روحانی در دفاع از وزیر ارتباطات: هر چه می‌خواهند شکایت کنند

گروه سیاسی - الهام برخوردار: بعد از خط و نشان و طرح شکایت مدعی العموم از وزیر ارتباطات از سوی دادستانی مبنی بر همکاری نکردن آذری جهرمی برای پاک‌سازی فضای مجازی کشور، روز گذشته حسن روحانی در واکنش به شکایت دادستانی از وزیر جوان گفت: قوه قضاییه می‌گوید که از وزیر جوان دولت شکایت می‌کند، در حالی که وزیر کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. او به نفع مردم کار می‌کند و به دستورات بی‌ربط اعتنا ندارد. یک نفر در قوه قضاییه می‌گوید از او شکایت می‌کند خوب شکایت کنید. وزیر جوان ما هم کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. این وزیر می‌شود نه اینکه کسی که حساب می‌کند که پس از پایان دولت به کجا می‌رود.
همچنین آذری جهرمی، وزیر ارتباطات شکایت از خود را حاشیه‌سازی خواند و گفت: از 6 صبح تا 11 شب مشغول کار هستیم تا در شرایط دشوار اقتصادی گرهی از مشکل مردم باز کنیم. به‌خصوص بحث توسعه زیرساخت‌های اشتغال در بخش فناوری اطلاعات، وقتی برای پرداختن به این حواشی نمانده است و توجه به این حواشی به سود مردم نخواهد بود.
ماجرا چه بود؟
ماجرای واکنش حسن روحانی به سخنان دادستانی از این قرار است که جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور روز یکشنبه در گفت‎وگویی از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات خبر داده و گفته بود: تذکرات متعددی در رابطه با ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده شد که علی رغم اجرای قانون، دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است اما متاسفانه وزیر ارتباطات به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکردند که احتمال می‌رود بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود.


همچنین حجت‌الاسلام منتظرى، دادستان کل کشور نیز قبل از آنکه نتیجه این پرونده قضایی روشن شود، روز یکشنبه خطاب به آذری‌جهرمی گفت: «خطاب من به «شخص وزیر ارتباطات» است که یک روزی باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد که برای پاک‌سازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند و مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد.
دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه چرا باید ‌جامعه اسلامی ما این‌قدر رها باشد که شاهد این ‌همه جرم و گناه در جامعه باشیم؟ گفت: به‌صراحت می‌گویم مسئولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند و آنهایی که در اجرای دستور صریح و موکد رهبری مقابله کرده و می‌کنند، باید حواس‌شان باشد. چه کسی مسئول این رشد است؟ چه کسی مسئول این جرائمی است که خانواده‌ها و جامعه و جوانان ما را تحلیل می‌کند.
همین مسئله باعث شد که روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به دفاع از وزیر خود بپردازد و با بیان اینکه وزیر ارتباطات به نفع مردم کار می‌کند و به دستورات بی‌ربط اعتنا ندارد، گفت: ما وقتی جوان بودیم در دوران جنگ تا ۷۲ ساعت به راحتی نمی‌خوابیدیم، ولی الان نمی‌توانیم. سن که بالا می‌رود احتیاط و توجه به دستگاه‌های نظارتی و دادگاه به ذهن می‌آید، اما وقتی که جوان هستی اصلاً دادگاه را قبول نداری و می‌روی کار خود را انجام می‌دهی. وزیر جوان ما هم کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. این وزیر می‌شود نه اینکه کسی که حساب می‌کند که پس از پایان دولت به کجا می‌رود. ان شاء الله خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و آنها و خداوند از ما راضی باشند.
گفته می‌شود دلیل شکایت از وزیر ارتباطات، عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی و جذب شدن جوانان به گروه‌های تکفیری عنوان شده است.
خصولتی‌ها بدتر از دولت در اقتصاد حضور دارند
رئیس جمهوری، همچنین روز گذشته در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم و دولت نقش نظارتی داشته باشد بیان کرد: دولت به بیش از ۲.۵ میلیون کارمند خود حقوق می‌دهد. مشابه همین عدد هم به بازنشستگان می‌دهد. کل پول صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح را هم می‌دهد که البته وضع آنجا خیلی بد است. برای حل مشکل باید ببینیم ابتدا خود سازمان بازنشستگی به چند کارمند نیاز دارد. خیلی از بازنشستگان حاضرند چند ساعت در روز به صورت داوطلبانه کار کنند. ما اول باید این سازمان را درست کنیم تا روی پای خود بایستد.
روحانی ادامه داد: مدیریت اقتصادی به عهده وزارت کار نیست. سهام‌داری اشکالی ندارد، ولی نباید این وزارتخانه کار اقتصادی انجام دهد. سال آینده سال واگذاری شرکت‌های مربوط به شستاست. بعضی‌ها البته کارشکنی می‌کنند، ولی برای این واگذاری باید محکم ایستاد. واگذاری این شرکت‌ها هم مورد تاکید رهبری است و هم مورد تاکید من. رهبری اشاره کرده‌اند که دولت باید دست از اقتصاد بردارد، البته خصولتی‌ها بدتر از دولت در اقتصاد حضور دارند و هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد. ما که در دولت از این شرکت‌ها بی خبریم، مردم هم بی خبرند و فقط خدا از آنها خبر دارد. بدترین اقتصاد اقتصاد خصولتی است، مخصوصاً وقتی افرادی در این شرکت‌ها باشند که در نهادهای نظارتی حضور دارند یا ضابط قضایی هستند. رهبری بارها تاکید کرده‌اند نیروهای مسلح باید دست از اقتصاد بردارند. شستا هم که بین خصولتی و دولتی است. این را واقعاً باید جمع کرد. حتی شرکت‌های ضرر ده باید مجانی واگذار شود. به وزیر کار گفته‌ام تا پایان دولت نباید شستا وجود داشته باشد، البته سهام‌داری اشکالی ندارد.
رئیس‌جمهوری با تقدیر از محمد شریعتمداری برای اعلام مشخصات هیئت مدیره‌های شستا بیان کرد: ایجاد سامانه‌های شفافیت کار بسیار خوبی است. مردم باید بدانند این شرکت‌ها چگونه واگذار می‌شوند. لایحه شفافیت و همچنین لایحه تزاحم منافع در دولت در حال نهایی شدن است. نظارت عمومی به مردم و شفافیت مانع بروز فساد می‌شود.
روحانی همچنین درباره پیشنهاد استفاده از تمام نیروهای شایسته ایرانی خاطرنشان کرد: از هر ایرانی شایسته چه مسیحی چه شیعه و چه سنی باید استفاده شود. اگر می‌خواهید این افراد کار نکنند نباید از آنها مالیات بگیریم و بگوییم که پای صندوق رای بیایند. باید از هر کس که شایسته است استفاده شود.
سایر اخبار این روزنامه
گفت‌وگو با پیتر فارِلّی، کارگردان فیلم «کتاب سبز» که برنده اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۹ شد ژوبین صفاری تضاد منافع، سد بزرگ اصلاح اقتصادی اولین نشست خبری پیروز حناچی به عنوان شهردار پایتخت برگزار شد شعر و شهردار و منابع ته کشیده امکان برداشت ارز از خودپردازها فراهم شد خودپردازها در لباس صرافی‌ «ابتکار» جایگزینی ریما بنت بندر به جای خالد بن سلمان در سفارت عربستان در آمریکا را بررسی می‌کند «ابتکار» از لایحه جایگزین طرح اصلاح قانون انتخابات گزارش می‌دهد لایحه جامع انتخابات در انتظار ورود به صحن «ابتکار» از تاثیر روانی خشکسالی بر مردم ایران گزارش می‌دهد غم ِ«آب» رهبر انقلاب اسلامی: مسئولان بی‌حوصلگی و ناامیدی را از خود دور کنند روحانی در دفاع از وزیر ارتباطات: هر چه می‌خواهند شکایت کنند معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: انتخاب روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن یکی از افتخارات ایران است احمدی‌نژاد: دایره و گستره برخوردها بیشتر شده است