چرا دولت امارات 100 میلیون دلار از بدهی شهروندانش را بخشید؟

آفتاب یزد- گروه اقتصادی: دولت امارات متحده عربی گام‌های بیشتری را برای رفاه حال شهروندانش برداشت و بدون کوچکترین چشمداشت به جیب مردم اقداماتی را برای رفاه حال آنان تدارک دید.
گلف نیوز نوشت:‌در همین راستا دولت امارات متحده عربی با ۱۳ بانک این کشور وارد مذاکره شده تا در خصوص پرداخت بدهی شهروندان این کشور به مبلغ کلی ۳۶۱ میلیون درهم (بیش از ۹۸ میلیون دلار) صحبت کند.
دولت امارات می‌گوید حاضر است این بدهی بزرگ را ببخشد.
نماینده کمیته عالی بنیاد حل وفصل بدهی‌های دولت گفته این کار را انجام دادیم تا شهروندان مان در امنیت و رفاه باشند.


جابر محمد آل سوید گفت: اجرای این طرح برای آن است که سطح مناسب زندگی تمامی شهروندان تضمین شده و حداکثر سطح ممکن ثبات اجتماعی ایجاد شود.

>سیاست خوش بین سازی مردم به دولت
محمد تقوی از ایرانیان ساکن در امارات متحده عربی در خصوص این اقدام دولت امارات به خبرنگار آفتاب یزد گفت:‌ چند سالی است که دولت میزان سطح رفاه شهروندان اماراتی را افزایش داده و معتقد است باید تعصب و گروگیری از شهروندان متوقف شود.
وی در تشریح جزئیات این موضوع افزود:‌ چند سالی است که دولت امارات سیاست صبر و تحمل و مدارا را در سطح کشور اعمال کرده که در چارچوب آن حکومت نسبت به شهروندان با سعه‌صدر بیشتر و ملایمت رفتار می‌کند، مثلا کسانی که تخلف می‌کنند با مجازات‌های سنگین روبرو نمی‌شوند تا خود فرد متخلف شرمگین شده و در آینده جبران کند که این امر سیاست مدارا نام گرفته است.
تقوی که خود از فعالان اقتصادی ساکن امارات متحده عربی است، می‌افزاید:‌ تا 2 سال قبل اگر کسی مالیات خود را پرداخت نمی‌کرد سخت‌گیری زیادی نسبت به او اعمال می‌شد اما اکنون دولت به این نتیجه رسیده که در این موضوع مماشات کند و حتی از بانک‌ها خواسته با توجه به سنگین بودن میزان مالیات‌های پرداخت نشده فقط جریمه آنها منهای اصل مبلغ مالیات اخذ شود.
امتیازهای اقتصادی به مردم در امارات در حالی صورت می‌گیرد که مردم این کشور نسبتا در رفاه قابل قبولی قرار دارند به این معنی که در فشار اقتصادی نیستند و تورم کمرشکنی هم در این کشور وجود ندارد.
با این حال، دولت سعی دارد با بالا بردن سطح رفاه مردم، تعامل و نگاه آنها را نسبت به حکومت بهبود بخشیده و ارتقاء دهد.

>سیستم رفاهی خاص
سیستم رفاهی در امارات متحده عربی منحصربفرد است بطوریکه در این کشور هیچ آدرس پستی و کد پستی وجود ندارد و پستچی و ارسال مرسوله نیز مفهومی ندارد بلکه هریک از مردم در اداره پست محل خود یک صندوق دارند که محموله‌هایشان مستقیم به آنجا می‌رود.
همچنین سیستم محیط زیستی بسیار قوی در این کشور وجود دارد که حق شهروندان را برای تنفس هوای پاک محفوظ نگاه می‌دارد. در همین راستا سیستم سوخت پاک از سوی دولت اعمال شده تا در هیچ بخشی از این کشور شهروندان هوای آلوده تنفس نکنند. اگرچه کشور امارات متحده عربی از نظر تولید آلاینده‌های جوی در جهان شرایط بسیار مناسبی داشته و سومین کشور پاک از این نظر محسوب می‌شود، اما این کشور همچنین یکی از طرفداران اصلی پروتکل کیوتو و حامی گسترش سوخت‌های پاک است؛ هر چند که هم اکنون نیز بیشتر صنایع این کشور با گاز فعالیت می‌کنند.
همچنین ابوظبی موفق به ساخت یک شهر جدید به نام "مصدر "شده است که تمامی انرژی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می‌کند.
از دیگر سیستم‌های فوق رفاهی در این کشور این است که با توجه به سر و کار داشتن بیشتر شهروندان با طلا و شمش، در شهر ابوظبی شهروندان می‌توانند عابربانک‌هایی را ببینند که به مشتریان شمش طلا می‌دهند.
همگرایی رفاهی دولت امارات به مرزهای خارجی این کشور نیز تسری یافته بطوریکه دولت این کشور کمک‌های بلاعوض رفاهی به مردم مناطق آسیب دیده در مواقع لزوم ارائه می‌دهد. مثلا پس‌از اینکه شهر جوپلین در ایالت میسوری آمریکا بر اثر طوفان تورنادو تخریب شد، امارات متحده عربی به هر یک از دانش آموزان این شهر یک لپ‌تاپ هدیه داد.
هیئت حاکمه امارات به شدت نگران استفاده بی رویه از انرژی هستند و معتقدند باید برای آیندگان هم سهمی از رفاه و آرامش در کشور باقی بماند. حکومت امارات تولید و صادرات منابع نفتی را با دقت و احتیاط انجام می‌دهد. یکی از بنیانگذاران امارات پیشتر گفته است: «پدربزرگ من با شتر تردد می‌کرد، پدر من هم از شتر برای
رفت و آمد استفاده می‌کرد اما من سوار بر مرسدس بنز هستم، پسر من لندروور می‌راند و پسر وی نیز لندروور خواهد راند، اما احتمالا فرزند وی دوباره از شتر استفاده کند!»
وی با این عبارات ترس خود را از تمام شدن منابع نفتی که اصلی ترین منبع ثروت کشورش محسوب می‌شود، بیان کرد.
امارات هیچ تولید خودرویی ندارد و بازار خودروی این کشور هم در انحصار افراد خاص یا مافیاهای داخلی آن نیست، با توجه به ماشین‌های بسیار قدرتمند و پر سرعتی که مردم در کشور امارات متحده عربی از آن بهره می‌برند و واردات آنها در راستای امنیت و رفاه مردم آزاد و بدون پرداخت هزینه‌های سنگین است، پلیس این کشور از خودروهای لامبورگینی، بنتلی و فراری استفاده می‌کند و کارمندان سطح متوسط به پائیین خودرو پرادو دارند.