مردم چون اطلاع ندارند گرانی گوشت و میوه را پای دولت می‌نویسند!

سرویس سیاسی ـ
روحانی پیشقراول میدان دادن به منتقدان است! اروپایی‌ها توان حفظ برجام را ندارند، آیا واقعا عراقچی اینها را نمی‌داند؟! قانون جنگل ترامپ و نگاه بیمارگونه اتحادیه اروپا، منتقدان دولت عامل اصلی گرانی‌ها! و ‌اشک تمساح زنجیره‌ای‌ها، برای وضعیت مسکن! از جمله مطالب دیروز مطبوعات زنجیره‌ای بود.روزنامه ایران گفت‌و‌گویی با یکی از مجرمان امنیتی فتنه 88 انجام داده که وی در این گفت‌و‌گو مدعی شده است: «در دور دوم به مراتب فشارهای بیشتری روی دولت آقای روحانی است و این بلایی است که مخالفان روحانی بر سر کشور می‌آورند و نه فقط دولت او. فقط به یک مورد عدم تصویب لوایح مربوط به FATF توجه کنید. تصویب نشدن این لوایح و رفتن در لیست سیاه FATF یعنی مراودات بین‌المللی سیستم بانکی ما تعطیل می‌شود و باید فقط در داخل مرزهای خودمان زندگی کنیم. مخالفان تصور می‌کنند با این مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌ها دولت روحانی را به زانو درمی‌آورند اما نتیجه نهایی‌اش به زانو درآمدن کشور است.»وی در ادامه همچنین مدعی شده است: «دلیل کاهش محبوبیت دولت ارتباط دادن همه مشکلات موجود کشور به دولت از سوی برخی اصلاح‌طلبان است که جریان تندرو هم روی این تحلیل سوار می‌شود. اقشار فرودست جامعه هم که اطلاع دقیقی از عمق مشکلات ندارند همین که گفته می‌شود گوشت، میوه، پنیر و شیر گران شد، همه را به پای دولت می‌نویسند.»روزنامه ایران در حالی در تلاش است، دولت را از زیر بار مسئولیت گرانی‌های اخیر فراری دهد که در تمام کشورهای دنیا سیاست اقتصادی کشور در دست دولت است و رئیس‌دولت شخصی است که باید نبض اقتصادی کشور را در دست داشته باشد و در مواقع بحران به جای آنکه به فکر «راه در رو» باشد و مشکل را به گردن این و آن بیندازد، باید جوابگوی مردم و راهگشای وضعیت پیش آمده برای آنان باشد.در چنین شرایطی تمام ارگان‌ها به جای شانه خالی کردن از بار مسئولیت گرانی باید به فکر ترمیم آن باشند تا توجیه بیهوده و انداختن تقصیر به گردن رسانه‌هایی که حقیقت را به جامعه منعکس می‌کنند را دستاویزی برای رفع مسئولیت از خود قرار ندهند.
ادامه فریبکاری مدعیان اصلاحات با مظلوم‌نمایی
سردبیر اعتماد دیروز در ستون نگاه روز این روزنامه نوشت: «من اگر جای رئیس‌جمهور بودم به تلویزیون می‌آمدم... نه، نیازی به تلویزیون ندارد منت مدیران رسانه ملی را هم نباید بکشد، رئیس‌جمهور می‌‎تواند با گوشی موبایلش از خود فیلم سلفی بگیرد و خطاب به مردم بگوید «من به عنوان رئیس‌جمهور شما با 24 میلیون رای، دنده پهنی برای شنیدن فحش و حرف‌های درشت دارم. هر کجا دلتان شکست یا فشار زندگی بیش از طاقتتان شد، اگر دلتان خنک می‌شود فحشش را به من بدهید. فکر کنید من مسبب وضع پیش آمده‌ام. من برادر شما هستم. یا پدر شما. اگر بدانم دلتان آرام می‌گیرد و لبتان به خنده باز می‌شود با روی باز از شما می‌‎خواهم دق دلتان را سر من خالی کنید. من با این حرف‌ها از کوره در نمی‌روم و نسبت به شما مردم رو ترش نمی‌کنم بلکه خم به ابرو نمی‌آورم. شبانه‌روز در تلاشم تا قدری از بار معیشت را که بر دوشتان سنگینی می‌کند، کم کنم. اگر نتوانستم، بدانید که سخت است نه اینکه من و همکارانم اهمال می‌کنیم. نه. اهمالی در کار نیست...»عجیب نیست که عوامل دوگانه‌سازی و عملیات روانی و فریب مردم در انتخابات و پس از آن تا حالا و مسببان پراید 50 میلیونی و گوشت 120 هزار تومانی برای مظلوم‌نمایی تقلا کنند و بخواهند دل مردم برایشان کباب شود!در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «انصاف این است که در این دولت بیش از دولت‌های قبل هزینه نقد پایین است... انصاف این است که حسن روحانی پیشقراول میدان دادن به منتقدان شد و نظری و عملی فضا را برای نقد، هر نقدی، چه سازنده و چه مخرب و با هر انگیزه‌ای، چه مصلحانه و چه کینه‌توزانه، باز گذاشت.»«بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، دين ناشناس، داراي خطاي ديد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، لرزان، هوچي باز، تازه انقلابي شده، منفی‌باف، زندگيشان در تفرقه است، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند، انقلابیون نفهم، یک مشت لات...» حتما اینها را منتقدان گفته‌اند نه آقای رئیس‌جمهور!دولت سال گذشته با ثبت ده‌ها شکایت علیه کیهان مرزهای آزادی بیان را جابه‌جا کرد.! روحانی البته 12 مردادماه 92 در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوریشان فرموده بودند پناه می‌برم به خدا، از بستن دهان منتقدان!


قانون جنگل ترامپ و نگاه بیمارگونه اتحادیه اروپا
روزنامه آرمان در یادداشتی با ‌اشاره به حوادث اخیر در ونزوئلا به رویکرد دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در این مسئله پرداخت و نوشت: «آنچه در ونزوئلا گذشت، نشانه این است که قانون جنگل بر روابط بین‌المللی حاکم است.»
در بخشی از این یادداشت آمده است: «آمریکا در همه کشورها دخالت آشکار و مستقیم دارد و سعی می‌کند نظام‌هایی که رفتاری متناسب با سیاست‌های او ندارند و زیر چتر آمریکا نیستند را به نوعی دگرگون کند و مردم آن کشور را تحریک نماید. با توجه به اینکه ونزوئلا کشوری دارای استقلال سیاسی است و حاضر نیست زیر چتر آمریکا و سیاست‌هایش قرار بگیرد، لذا مدتهاست که آمریکا سعی می‌کند ازطریق نفوذ عوامل خودش به نوعی نظام ونزوئلا را دگرگون کند و یک رژیم وابسته به آمریکا به‌وجود بیاورد. با توجه به اینکه سال 2018 انتخاباتی کاملا آزاد و دموکراتیک در این کشور برگزار شد و آقای‌مادورو با اکثریت آرا و رأی مستقیم مردم انتخاب شد و از یک محبوبیت مردمی برخوردار است، این مسئله خشم آمریکا را برانگیخته [است].»در بخش دیگر این نوشته آمده است: «از طرفی اتحادیه اروپا به منظور حل بحران ونزوئلا خواستار برگزاری انتخابات شده است!...اساسا اتحادیه اروپا نمی‌تواند برای حکومتی که سال گذشته با انتخابات بر سرکار آمده تعیین تکلیف کند. چون انتخابات در سال گذشته با نظارت جهانی و نهادهای بین‌المللی برگزار شده و مادورو با اکثریت آرا انتخاب شد. اتحادیه اروپا در حقیقت سعی می‌کند که تابعی از اراده آمریکا باشد و دخالت اتحادیه اروپا نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»
آیا واقعا عراقچی اینها را نمی‌داند؟!
روزنامه شرق در گزارشی در شماره دیروز نوشته است: «دیروز [یکشنبه 5اسفند] عباس عراقچی معاون وزیرخارجه در جمع فراکسیون مستقلین مجلس گفته «با توجه به فشارهای سختی که آمریکایی‌ها برای افزایش تحریم‌ها به ایران به شرکت‌های اقتصادی می‌آورند، برای عبور از این تحریم‌ها و فشارهای موجود FATF تصویب شود.»!راستی آیا باید پذیرفت که برخی نکات بدیهی را دولتمردان نمی‌دانند؟ نکاتی که گاه افراد معمولی در جامعه هم به آنها واقف هستند! برای نمونه در موضوع جنگ دلار که آمریکا آن را در برهه‌ای علیه ایران و ترکیه کلید زد، به عملکرد دولت‌ها نگاه کنید. دولت ترکیه از مردم کشورش خواست که در این شرایط دلارهای خود را به صرافی‌ها آورده و بفروشند اما در کشورمان بانک مرکزی به ریاست سیف دقیقا عکس آن عمل کرد و در چنین شرایطی درهای ذخایر ارز و طلای خود را به روی مردم گشود!در موضوع گاز که قبل از این هم گفته بودیم که کالای استراتژیک است و غیرقابل تحریم. با همین ابزار روسیه در برابر اتحاد آمریکا و اروپا پیروز شد. در وضعیتی که کشورمان همیشه مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده و همچنین با آنچه در اهمیت در گاز گفته شد، مشخص نیست چرا آقای زنگنه وزیر نفت به صورت یک طرفه چندین قرارداد گازی ایران با کشورهای شرق را فسخ کرد!آقای عراقچی در کمیسیون مستقلان مجلس گفته است که برای عبور از تحریم‌ها و فشارهای موجود باید FATF تصویب شود! چند روز قبل هم آقای واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور گفت که با شرکت‌های خصوصی تحریم‌ها را دور خواهیم زد! نکته اینجاست که آیا آقایان عراقچی و واعظی نمی‌دانند که با پیوستن ایران به FATF دیگر عملا هیچ امکان دور زدن تحریم‌ها وجود نخواهد داشت؟! در شرایطی که اطلاعات مالی ما در اختیار آمریکا قرار گیرد، آنها به راحتی شرکت‌های خصوصی که در ارتباط با دولت هستند را خواهند شناخت.