کارمندان «بیکار» در برخی دستگاه‌ها 9 میلیون تومان حقوق می‌گیرند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه در برخی سازمان‌ها تعدادی کارمند وجود دارد که بدون انجام کوچک‌ترین فعالیت حقوق دریافت می‌کنند، گفت: در یکی از دستگاه‌ها نیز افرادی مشاهده شده‌اند که هیچ‌گونه وظیفه‌ای ندارند اما ماهانه 8 تا 9 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند،حتی دیده شده این افراد در ساعات پایانی کار نیز در دستگاه حضور دارند تا از مزایای اضافه‌کاری استفاده کنند.
به‌گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این چالش مربوط به استخدام بدون ضابطه نیروها در ادارات دولتی بوده و در برخی سازمان‌ها افرادی به‌کارگیری شده‌اند که واقعاً نیازی به حضور آنها نبوده است.
حاجی دلیگانی ادامه داد: سالانه چند ده هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان دولت می‌شود اما مردم از کیفیت خدمات بسیاری از دستگاه‌ها راضی نیستند. متأسفانه پرداخت حقوق به کارمندان بیکار نیز به چالش‌های نظام اداری کشور اضافه شده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.
وی افزود: این افراد بدون کار، بر اساس ضوابط استخدامی حاضر نیستند در نقاط دیگر کشور به‌ کار گرفته شوند و بر همین اساس دیده می‌شود تعداد قابل توجهی معلم در تهران حضور دارند بدون آنکه از آنها استفاده شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به این موضوع که ظاهراً دیوان محاسبات درخصوص پرداخت حقوق به این کارمندان بیکار در یکی از سازمان‌های زیرمجموعه‌‌ وزارت اقتصاد ورود کرده است، گفت: دستگاههای نظارتی با سازمان‌هایی که حقوق بدون ضابطه به
«کارمندان بیکار» می‌دهند برخورد کنند.
سایر اخبار این روزنامه
کوروش را بهانه‌کرده‌اند برای یأجوج و مأجوج اشک می‌ریزند! قاطرسواری در بغداد مذاکره در پاریس (یادداشت روز) اخبار ویژه سید حسن نصرالله: در روز روشن بزرگ‌ترین خط قرمز اسرائیل را شکستیم کارمندان «بیکار» در برخی دستگاه‌ها 9 میلیون تومان حقوق می‌گیرند اعلام آمادگی حشدالشعبی برای نبرد با اسرائیل در کنار سید حسن نصرالله وعده سیب و گلابی اروپا برای حفظ کلاه برجام بر سر ایران وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و گردشگری از مجلس رأی اعتماد گرفتند در زمان مذاکره ثبات دلار نداشتیم اما روزی که پهپاد آمریکایی زده شد دلار سقوط کرد مشمولان غیرغایب می‌توانند بدون وثیقه در سفر اربعین شرکت کنند روحانی برنامه بزرگی دارد اما نمی‌تواند درباره‌اش حرف بزند! به ما هم دروغ گفتند هدف از حمله به عراق نفت این کشور بود با ما در فضای مجازی همراه باشید وعده سیب و گلابی اروپا برای حفظ کلاه برجام بر سر ایران وعده سیب و گلابی اروپا برای حفظ کلاه برجام بر سر ایران