سخنگوی دولت: فاز دوم پرداخت مطالبات بازنشستگان بزودی پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت از پرداخت مطالبات بازنشستگان بابت پاداش‌های آخر خدمت خبر داد وگفت: پیش از این، پرداخت پاداش بازنشستگان با اولویت فرهنگیان از تیرماه امسال شروع و 1.2 میلیارد تومان پرداخت شد.
محمد باقر نوبخت درروز در حاشیه جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت‌های بازنشستگان دانشگاه‌ها و دیگر دستگاه‌ها از این ماه آغاز می‌شود و امیدورایم در ماه‌های آینده همه این نوع مطالبات را پرداخت کنیم.
نوبخت اظهار داشت: بنابر این در ماه جاری علاوه بر اینکه مطالبات بازنشستگان فرهنگی پرداخت می‌شود، دانشگاهیان و سایر دستگاه‌ها نیز پاداش بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند تا در چند ماه به تدریج این مطالبات را تسویه کنیم.
معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی تاثیر ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دولت نیز گفت: براساس آنچه امروز گزارش شد، نزدیک به 110 نفر مشمول این قانون می‌شوند؛ اگر این مصوبه به تصویب شورای نگهبان برسد و قانون شود، به طور قطع آن را با دقت اجرا خواهیم کرد.


وی ادامه داد: همه تلاش دولت این است که برای جوانان شغل ایجاد شود؛ گرچه با این 110 نفر مشکل اشتغال جوانان حل نمی‌شود؛ به همین جهت برای بیش از یک میلیون فرصت شغلی خودمان را آماده کرده ایم.
نوبخت اظهار داشت: در بهار امسال 711 هزار نفر وارد بازار کار شدند و حدود 44 هزار نفر از تعداد بیکاران کشور کاهش یافت اما همچنان سه میلیون و 200 هزار جوان بیکار در کشور وجود دارد.
نقش بازار ثانویه در نوسانات بازار سکه و ارز
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این پرسش که «چرا ایجاد بازار ثانویه نتوانسته است تاثیری در نوسانات بازار سکه و ارز ایفا کند؟»، گفت: بعد از انتصاب رئیس کل جدید بانک مرکزی مقرر شد در نخستین جلسه ستاد اقتصادی دولت، گزارش بانک مرکزی برای چگونگی مهار و تنظیم بازار ارز و واقعی کردن قیمت سکه و دلار ارائه شود.
وی ابراز امیدواری کرد رئیس کل بانک مرکزی در این شرایط حساس با سیاست‌های جدید و مناسب بر این مسئولیت فایق آید.
اجرای برجام، پیش شرط مذاکره با آمریکا
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد مواضع اخیر آمریکا گفت: ما با وجود آنکه همواره دیوار بلند بی‌اعتمادی را مطرح می‌کردیم، مدت‌ها با آمریکایی‌ها وارد مذاکره شدیم و وزیر امور خارجه ما با وزیر امور خارجه آنها مذاکره داشت؛ نتیجه آن مذاکرات به «برجام» ختم شد و در اجرای برجام، همه مجامع بین‌المللی و به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، 11 بار اعلام کرده که تهران آنچه با واشنگتن و سایر کشورهای اروپایی توافق کرد را انجام می‌دهد؛ آمریکایی‌ها بودند که از این توافق بیرون آمدند و پیمان شکنی کردند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: اگر بگویند ما با این آدم‌های پیمان شکن که با تعهدات قبلی وفادار نیستند مذاکره کنیم، به طور قطع هیچ عقل سلیمی این را تایید نمی‌کند و ملت نیز به ما این اجازه را نمی‌دهد.
نوبخت گفت: اگر آمریکا می‌خواهد حسن نظر نشان دهد، بر پیمان قبلی پایبند باشد، آن را اجرا کند و نشان دهد اگر مذاکره کند، طبق آنچه که توافق نهایی شد عمل می‌شود؛ آن وقت تصمیم دیگری گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: اینکه در شرایط کنونی آمریکایی‌ها پیمان قبلی خود را نادیده گرفته و می‌گویند دوباره مذاکره کنیم، امری غیرمنطقی است.
معاون رئیس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها اگر با پیام‌های اخیر می‌خواهند پیام مثبت دهند، باید برگردند و دقیقا آنچه در برجام بود را اجرا کنند تا ملت ایران اطمینان حاصل کند آنها به آنچه می‌گویند متعهدند؛ آن موقع تصمیم مناسب اتخاذ خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
قرارداد اجاره مسکن 2 ساله می‎شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: ایستادگی ملت قدرتمندترین پاسخ به سخنان سخیف حاکمان آمریکاست انصارالله یمن یکی از مدرن‌ترین ناوهای عربستان را هدف قرار داد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان اعطا می‌شود سخنگوی دولت: فاز دوم پرداخت مطالبات بازنشستگان بزودی پرداخت می‌شود آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا مذاکره با ایران را در سایه تهدید فراموش کند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تولید آب سنگین با همان روال قبل ادامه دارد اعتراض ایران به ادعاهای پمپئو به سفارت سوئیس ارائه شد وزیر بهداشت: تلقین کمبود دارو از اهداف دشمن است مجلس وظایف دستگاه‌ها در حمایت از کودکان را مشخص کرد شروع خوبی است، اما جانبازان 70 درصد فردا عازم حج می‌شوند ایران اسلامی؛ ‌غرق در جشن و سرور ولادت هشتمین امام شیعیان تحلیل سیاسی هفته آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی