عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش برای پاکسازی غرب عراق

مدیریت اطلاعات نظامی عراق از بازداشت مادر و خواهر یک فرمانده برجسته گروه تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد. نیروهای حشد الشعبی و نیروهای امنیتی نیز دیروز شنبه عملیات پاکسازی مرزهای سامرا تا شرق استان الانبار عراق را آغاز کردند.
به گزارش ایسنا، سایت حشد الشعبی اعلام کرد، نیروهای مشترک از تیپ 27 حشد الشعبی و ارتش عراق صبح دیروز عملیات نظامی را از سه محور در قالب مسئولیت شرق الانبار برای تحت پیگرد قرار دادن اعضای داعش و پاکسازی مناطق بنی زید و الرفیعات تا مرزهای عملیات سامرا صورت دادند.
در بیانیه حشد الشعبی آمده است، عملیات تاکنون ادامه دارد چون داعش در این مناطق تهدید است.
همچنین عید عماش، عضو شورای استانداری الانبار گفت، عناصر داعش در صحرای الانبار پرسه می‌زنند و مقامات عراقی تعداد دقیق آنها را نمی‌دانند.


این عضو شورای استانداری الانبار تاکید کرد: داعش در صحرای الانبار است و همچنان علیه غیرنظامیان عملیات انجام می‌دهد و بعضا در مسیرهای عبوری نیروهای امنیتی بمب کار می‌گذارد.
وی تصریح کرد: داعش عناصرش را از طریق تونل‌های حفر شده در سوریه به ورود به عراق وادار می‌کند و عملیات گسترده‌ این روزها علیه داعش در سوریه منجر شده آنها به خاک عراق نفوذ کنند لذا عمیات ارتش عراق برای ممانعت از نفوذ آنها به کشور ضروری است.
مدیریت اطلاعات نظامی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیپ 15 این مدیریت با کمک اطلاعاتی دقیق موفق شد مادر و خواهر یک تروریست خطرناک که فرماندهی داعشی است را هنگام تلاش آنها برای نفوذ به مرزهای عراق-سوریه با مدارک جعلی بازداشت کنند.
این مرکز افزود، پس از جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات گسترده از این دو زن، آنها اعتراف کردند که مادر و خواهر شاکر وهیب، تروریست داعشی هستند. مادر وهیب اعتراف کرد که آخرین بار پسرش را سال 1396 در القائم دیده است.
شاکر وهیب که با نام ابو وهیب شناخته می‌شود، پیش از این فرمانده گروه تروریستی داعش در الانبار بود، او در تابستان سال 1392 هنگام اعدام سه راننده کامیون سوریه‌ای دیده شد.
عراق در آذر 1396 آزادسازی کامل اراضی خود از کنترل داعش را اعلام کرد.
پس از آن نیز داعش گهگاه دست به حملاتی در مناطق از دست داده خود می‌زد اما نیروهای امنیتی عراق بیشتر این حملات را ناکام گذاشته و خساراتی را به داعشی‌ها وارد کردند.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: 150 هزار واحد مسکن مهر تا آخر سال آماده تحویل است نوبخت خبر داد: واریز پیش از موعد حقوق‌ و یارانه اسفندماه یک گام تا اتصال هند و روسیه از مسیر ریلی ایران وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند درسی که ترامپ در هانوی گرفت مذاکرات مجمع‌ تشخیص درباره «پالرمو» بازهم ناتمام ماند آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در غرب عراق احداث کرد عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش برای پاکسازی غرب عراق پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه عفو بین الملل نسبت به افزایش سرکوب فعالان مدنی عربستانی هشدار داد سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان را به شدت محکوم کرد اختلاف مجلس و دولت بر سر میزان افزایش حقوق کارمندان 3 شکست ترامپ در 3 روز تا پایان سال جاری انجام می‌شود ایجاد 450 طرح اشتغال‌زایی درمناطق محروم مازندران ازسوی بنیاد برکت وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند به مناسبت روز جهانی شنوایی مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی شفاء مطرح کرد: کمک 4 میلیارد تومانی بنیاد بخشش به بیماران کم شنوا و ناشنوا تخفیف‌های جدید برای برخی متقاضیان «جریمه ریالی سربازی» رئیس جمهور «قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف» را برای اجرا ابلاغ کرد بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند