من و نیروی سپاه قدس طرف حساب شما هستیم

سردار سلیمانی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا: من و نیروی سپاه قدس طرف حساب شما هستیم شرق: «طرف حساب شما من هستم»؛ این پاسخ صریح و محکم سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به دونالد ترامپ است. کمتر از یک هفته پیش، رئیس‌جمهوری ایران در جمع سفرا خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: «آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم. با دم شیر بازی نکنید، پشیمان‌کننده است؛ چراکه پشیمانی ابدی برای شما به‌همراه خواهد داشت و این از توان شما ساخته نیست. شما نمی‌توانید ملت ایران را علیه منافع ایران بسیج کنید، چراکه ملت ایران منافع خود را می‌فهمند و برای آن فداکاری می‌کند». این سخنان با واکنش ترامپ مواجه شد. او در توییتی با حروف بزرگ انگلیسی، نوشت: «خطاب به رئیس‌جمهور روحانی؛ هرگز و هیچ‌وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه از پیامدهایی رنج خواهید برد که نظیرش را کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است. ما دیگر کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار شما از خشونت و مرگ را تحمل کند. مراقب باش!». پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا، حالا با واکنش صریح سردار سلیمانی مواجه شده است و او خود و نیروی قدس سپاه را طرف حساب آمریکا قرار داده است. این دومین‌بار در یک‌ماه اخیر است که سردار سلیمانی، از سخنان حسن روحانی دفاع می‌کند. اواسط تیر بود که رئیس‌جمهوری در سفر به اتریش در جمع ایرانیان مقیم آن کشور گفت: «به نظر من حرفی که برخی از مقامات آمریکایی‌ها زدند که می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم، یک گزافه‌گویی است که هیچ‌وقت قادر نیستند آن را عملی کنند. آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند می‌خواهند به‌طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند؛ چراکه این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن‌وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید».
همین سخنان باعث شد تا سردار سلیمانی در نامه‌ای خطاب به روحانی او را «برادر» خطاب کند و بنویسد: «آنچه از فرمایشات حضرت‌عالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. حقیر به‌عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جناب‌عالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد». او در ادامه نوشت: «شما با سخنان حکیمانه، ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به‌موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد، در خدمت هستیم».
فرمانده سپاه قدس، سال گذشته نیز پاسخ مقامات آمریکایی را به‌گونه‌ای دیگر داده بود. آذرماه سال گذشته «رویترز» به‌نقل از رئیس سازمان سیا نوشت که نامه‌ای برای سردار قاسم سلیمانی و رهبران ایران ارسال و در آن نگرانی خود را از رفتارهای تهدیدآمیز ایران در عراق ابراز کردم. «مایک پمپئو» به زمان ارسال این نامه اشاره‌ای نکرد اما گفت: «البته سلیمانی حاضر به بازکردن نامه نشده است». رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری نیز درباره این نامه، این‌گونه روایت کرده بود: «همین اواخر، زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به‌وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد؛ اما ایشان گفت نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم».
از آنچه فکر کنید به شما نزدیک‌تریم


فرمانده نیروی قدس سپاه، روز پنجشنبه، در یادواره عملیات رمضان در همدان با اشاره به سخنان سخیف ترامپ علیه ایران، گفت: «از آنچه فکر کنید به شما نزدیک‌تریم، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس نه تمام نیروهای مسلح، شما که می‌دانید توان ایران در جنگ نامتقارن چقدر است؟».
به گزارش «سپاه‌نیوز»، سردار قاسم سلیمانی با اشاره به سخنان ارزشمند رئیس‌جمهور علیه آمریکا، گفت: «رئیس‌جمهور عزیز و ارزشمند ما کلمات دقیقی که از قلب و وجدان ملت ایران بود را بر زبان جاری کرد. من می‌دانم در کشور کسانی هستند که به نوعی تحرک می‌کنند تا این بیانات را ضعیف کنند و علیه آن گفتاری داشته باشند که این روش غلط است».
