این است «دختر آرمانی» ایران!

شاداب، خندان و امیدوار؛ این واقعیت دختران ایران است، از دیروز تا امروز و فردا. ورای همه آنچه رسانه‌های پروژه‌بگیر و کارفرما‌پذیر مدام پمپاژ می‌کنند، دختران و زنان این مرز و بوم قرن‌هاست که نسل‌پرورند و تمدن‌ساز. درست به همین دلیل است که غرب و شرق فکری، مدام تلاش می‌کند رشته‌های دختران و زنان ایران را پنبه کند، اما نتوانسته و نمی‌توانند. 
این الگوی سوم که نوپایی خود را طی کرده است، اکنون استوارتر از هر زمان دیگری طی طریق می‌کند، تشخص یافته و راهبر شده است، چه در علم و دانش بنیان، چه در ورزش و اقتصاد و چه در اجتماع و سیاست. دختر ایرانی، بالنده و درخشان است. 
خانواده ایرانی مدیون این دختران و زنان است. در بزنگاه‌ها، اثرگذاری جامعه زنان مسلمان ایرانی بیشتر رخ‌نمایی می‌کند. از دفاع مقدس گرفته تا کرونا و حتی آشوب‌ها؛ حرف اول و آخر را همین دخترانی می‌زنند که اغیار آن‌ها را محصور در سوءجنبش‌های خیابانی می‌خواهند، اما فرهیختگی زنان ما آب پاکی را روی دست همه ریخته است. معلوم است که این سرزندگی، حسادت‌ها را برمی‌انگیزاند. 
اول از همه آن‌هایی که به گرد دختران ما نمی‌رسند صف‌بندی می‌کنند تا بلکه بتوانند دختران و زنان ایرانی را زمین‌گیر کنند، اما زهی خیال باطل! پس از آن، فکر‌های پلید و منجمدی که نسخه‌های منسوخ شده را نشخوار می‌کنند، مترصد به دام انداختن دختران ما هستند، اما باز هم زهی خیال باطل!


خلاصه که فردا، روز دختر است. روز همه این دخترانی که دیگر بی‌هیچ حرف و حدیثی الگو شده‌اند. رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم «دختر آرمانی» به پاسداشت همین دختران و زنان حضور یافت و سخنرانی کرد. رئیسی با تأکید بر اینکه دختران صاحبان اندیشه فردا هستند، بیان کرد: ما نگاه مغرب‌زمین را در مورد زن و دختر نمی‌پذیریم، زیرا یک نگاه ابزاری است، آن نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش‌آفرینی جدا کند را هم نمی‌پسندیم، زیرا منزوی کردن زنان را قبول نداریم. 
رئیسی خاطرنشان کرد: امروز فقط به شکل نمادین روز دختر نامگذاری شده و باید همه روزها، هفته‌ها و ماه‌ها را روز دختران بدانیم و قدردان زنان و دختران باشیم، همچنان که پیامبر، امامان و پیشوایان ما و شهدای عالیقدر ما اینگونه عمل کردند و باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم. 
رئیس‌جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه کشوری که به نام قرآن و دین و به نام حضرت فاطمه معصومه تلاش کرده پرچم دین را برافرازد، بتواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و آینده را به دست شما دختران و جوانان ایران اسلامی پرافتخار رقم بزند، گفت: ما هم به عنوان دولت در خدمت شما هستیم و به خدمتگزاری به شما افتخار می‌کنیم.