حکم دادگاه انگلیسی علیه 3 متهم ایرانی پرونده دکل گمشده

یک منبع آگاه از صدور حکم پرونده دکل فورچونا که در ایران به «دکل گمشده» معروف است، در دادگاه‌ لندن و جزئیات این حکم خبر داد.
 یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس از صدور حکم دکل فورچونا که در ایران به دکل گمشده معروف است در دادگاه‌ لندن خبر داد.این منبع آگاه اظهار کرد: سه متهم اصلی این پرونده شامل رضا مصطفوی طباطبایی، مراد شیرانی و علی طاهری مطلق مدیرعامل اسبق تاسیسات دریایی بر اساس حکم این دادگاه متضامنا به پرداخت ۸۷ میلیون دلار به شرکت تاسیسات دریایی محکوم شدند.
با توجه به صدور حکم در این دادگاه گفته می‌شود اموال این افراد در هیچ جای دنیا در امان نیست و وکلای شرکت هر جا اموالی از این افراد شناسایی کنند امکان ضبط آن را دارند.به گزارش فارس، آخرین دفاع متهمان این پرونده در دادگاه‌های داخلی نیز روز دوشنبه همین هفته گرفته خواهد شد و پس از آن دادگاه درباره متهمان پرونده حکم خود را صادر خواهد کرد.
این گزارش حاکی است رضا مصطفوی طباطبایی یکی از متهمان اصلی پرونده چند سال پیش از ایران گریخته و در انگلستان ساکن شده است اما دو متهم دیگر در ایران حضور دارند.به گزارش فارس، شهریور سال 93 برای اولین بار خبری درباره دکل حفاری نفتی موسوم به فورچونا منتشر شد که حکایت از پیگیری دو نهاد نظارتی برای پیدا کردن دکل نفتی 78 میلیون دلاری داشت.