او با بیان اینکه بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس‌جمهور بسیار اثرگذار بود و هرکس بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن است،  افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا در جواب رئیس‌جمهور عزیزمان مطالب سخیفی را در توییت خود بیان کرده است که در شأن رئیس‌جمهور کشور بزرگ اسلام نیست جواب این سخنان بی‌ارزش را بدهد». فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه من به‌عنوان سرباز ملت جواب ترامپ را می‌دهم، گفت: «آقای ترامپ! تو به چه جرئتی ما را تهدید می‌کنی؟». سردار سلیمانی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با دنیا و کشورهای دیگر با ادبیات کسی که اداره‌کننده کاباره است، حرف می‌زند که جای تأسف دارد، تأکید کرد: «به رغم اینکه یک سال از رئیس‌جمهوری ترامپ می‌گذرد هنوز ادبیات او قمارخانه و کاباره‌ای است؛ وقتی با کشورهای اروپایی، چین، روسیه، کره و جهان حرف می‌زند، این احساس به انسان دست می‌دهد که یک قمارباز حرف می‌زند و این یعنی شأن یک ملت را شکستن».
او با اشاره به سخنان بی‌پایه و اساس ترامپ مبنی بر اینکه علیه ایران کاری‌ می‌کنم که سابقه نداشته باشد، خطاب به او عنوان کرد: «تو که سابقه قبل را نداری و به دلیل اینکه فکرت مشغول چیزهای دیگری است فکرت به سؤال‌پرسیدن هم نمی‌رود، حداقل از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بپرس که قبل از تو هم هیچ‌کسی نتوانسته علیه ایران کاری انجام دهد».
فرمانده سپاه قدس به ترامپ گفت: «اول بپرس تا حرف‌های نادانسته بر زبان جاری نکنی؛ شما در این 20‌سال چه می‌توانستید علیه ایران انجام دهید که نکردید؟ اما پیروزی از آن ملت ایران بود».
با چه پیشینه‌ای تهدید می‌کنید؟
سردار سلیمانی ادامه داد: «آمریکا وقتی با 110‌ هزار سرباز، ‌هزاران دستگاه تانک و نفربر، امکانات نظامی، صدها فروند هواپیمای جنگی و هلیکوپترهای پیشرفته به طالبان به‌عنوان یک سازمان کم‌بنیه و با امکانات کم حمله کرد، نتوانست کاری از پیش ببرد، این کشور عروسی‌ها را تبدیل به عزا کرد و روستاها و شهرهای بسیاری را با خاک یکسان کرد اما در افغانستان هم شکست خورد». او خطاب به ترامپ گفت: «بیش از 60  درصد از کشته‌های شما مردان عادی بودند، 17 سال با 110‌ هزار نیرو، دنیا را بسیج کردید، اما چه غلطی کردید؟ کشور افغانستان یک کشور فقیر بود در این کشور چه غلطی کردید که امروز برای ما خط‌ونشان می‌کشید؟».
سردار سلیمانی گفت: «مگر نه این است که امروز پیش طالبان التماس می‌کنید برای صلح و گفت‌وگو؟ غیر از این است که شما کشور پاکستان و دولت افغانستان را برای مذاکرات صلح تحت فشار قرار داده‌اید؟ غیر از این است که این سازمان تمام آن کشور نبود؟ مقابل آن چه‌کار توانستید بکنید که برای ما خط‌ونشان می‌کشید؟».
او عنوان کرد: «شما با 160‌ هزار سرباز و چند برابر آنچه که در افغانستان استفاده کردید، مغرورانه به عراق حمله کردید اما چه اتفاقی افتاد؟ از فرمانده وقت خودتان بپرسید که چه کسی را نزد من فرستاد و گفت آیا می‌شود به ما مهلت دهید، از نفوذتان استفاده کنید تا سربازان ما این چند ماه مورد حمله مجاهدان عراق قرار نگیرند تا از این کشور خارج شویم؟ یادتان رفته در درون تانک‌ها برای سربازانتان پوشک بزرگسالان مهیا می‌کردید؟ آن‌وقت امروز کشور بزرگ ایران را تهدید می‌کنید؟ با چه پیشینه‌ای تهدید می‌کنید؟».
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه آمریکا وحشتناک‌ترین جنایاتی که در قرون وسطی انجام می‌شد را در عراق و افغانستان انجام داد، افزود: «حادثه زندان ابوغریب علی‌الابد ننگ شماست. در جنگ 33روزه پشت رژیم صهیونیستی که کشوری قلابی است و مثل یک وزنه آویزان شماست و شما را در منطقه غرق کرده است، ایستادید و در غزه جنایات مختلفی انجام دادید، اما چه غلطی توانستید بکنید؟ غیر از این است که همه شروط حزب‌الله در جنگ 33روزه و همه شروط حماس، جهاد و گروه‌های دیگر فلسطینی را پذیرفتید؟».
سردار سلیمانی ادامه داد: «شما یک جنگ با پشتوانه دو‌هزار‌ میلیارددلاری را در یمن به نتیجه نرساندید؟ یک سازمان در یمن در مقابل شماست ولی در مقابل پیشرفته‌ترین امکانات جنگی شما پیروز شده است، در این چهار سال چه چیزی را به دست آوردید؟ دریای سرخ که یک دریای امن بود را ناامن کردید، ریاض و عربستان که صد سال بود یک خمپاره در آن شلیک نشده بود امروز زیر آتش قرار دادید؛ امروز برای ما خط‌ونشان می‌کشید؟».
 شبی نیست که با فکر نابودی شما نخوابیم
او با بیان اینکه لازم نیست نیروهای مسلح ایران وارد شوند، من خودم و نیروی قدس سپاه حریف شما هستیم. گفت: «بدانید هیچ شبی نیست که ما به فکر نابودی شما نخوابیم و به آن فکر نکنیم».
فرمانده سپاه قدس در ادامه خطاب به ترامپ افزود: «آقای ترامپ قمارباز! به شما می‌گویم بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم؛ ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، بهتر است بپرسی، ما حوادث سختی را پشت‌سر گذاشتیم».
سردار سلیمانی خطاب به ترامپ با بیان اینکه «بیا؛ ما منتظریم، ما مرد این میدانیم برای شما»، گفت: «شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما؛ این جنگ را شاید شما شروع کنید، اما پایان آن را ما ترسیم می‌کنیم. ترامپ! نباید ملت ما را تهدید کنی و نباید به رئیس‌جمهور ما اهانت کنی. باید بدانی که چه می‌گویی، از پیشینیان خود بپرس و از تجربیات آنها بهره بگیر». او با اشاره به وجود مؤسسات مطالعاتی فراوانی در آمریکا که حتما به او گوشزد می‌کنند، عنوان کرد: «ما را تهدید به کشتن نکنید، ما تشنه شهادتیم و ازبین‌بردن استکبار». فرمانده سپاه قدس گفت: «قبلا آمریکا یک ابهتی داشت، ناوگانش حرکت می‌کرد، ملتی فرومی‌ریخت، امروز به منافقین که در زباله‌دان تاریخ ایران جای گرفته‌اند، دل بسته‌اید؟ به یک زن ولگرد دل‌ بسته‌اید و شبکه‌به‌شبکه می‌چرخانید، آیا امیدتان به این است؟ این همه توان شماست؟ شما که از قدرت ما در منطقه و توانمان در جنگ نامتقارن خبر دارید».
او با بیان اینکه تحریم در همه دوره‌ها بوده، اما ما سربلند از آن خارج شده‌ایم، گریزی به تحریم ایران در جنگ هشت‌ساله زد و تأکید کرد: «ما در این دوران در برابر کشورهایی که مظهر نمایش زرادخانه‌های جهان بودند ایستادیم درصورتی‌که خود برای خرید یک موتور معمولی تحریم بودیم. ما در یک جبهه محروم بر آن زرادخانه جهانی که از ناجوانمردانه‌ترین و بدترین شیوه‌های جنگی بهره می‌برد پیروز شدیم».
فرمانده سپاه قدس با اشاره به سکوت دنیا در برابر جنایتی که علیه ایران می‌شد، گفت: «برای اینکه دشمن را تنبیه کنیم تا دوباره فکر تجاوز به خاک کشور به سرش نزند، او را وادار به پذیرش قطع‌نامه‌های مختلفی کردیم، آن هم دشمنی که مغرورانه نمی‌خواست این قطع‌نامه‌ها را بپذیرد و دنبال تجزیه ایران بود. در شرایط امروز نیز ایران اسلامی با انواع و اقسام تحریم‌ها درگیر یک جنگ نابرابر است؛ بنابراین باید با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس در برابر این شرایط نابرابر نیز بایستیم». سردار سلیمانی تأکید کرد: «حتی کسانی که دیدگاه‌های سیاسی نیمه‌لیبرالی یا لیبرالی دارند قبول دارند مذاکره با دشمن نتیجه‌ای جز تسلیم ندارد؛ امروز این مهم در حال تبدیل به وحدت جامعه است که تنها راه ما در مقاومت و ایستادگی است».
در کنار ولی فقیه در جایگاه مالک‌اشتر نشسته‌ام
او مهم‌ترین موضوع را مدیریت در جامعه دانست و با اشاره به اینکه بنده قصد طعنه‌زدن ندارم، عنوان کرد: «این دولت و تمام دولت‌ها خدمتگزارند و هر دولتی به میزانی کشور را جلو برده است؛ اما اگر نکاتی مورد توجه دولت‌ها قرار بگیرد تأثیرات شگرفی خواهد داشت. ممکن است در مدیریت نتوانیم معجزه کنیم اما می‌توانیم رضایتمندی، عدالت‌محوری، همزیستی، اخوت و مثل‌هم‌بودن را ایجاد کنیم».
سردار سلیمانی مدیران را رهبران یک جامعه قلمداد کرد و افزود: «مدیران یک استان از فرماندار گرفته تا فرمانده سپاه و استاندار و فرمانده نیروی انتظامی و...، جزء اشخاص عادی نیستند و رفتار و گفتار آنها بر جامعه اثرگذار است؛ بنابراین باید مدیریت آنها نیز مانند دوران دفاع مقدس باشد». فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه ارزش و اهمیت مسئولیت قدری خدشه‌دار شده است، گفت: «من به‌عنوان فرمانده نیروی قدس در کنار ولی فقیه در جایگاه مالک‌اشتر نشسته‌ام البته مالک‌اشتر نیستم اما در جایگاه او هستم و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشم».
هر دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب به نوعی مقصرند
او با اشاره به اینکه در امر گزینش مدیران شاهد برخی ظلم‌ها در جامعه هستیم، افزود: «سراغ ندارید در دوران دفاع مقدس برای گزینش افراد سؤالی از چپی یا راستی و اصلاح‌طلب یا اصولگرابودن شخص شده باشد، در دفاع مقدس به لیاقت‌ها، قابلیت‌ها و تطبیق فرد با مسئولیت‌ها نگاه می‌کردند نه خط و جناح سیاسی او». فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه عدم توجه به این موضوع فسادآور است، عنوان کرد: «اساس گودال فساد این است که در انتخاب مدیران به نگاه جناحی و حزبی توجه شود، زیرا در آن صورت اگر به مدیری اعتراض شود او برای خود پوشش و منطقه امنی می‌سازد و برخورد با خود را به برخورد با جناح، شخصیت و یک گروه نسبت می‌دهد».
او با اشاره به اینکه مدیران باید خلاق باشند، نه ‌اینکه فقط به فکر تزریق بودجه باشند و اگر نشد نتوانند کاری از پیش ببرند، گفت: «این حرف‌های من مربوط به یک دوره نیست و اصولگرا و اصلاح‌طلب هم ندارد. هر دو گروه به نوعی مقصرند. اینکه بنشینیم و بگوییم تا وقتی پولی بیاید من مدیرم و اگر نیاید نمی‌توانم کاری انجام دهم، درست نیست و باید این شیوه تغییر کند».
سردار سلیمانی با بیان اینکه مدیر باید خلاق باشد و از دل بحران خلاقیت ایجاد کند، افزود: «مدیر باید بحران را دور بزند و آن را به ضدبحران تبدیل کند که در دوره انقلاب این اتفاق افتاد».