شهردار تهران در نشست خبری عنوان کرد: بدون هیاهو کار می‌کنیم

همدلی| گروه اجتماعی: پیروز حناچی صبح دیروز در اولین نشست خبری خود به عنوان شهردار تهران که در سالن اجتماعات انجمن مفاخر ایران برگزار شد، با تبریک هفته زن و تولد حضرت زهرا(س) ضمن گرامیداشت یاد شهدا و شهردار شهید باکری به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران پرداخت.
به گزارش «همدلی»، حناچی با بیان اینکه در این دوره با چالش تامین منابع مواجه هستیم، گفت: شهرداری روزانه ٢۵ تا٣٠ میلیارد تومان برای انجام امورات خود نیازمند است وگرنه برای حل مسایل به مشکل برمی‌خورد.شهردار تهران ضمن اشاره به نظرسنجی که از مردم در سال ۹۶ انجام شد، گفت: ترافیک و آلودگی هوا در صدر مشکلات تهران از نگاه شهروندان هم در دوره قبلی و هم در دوره فعلی بوده است.
به‌زودی خط ۶ و ۷ مترو افتتاح می‌شود
حناچی با بیان اینکه بزودی خط ۶ و ۷ مترو افتتاح می‌شود، گفت: خط ۶ از لحاظ مهندسی ویژگی خاص برخوردار است ، در خط ۶ می‌توانیم از قابلیت قطار بدون راننده استفاده کنیم.به گفته شهردار تهران، خط ۷ مترو از مهدیه تا میدان صنعت نیز  بزودی افتتاح می‌شود.


وی درباره تامین واگن و تجهیزات مورد نیاز مترو گفت: ۷۰ واگن در حال ترخیص از کمرگ است که تاکنون ۸۵ درصد کار آن انجام شده است، مابقی واگن‌ها نیز به دلیل بدهی به مرور زمان ترخیص می‌شود و به نظر می‌رسد هر ۲۲ روز یک قطار تحویل و بهره برداری می‌شود. حناچی با بیان این که توسعه حمل و نقل عمومی هدف مشترک شورا و شهرداری است گفت: در حال حاضر مترو دو میلیون سفر را پوشش می‌دهد که هدف گذاری ما پوشش هفت میلیون سفر در روز است که برای این مهم نیازمند ۲۰۰۰ واگن هستیم تا بتوانیم علاوه بر کم کردن فاصله قطارها، خطوط باقی مانده را نیز پوشش دهیم.
شهردار تهران با بیان اینکه برای خط ۷ نیز ۳۷۶ واگن را از طریق فاینانس پیگیری می‌کنیم، گفت: همچنین بهره برداری از ۱۳.۵ کیلومتر خط ۷ که تعطیل شده بود بزودی افتتاح می‌شود و در سال ۹۸ نیز افتتاح‌های بیشتری خواهیم داشت. ۲۲ کیلومتر خط ۶ مترو با پنج ایستگاه بزودی افتتاح می‌شود البته برای سال ۹۸ باید طول کیلومتر مورد افتتاح خط ۶ را به ۱۱۱ برسانیم .
عمده خریدها از کشور چین است
وی در خصوص خریدهایی که در حوزه قطارهای شهری انجام شده است، گفت: عمده خریدها از کشور چین است و قبل از ما هم وضعیت بر همین منوال بود علت اصلی این کار قیمت این واگن ها در چین است. البته نسل جدید واگن ها در داخل کشور تولید می‌شود. حدود 40 درصد قطعات داخلی است و در تلاش هستیم تا وابستگی به واردات در این حوزه کاهش یابد. جهت‌گیری عمومی این است که از ظرفیت چند کارخانه واگن‌سازی که در کشور داریم استفاده کنیم و اکنون نیز کارخانه واگن‌سازی تهران وظیفه تولید برخی قطعات را برعهده دارد.
اتوبوس‌های جدید در راه تهران
شهردار تهران در ادامه با اعلام اینکه تفاهمنامه خرید یکهزار اتوبوس و ۵۰ اتوبوس دیزلی منعقد شده است، گفت: سعی داریم با جذب تسهیلات مالی نسبت به نوسازی اتوبوس اقدام و همچنین ۷۰۰ فیلتر جاذب دوده مخصوصاً برای اتوبوس‌های گازوئیلی نصب کنیم . نوسازی ۱۰ هزار  تاکسی فرسوده را در دستور کار داریم.
تهران در سال جاری هیچ روز ناسالم نداشت
حناچی با اشاره به اثرات زیاد اجرای طرح ترافیک جدید و طرح کاهش گفت: امسال وضعیت بهتری را در حوزه آلودگی هوا داشتیم به گونه‌ای که سهم روز پاک از ۳ به ۱۳ روز رسید و آمار روزهای ناسالم از ۶۶ به ۲۹ روز رسید و تهران در سال جاری هیچ روز ناسالم نداشت. هر چند که امسال نزولات جوی نیز افزایش یافته اما نمی‌توانیم این حجم اثرات مثبت در کاهش آلودگی هوای تهران را تنها مربوط به نزولات جوی بدانیم و در مقایسه دقیق‌تر می‌بینیم که ساعات پیک ترافیک نیز نسبت به روزهای مشابه سال قبل کاهش داشته است و به نظر می‌رسد تلاش همکارانمان در معاونت حمل ونقل و پلیس راهور و همچنین مجموعه اقداماتی که در حوزه معاینه فنی انجام شده بی تاثیر نبوده و باید این مسیر ادامه یابد.
در روش زندگی خود تجدید نظر کنیم
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی شهردار تهران به موضوع ارزیابی و اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری تهران اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه منابع انسانی از برنامه‌های آتی این معاونت است و ارزیابی عملکرد شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین اصلاح ساختار سازمانی و تدوین مدل بومی شهر هوشمند به همراه ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری از مواردی است که در آینده دنبال خواهد شد.
15 نردبان آتش‌نشانی جدید در حال ورود به سیستم
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح برنامه‌های حوزه خدمات شهری نیز، عنوان کرد: پس از حادثه پلاسکو این تجربه به ما نشان داد که در اطفا و کنترل حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه مشکل داریم، لذا در این‌ راستا 15 دستگاه نردبان هیدرولیکی خریداری شد که تاکنون سه دستگاه وارد سیستم شده است،  شش دستگاه دیگر تا هفته‌ آینده و شش دستگاه نیز در انتظار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است و پس از طی این مرحله، به سیستم آتش نشانی وارد خواهند شد.
۷۰ درصد آلودگی تهران مربوط به وسایل نقلیه و موتوری است
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت طرح ترافیک در سال ۹۸ و حذف طرح زوج و فرد از سال آینده نیز گفت: تمامی مطالعات نشان می‌دهد که اجرای طرح زوج و فرد به صورت مقطعی و آنی تاثیرگذار است اما وقتی به عنوان یک برنامه مستمر و دائمی اجرا شود، تاثیر گذاری آن کاهش می‌یابد. علاوه بر مطالعات شهرداری، پلیس راهور، وزارت کشور، و غیره نیز این نظر را داشتند و به معایب طرح قبل اذعان داشتند.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی تهران مربوط به وسایل نقلیه و موتوری است و 40 درصد از این ۷۰ درصد نیز آلایندگی‌اش به دلیل خودروهای شخصی است، گفت: ما هیچ راهی جز کاهش استفاده خودرو شخصی در تهران نداریم. هر چند که همکاران خبرنگار ما همواره در اجرای طرح ترافیک جدید از شاکیان هستند اما در چهارچوب سهمیه حق خبرنگاران محفوظ است. وی همچنین سهم آلایندگی موتورسیکلت را ۱۸ درصد اعلام کرد.
بدون هیاهو با فساد برخورد می کنیم
حناچی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد روند مبارزه با فساد در شهرداری با بیان این که مبارزه با فساد ادامه دارد و هیچ تعارفی در مورد برخورد با فساد نداریم ، گفت: ‌اما سر و صدا هم نمی‌کنیم و هر جایی که تخلفی دیده شود با آن برخورد می‌کنیم اما خبری نمی‌کنیم. چرا که ما قاضی نیستیم و مساله باید توسط سیستم‌های نظارتی و قضایی بررسی شود و تمام تلاشمان را برای ایجاد محیطی سالم به کار می‌بندیم.
از بد حادثه شهردار متخصص زمانی آمده که منابع ته کشیده است
حناچی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار روشندلی در خصوص مناسب سازی فضای پایتخت برای معلولین، گفت: معلول فقط کسی نیست که عارضه جسمی داشته باشد بلکه هر کسی که در عرصه اجتماعی نتواند حاضر شود معلول محسوب می‌شود و ما وظیفه داریم همه فضاهای عمومی را مناسب سازی کرده و در وهله اول از ساختمان‌های پر مراجعه و عمومی مناسب سازی را آغاز کنیم که این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه مناسب سازی یک فرایند است و در همه ابعاد باید ادامه داشته باشد، گفت: تمام تلاش ما این است که فضاهای عمومی در اختیار شهرداری را مناسب سازی کنیم و برای روشندلان و افرادی که از مشکل شنوایی رنج می‌برند نیز موضوعات مناسب سازی خاصی در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان این که از بد حادثه شهردار متخصص زمانی آمده که منابع ته کشیده است، گفت: ایده آل این است که منابع هر محل حداقل در همان محل هزینه شود، تا بتوانیم حس مشارکت محلی را افزایش دهیم.
تجمع پیمانکاران خارج از روال است
حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عوامل درونی در شهرداری تهران در موضوع تجمعات پیمانکاران مقابل شهرداری نقش دارند، گفت: پیمانکاران مطالبات خرد و کلانی از شهرداران دارند و می‌بینیم که روزهای یکشنبه و سه شنبه نیز تجمعاتی مقابل شورا و شهرداری انجام می‌دهد. اما بررسی‌ها نشان داد که این اتفاق خارج از روال است نه این که بدهکار نباشیم اما این اتفاق عادی نیست.
وی با بیان این که با هماهنگی‌های انجام شده و پرداخت نقد و غیر نقد تلاش می‌کنیم که بدهی‌ها را تسویه کنیم، گفت: خدا رو شکر مدتی است که اعتراض‌ها کمتر شده اما برخی با انگیزه‌هایی همچون زیاده خواهی سعی بر بر هم زدن آرامش دارند، البته این به این معنا نیست که بدهی نداریم یا نمی‌خواهیم پرداخت کنیم اما منطقی و خارج از فشار بیرونی، بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم.
مشکلات اقتصادی برای دولت تهدید است برای شهرداری فرصت
حناچی در مورد مشکلات اقتصادی شهرداری و شائبه فروش شهروند و شهر آفتاب با بیان این که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است گفت: معتقدم مشکل اقتصادی برای دولت می‌تواند تهدید باشد اما برای ما یک فرصت است چرا که حجم زیاد نقدینگی فرصتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. در مورد قرار گرفتن فروش شهر آفتاب و شهروند در لایحه‌ بودجه ۹۸ نیز باید بگویم که ممکن است در لوایح قبلی بودجه سال‌های قبل این موضوع وجود داشته باشد اما در سال ۹۸ این موضوع را نداریم.
وی در مورد اقدامات اصلی شهرداری با توجه به مشکلات بودجه‌ای گفت: می‌توانیم موضوعات کم هزینه و اما تاثیر گذار همچون رنگ آمیزی شهر را در دستور کار قرار دهیم. چه تاثیرگذاری زیادی دارد. به عنوان مثال در شهر دوژانیرو محله‌ بزهکاری وجود داشت که کسی جرات ورود به آن را نداشت اما تنها با رنگ آمیزی فضا مناسب سازی شد و حالا متخصصین در حال بررسی و شناسایی محلاتی هستند که بتوانیم با کم هزینه‌ترین اقدام آن را متحول کنیم. وی افزود: همیشه با تزریق پول کار پیش نمی‌رود و معتقدم اگر مردم دل بدهند تاثیر گذاری امورات افزایش می‌یابد.
اصلاح طرح تفصیلی پایتخت در دستورکار
شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص سرنوشت بازنگری طرح تفصیلی تهران گفت: طرح تفصیلی تهران با چند چالش مواجه بود دستورالعمل‌هایی که توسط شورای عالی شهرسازی ابلاغ شده بود هیچ گاه به اجرا در نیامده بود که امروز برخی از آنها ابلاغ و در حال اجرا هستند ، ما بازبینی بندهای مختلف طرح تفصیلی در دستور کار قرار دادیم و اقدامات در خصوص طرح تفصیلی به طور مستمر پیگیری می‌شود در این مسیر با وزارت راه و شهرسازی نیز ارتباط خوبی شکل گرفته است.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره نامه رئیس اسبق سازمان بررسی شهرداری تهران و همچنین تغییر برنامه‌ها در مجموعه شهرداری با تغییر شهردار و معاونین گفت: برنامه‌های که در حوزه توسعه‌ای توسط شورا تصویب می‌شود قطعاً با رفتن مدیران تغییری در آن حاصل نمی‌شود، چرا که این طرح‌ها معمولاً میثاق بین مدیریت شهری و دولت است. برنامه دوره قبلی بخشی در این دوره اجرایی شد و بعداً خوشبختانه برنامه پنج ساله دوم به تصویب رسید. من مماشاتی در کارم نمی‌بینم اما بسیاری از موارد را داد نمی زنیم و یا اطلاع رسانی عمومی نمی‌کنیم اما این به این معنا نیست که موارد را پیگیری نمی‌کنیم علاوه بر این دستگاه‌های نظارتی موضوع تخلفات را به صورت جدی پیگیری می‌کند.
زلزله همراه با شهر تهران است
وی تاکید کرد: زلزله موضوعی است که در طول تاریخ با تهران همراه بوده است. ری در طول قرن هفتم یک کلان شهر بوده اما امروز از آن ری ، چیزی باقی نمانده است.
زلزله همراه با شهر تهران است باید یاد بگیریم با آن زندگی کنیم زلزله خواهد آمد و باید حداکثر آمادگی را برای آن در خود فراهم کنیم. باید در نظر بگیریم اگر زلزله در بدترین شرایط اتفاق افتاد در شهر چه مواردی باید در نظر گرفته شود مطالعات نشان داد که علیرغم تصور این که گسل «فشم» آثار تخریبی بسیاری دارد، اما به این پی بردیم که گسل ری می‌تواند به دلیل نوع بافت ساختمان‌ها خسارت بیشتری را داشته باشد. همچنین تاثیرات ناشی از آتش سوزی در هنگام وقوع زلزله موضوعی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم ، در حقیقت باید شبکه گاز در مقابل زلزله ایمن شود. و مطالعات در این زمینه باید به صورت مداوم در حال انجام است.
تعهدات شهرداری ثانیه‌ای در حال تغییر است
حناچی در خصوص بدهی شهرداری تهران که یکی از سوالات مطرح شده در فضای مجازی بود گفت: موضوع بدهی شهرداری تهران دینامیک است و تعهدات شهرداری ثانیه‌ای در حال تغییر است حتی احکامی که در محاکم داریم جدا از این که محکوم شویم یا پیروز شویم جزو دیون و تعهدات ما است.
باید تلاش کنیم که منابع درآمد پایدار را ایجاد کنیم، البته در این مسیر لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمدهای پایدار در کمیسیون‌های دولت با همکاری بسیار مناسب به نتیجه رسید و امیدواریم در مجلس نیز این دو لایحه به تصویب برسد تا بتوانیم منابع مالی پایدار برای اداره امور شهر ایجاد کنیم البته در کنار این باید هزینه‌های جاری شهرداری تهران را کاهش دهیم.
میزان استفاده از دوچرخه در تهران کمتر از یک درصد است
پیروز حناچی در ادامه نشست خبری خود در مورد توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و لزوم مناسب سازی معابر نیز با بیان این‌که میزان استفاده از دوچرخه در تهران کمتر از یک درصد است، گفت: برخی‌ها معتقدند که با شیب تهران نمی‌توان دوچرخه‌سواری کرد، اما براساس دستاورد ورک‌شاپ دوچرخه‌سواری با هلندی‌ها، ۹۵ مسیرها قابل اتصال به شبکه دوچرخه هستند.
وی در مورد دوچرخه‌سواری بانوان نیز با بیان این‌که حساسیت‌هایی در این خصوص وجود دارد، اما قابل حل است، اظهار کرد: بانوان می‌توانند دوچرخه‌هایی با نوع طراحی متفاوت استفاده کنند. حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص توسعه مسیر دوچرخه سواری و منابع مالی این موضوع گفت: برای توسعه مسیر دوچرخه سواری انشالله در بودجه ۹۸ تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم و البته از طریق بخش خصوصی نیز این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص روند فعالیت شرکت شهر سالم نیز گفت: مجموعه‌های همچون شرکت شهر سالم که در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند یکی از اهدافشان این است که خودشان بتوانند این مجموعه را اداره کنند قطعاً ما برنامه‌ای برای سلامت همه مردم تهران نداریم و تنها برنامه سلامت و درمان پرسنل شهرداری را دنبال می‌کنیم اما این ظرفیت در این شرکت وجود دارد که می‌تواند سودده باشد و به بیرون از مجموعه شهرداری تهران نیز خدماتی ارائه دهد که این موضوع هیچ منعی قانونی ندارد. شهردار تهران در خصوص ارائه خدمات اجتماعی توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: آموزش و کمک برای درمان معتادان در تهران و یا کسانی که دچار آسیب در این حوزه شدند توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران دنبال می‌شود. در همین راستا ایجاد گرمخانه‌ها تلاشی بود تا در فصول سرد سال حتی یک کارتن خواب شب‌ها بیرون نماند.
ادعای «خرید و فروش پست در شهرداری» را ثابت کنید
شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد خرید و فروش پست در شهرداری تهران با بیان این‌که در امور قضایی یک اصطلاح است که براساس آن فرد مدعی باید ادعای خود را ثابت کند، اظهار کرد: شما که ادعا کردید باید مدارک را ارائه کنید. مثلاً در خصوص خرید و فروش پستی که عنوان کردید اطلاعاتی که دارید و من ندارم را بدهید وگرنه حاکم قضایی برخورد می‌کند هرچند که ما از خبرنگاران شکایت نمی‌کنیم، ولی
ادعای سنگینی است و مدارکی که شما دارید و من ندارم را به من بدهید. وی در واکنش به سوال خبرنگار گفت: از نظر من این ادعا قابل قبول نیست، چرا که من مدیران رده‌بالا را منصوب می‌کنم و آنها مدیران میانی را.
حناچی در واکنش به سخنان خبرنگاری مبنی بر این‌که شما با زیرکی از پاسخ دادن به سوالات طفره می‌روید و امیدواریم نشست بعدی شما را هم ببینیم و تغییر نکنید، گفت: چه سودی دارد که مردم را در شرایط فعلی درگیر کنیم و افراد را به جان هم بیندازیم و نگران کنیم. وی با بیان این‌که دیگران را به جان همدیگر نیندازید و یک به دو نکنید، اظهار کرد: ما وظیفه داریم به آن چیزی که به مردم قول دادیم عمل کنیم و شما هم دعا کنید که عمر حیاتی من و شهرداری من زیاد شود.وی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح توسعه دانشگاه و گلایه مردم، اظهار کرد: یک زمانی دولت وقت که منابع لازم را داشت طرح توسعه دانشگاه تهران را کلید زد و ۶۰ درصد املاک را تملک کرد، اما ۲۰ درصد املاک باقی‌مانده مربوط به دستگاه‌های وابسته و ۲۰ درصد متعلق به مردم است، اما مشکل اینجاست که ۲۰ درصد از مردم نیز به صورت نقطه‌ای تملک شده است و در حال حاضر منابع نیز قطع شده است. اما در حال رایزنی با دانشگاه تهران هستیم.
براساس تخصص و سواد افراد را منصوب می‌کنم
حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که معاون اجتماعی و فرهنگی شما از نزدیکان یک چهره اصول‌گرا است و انتصاب وی بی‌توجهی به شعار اصلاح‌طلبی است، ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی داشته باشیم خود من را هم ببینید، چرا که من سال‌ها قائم مقام مرحوم سیفیان بودم ضمن آنکه من چنین چیزی را به این شکلی که گفتید قبول ندارم.
وی با بیان این‌که من به اعضای شورای شهر هم قول دادم که براساس تخصص و سواد افراد را منصوب کنم، گفت: فعالیت‌های یک فرد در حوزه تخصصی و علمی‌اش می‌تواند نشان دهد که ما چه رفتاری داشته باشیم، هرچند که به طور قطع ما به آرای مردم که به واسطه آنها انتخاب شدیم توجه می‌کنیم و به قول‌هایی که دادیم پایبند هستیم، اما به جای آنکه به حواشی توجه کنیم محصول نهایی برایمان مهم است.
مرد است و قرض‌اش
شهردار تهران در مورد مناقشه در مورد رقم بدهی شهرداری نیز اظهار کرد:  برخی‌ها می‌گویند که چرا من در پاسخ به این سوالات از شعر استفاده می‌کنم، اما ما فرهنگ غنی داریم و ممکن است اتفاقات مکرراً تکرار و یک جمله و یا یک شعر می‌تواند کل منظور ما را بیان کند و همیشه می‌گویند «مرد است و قرض‌اش» و حالا من می‌گویم شهرداری است و بدهی‌هایش و به هر صورت بدهی‌ها مشخص است.
شهردار تهران درباره بدهی‌های شهرداری به بانک شهر و نحوه‌ تسویه آنها با املاک، اظهار کرد: بدهی‌ها در حوزه پروژه‌های خاص هنوز نهایی نشده و هنوز به عدد روشنی که مورد توافق طرفین باشد نرسیدیم. حناچی در مورد کاهش تحقق بودجه غیرنقد در شهرداری با بیان اینکه ما در تحقق بودجه غیرنقد مشکل داریم، چرا که در شرایط رکود تقاضا برای استفاده از املاک به حداقل می‌رسد، ادامه داد: تمام تلاش همکاران من این است که بخشی را که می‌توان واگذار کرد را واگذار کنند.
وی در مورد گرفتن وام در مقابل دادن املاک، گفت: این رویه از سال‌های قبل مرسوم بوده، اما ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، چرا که وام‌های قبلی تسویه نشده و به ما نمی‌دهند، هرچند که تلاش داریم بخشی از بدهی‌ها را با بانک‌ها تسویه کنیم تا جزو بدهکاران خوش‌حساب بیاییم و بتوانیم از تسهیلات بانکی به خصوص برای حمل و نقل عمومی و مترو استفاده کنیم.
بکارگیری بانوان در چهارچوب درست در  شهرداری تهران
شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران گفت: من از مدیرانی بودم که اولین مدیران تخصصی زن در وزارت راه را منصوب کردم که به لحاظ تخصصی بسیار موثر عمل کرده‌اند اما اگر این انتصاب‌ها و بکارگیری در چهارچوب درستی نباشد به همکاران ما لطفی نشده است. اگر چهارچوب‌ها و سلسله مراتب رعایت نشود قطعاً مجموعه آسیب می‌بیند و تنها همکاران بانوی ما آسیب نمی‌بینند. این موضوع باید پیگیری شود.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌ای که در شورای شهر تهران به عنوان شهردار ارائه کرد گفت: در این برنامه اعلام کردم نمی‌توانم تهران را به بهشت تبدیل کنم اما می‌توان جلوی تخریب را گرفت و وضع شهر را بهتر کرد. قطعاً با مشورت افراد تخصصی ریسک تصمیمات غیر تخصصی را کاهش می‌دهیم و این کار را دنبال خواهیم کرد. تهران با ۳۳ درصد تولید ناخالص ملی، ۸۰ درصد حضور نخبگان در ۲ درصد مساحت در وضعیت تمرکز حادی قرار گرفته و حل بسیاری از مسائل در سطح حاکمیتی باید پیگیری شود. ما نیز می‌توانیم تلاش کنیم به این تمرکز دامن نزنیم.وی ادامه داد: در حال حاضر رابطه حسنه‌ای با دولت وجود دارد که برای هر دو خوب و مناسب است و ما تلاش می‌کنیم از این موضوع استفاده کنیم و مشکلات دولت و مردم را حل کنیم.
امکان ارائه نقشه تراکنش فقر در تهران
حناچی در خصوص توسعه شهر هوشمند در تهران نیز گفت: شهرهایی که در ۱۰ سال گذشته عمدتاً بهترین شهرهای دنیا بودند آنهایی هستند که در حوزه شهر هوشمند سرمایه گذاری دقیق و گسترده‌ای را انجام داده‌اند. لذا ما نیز در تهران این موضوع را دنبال می‌کنیم. در تهران برای این موضوع بستر مناسبی در نظر گرفته شده و پایگاه‌های اطلاعاتی دیگری در تهران داریم که در قدم اول یکپارچه سازی این پایگاه‌های اطلاعاتی را تعقیب می‌کنیم. توجه به رصدخانه تهران نیز یکی دیگر از اهدافی است که دنبال خواهیم کرد. ما نقشه تراکنش فقر را در حال حاضر می‌توانیم ارائه کنیم که این اطلاعات در گذشته در اختیار ما نبوده و سایر دستگاه‌ها این اطلاعات را داشته‌اند و ما توانستیم آن را به نقشه
تبدیل کنیم.