پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه

یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکا در چارچوب معاهده آسمان باز برای دومین بار در یک هفته گذشته بر فراز روسیه به پرواز در آمده است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه در شرایطی صورت می‌گیرد که روابط دو کشور پرتنش‌تر از هر زمانی شده است و دوطرف اختلافات جدی بر سر برنامه‌های موشکی یکدیگر پیدا کرده‌اند.
پرتال نظارتی پلن امروز در تازه‌ترین گزارش خود در مورد پرواز این هواپیما اعلام کرده است که مدل این پرنده «OC-135B» بود و ساعات اولیه صبح امروز بر فراز منطقه کامسامولسک-نا-آمور مشاهده شده است.
شهر کامسامولسک-نا-آمور در خاور روسیه واقع شده و کارخانه هواپیماسازی سوخو سازنده بهترین هواپیماهای نظامیروسیه ازجمله سوخو-57 یا پک فا که هواپیمای نسل پنجم است در این شهر قرار دارد.


هواپیمای تجسسی آمریکا سپس به سوی «اولان اوده» پایتخت جمهوری بوریاتیا پرواز کرده و بر فراز منطقه چیتا در سیبری هم مشاهده شده است.
این دومین پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه در یک هفته اخیر است.
وزارت دفاع روسیه چهارم اسفند ماه اعلام کرد یک فروند هواپیمای آمریکایی OC-135B از فرودگاه خاباروفسک به پرواز درآمد و در چارچوب قرارداد آسمان باز پرواز گشت و نظارتی بر فراز روسیه داشت.
معاهده آسمان‌‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور جهان است که در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده صورت می‌گیرد.
این معاهده با هدف ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضا‌کننده در خصوص تمامی تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آنها شود، ایجاد شده است.
معاده آسمان‌‌های باز یکی از بزرگ‌‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌‌تر شدن فعالیت‌های نظامی است.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: 150 هزار واحد مسکن مهر تا آخر سال آماده تحویل است نوبخت خبر داد: واریز پیش از موعد حقوق‌ و یارانه اسفندماه یک گام تا اتصال هند و روسیه از مسیر ریلی ایران وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند درسی که ترامپ در هانوی گرفت مذاکرات مجمع‌ تشخیص درباره «پالرمو» بازهم ناتمام ماند آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در غرب عراق احداث کرد عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش برای پاکسازی غرب عراق پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه عفو بین الملل نسبت به افزایش سرکوب فعالان مدنی عربستانی هشدار داد سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان را به شدت محکوم کرد اختلاف مجلس و دولت بر سر میزان افزایش حقوق کارمندان 3 شکست ترامپ در 3 روز تا پایان سال جاری انجام می‌شود ایجاد 450 طرح اشتغال‌زایی درمناطق محروم مازندران ازسوی بنیاد برکت وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند به مناسبت روز جهانی شنوایی مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی شفاء مطرح کرد: کمک 4 میلیارد تومانی بنیاد بخشش به بیماران کم شنوا و ناشنوا تخفیف‌های جدید برای برخی متقاضیان «جریمه ریالی سربازی» رئیس جمهور «قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف» را برای اجرا ابلاغ کرد بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند