانی های ناشی از الگوریتم گوگل نخواهد داشت. 

·             خدمات سئو کلاه سیاه

خدمات سئو به روش کلاه سیاه در واقع مجموعه از تکنیک هایی بوده که از طریق آن الگوریتم های موتور جستجوی گوگل را مورد فریب قرار می دهند تا رتبه و جایگاه برای کلمات کلیدی بدست آورند. متاسفانه اغلب افراد نمی دانند که این روش های کلاه سیاه موقت بوده و با هر بروزرسانی در الگوریتم های موتور جستجو منجر به افت رتبه آن ها در آینده خواهد شد.

مراحل اصلی در خدمات سئو برای وبسایت ها 

در مبحث سئو برای هر وبسایتی نیاز است که به یکسری مراحل توجه شود که اگر این فاکتورها مدنظر قرار گیر سبب بهینه سازی سایت در نایج گوگل با هزینه و مدت زمان کمتر خواهد شد. این قبیل مراحل که در خدمات سئو باید به آن توجه کنید عبارتند از:

·            بررسی و آنالیز سایت

·            تحلیل رقبا

·            تولید محتوای سئو شده

·            تحقیق کلمات کلیدی 

·            تدوین استراتژی سئویی

·            سئو داخلی 

·            سئو خارجی

·            سئو تکنیکال و فنی

سوالات متداول در زمینه خدمات سئو سایت

·            از کدام خدمات سئو برای وبسایت خودم استفاده کنم؟

متناسب با نیازی که وبسایت شما در مبحث بهینه سازی سایت دارد باید یکی از خدمات سئو همچون سئو تکنیکال فنی داخلی و یا سئو خارجی را برای سایت خود انتخاب کنید. بهترین راه حل این بوده که متخصص سئو در مراحل ابتدایی اقدام به بررسی سایت و همچنین آنالیز رقبا کرده و طبق تحلیل هایی که از وبسایت بدست آورده است می تواند اقدام به پیاده سازی استراتژی سئویی متناسب با هر کدام از خدمات سئو کند. 

·            هزینه خدمات سئو سایت چگونه است؟

قیمت سئو و خدمات بهینه سازی سایت به فاکتورهای زیادی همچون نوع و سطح خدمات از سئو تکنیکال، سئو داخلی یا خارجی، میزان رقابت در کلمه کلیدی و... بستگی دارد و نمی توان تعرفه دقیقی را برای این منظور لحاظ کرد اما در حالت کلی اغلب شرکت ها برای این نوع خدمات قیمتی بین ماهیانه 7 الی 20 میلیون تومان را در نظر می گیرند. 

·            دلیل نیاز به خدمات سئو چیست؟

بسیاری از افراد این ایده به ذهنشان می آید که مدتی در پی آموزش سئو باشند و سپس اقدام به بهینه سازی سایت خود کنند و از متخصصان سئو کمک نگیرند. باید بگوئیم که این موضوع در کلمات کلیدی کم رقابت می تواند کاملا نتیجه بخش باشد اما در حوزه ای که رقابت در آن سنگین است نمی توانید انتظار رتبه های بالا را داشته باشید.

برچسب ها : خدمات سئو,خدمات سئو سایت,منظور از خدمات سئو