جهانگیری برای اجرای سیاست‌های خود با موانعی مواجه است

محسن‌هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت و گو با مهر، در خصوص نقش احزاب کشورمان و انتخابات سخن می‌گوید که در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید.
* انتخابات در ایران همیشه مهم وتاثیر گذار است اما به نظرم مسائلی مهمتر از انتخابات نیز وجود دارد، ما باید مشکل ناکارآمدی، سوءمدیریت و اتلاف فرصت‌ها را از بین ببریم.اینکه دائما احزاب و شخصیت‌های سیاسی ما به انتخابات فکر می‌کند، نتیجه اش این می‌شود که وقتی در انتخابات پیروز می‌شویم برای اداره کشور و مسائل اجرایی برنامه، واقع‌گرایانه و موفقی نداریم. هر دو جناح ما دچار این آسیب هستند و هدف گذاریشان روی کسب قدرت متمرکز است، نه استفاده از قدرت برای اداره کشور.
*اصولا من به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم که مواضعی برای آن داشته باشم. حزب کارگزاران نیز در شرایط فعلی کشور دغدغه‌های بسیار مهم‌تری از انتخابات ریاست جمهوری دارد. ما در چهلمین سال انقلاب باید نسبت به عملکرد مجموعه مدیریت کشور در این دوره پاسخگو باشیم و بدانیم که مردم از مسئولان توقعاتی داشته‌اند که بخش قابل توجهی از آن برآورده نشده است.
*فضای حاکم بر احزاب و سیاسیون، با فضای واقعی جامعه متفاوت است. شما فکر می‌کنید، چند درصد از مردم، احزاب را می‌شناسند، تفاوت زیادی بین اعتدال و توسعه، اتحاد ملت، کارگزاران و دیگر احزاب اصولگرا مانند جمعیت ایثارگران، موتلفه یا جمنا در این حوزه نیست.
*روابط ما با آقای جهانگیری نزدیک و مثبت است اما طبیعتا او نیز برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر خود با محدودیت‌ها و موانعی مواجه است.