انصارالله یمن یکی از مدرن‌ترین ناوهای عربستان را هدف قرار داد

ارتش یمن اعلام کرد که یک ناو عربستان سعودی را در نزدیکی سواحل غربی هدف موشک‌های خود قرار داده است.به گزارش شبکه المسیره، آنطور که ارتش یمن و نیروهای انصارالله اعلام کرده‌اند، آنها توانسته‌اند صبح دیروز ناو "الدمام" را در سواحل غربی یمن هدف قرار دهند.
ناو الدمام از مدرن‌ترین ناوهای فعال در نیروی دریایی عربستان است و به این ترتیب نیروها انصار‌الله توانسته‌اند یکی از بهترین شناورهای سعودی‌ها را شکار کنند.
نیروهای انصارالله پیشتر در ژانویه 2017 و اکتبر 2016 نیز دو کشتی جنگی عربستان و امارات را در سواحل یمن هدف قرار داده بودند و ماه گذشته نیز با دو موشک یک ناوچه اماراتی را هدف گرفتند اما الدمام مدرن‌ترین شناور نیروی دریای عربستان است که تاکنون ازسوی انصارالله هدف قرار می‌گیرد.
همچنین نیروی دریایی یمن، دو روز پیش (23 ژوئیه) نیز در عملیات کماندویی به مرکز تجمع و استقرار نیروهای وابسته به امارات در شهر المخا از طریق دریا حمله کرد و موفق شد تعدادی از انبارهای سلاح و مهمات و یک اتاق عملیات را منهدم کند.


تاکنون تمام تلاش‌های ائتلاف سعودی برای ضربه زدن به ارتش یمن از جبهه ساحلی غرب (استان الحدیده) ناکام مانده است. عملیاتی که 23 اردیبهشت‌ماه برای تصرف استان و شهر الحدیده آغاز شده بود،‌ با ناکامی متوقف شده و تاکنون نتیجه‌ای برای ائتلاف سعودی-اماراتی نداشته است.
پنج نظامی سعودی در مرز یمن کشته شدند
شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد، چهار نظامی سعودی بامداد چهارشنبه در درگیری با نیروهای حوثی در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند.

الجزیره به جزئیات دقیق محل کشته شدن نیروهای عربستان اشاره‌ای نکرده است.
حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمنی‌ها نشد، بلکه این جنگ خسارت‌های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است.
براساس آماری که منابع یمنی از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی تا هزارمین روز آن منتشر کرده اند،247 نظامی سعودی به دست یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند.
علاوه بر تلفات جانی وارد شده به نیروهای سعودی، در این مدت، یکهزار و 200 دستگاه تانک و خودرو زرهی، 12 بالگرد آپاچی، پنج جنگنده اف 16 و بیش از 20 فروند هواپیمای جاسوسی و 10 کشتی ائتلاف سعودی بوسیله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منهدم شده است.
ادامه کارشکنی ائتلاف سعودی در امداد رسانی به یمن
جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ادامه کارشکنی خود در روند امداد رسانی به مردم یمن، یک هواپیمای متعلق به صلیب سرخ جهانی را مجبور به فرود در شهر جازان واقع در جنوب غرب عربستان کردند.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی ائتلاف سعودی با تایید این خبر ادعا کرد: ساعت یک بعد از ظهر یک فروند هواپیمای متعلق به این سازمان، پس از پرواز از فرودگاه صنعاء درحالی که راهی جیبوتی بود، تغییر مسیر داد و وارد منطقه عملیاتی شد.
ائتلاف سعودی در ادمه اعلام کرد که این هواپیما را در فرودگاه «ملک عبدالله» جازان مجبور به فرود کرده است.
ادعای ائتلاف سعودی درحالی مطرح می‌شود که یک مقام یمنی از این اقدام عربستان به عملیات ربایش هواپیمای امدادی یاد کرد و گفت: این اقدام بیانگر رویکرد خصمانه ریاض است، تلاش‌هایی که درصدد است به فعالیت‌های بشردوستانه در یمن لطمه وارد کند.
گزارش‌ها حاکی است که محاصره زمینی و دریایی اعمال شده ازسوی عربستان علیه یمن موجب گرسنگی 17 میلیون تن از جمله زنان و کودکان شده است.پیشتر نیز مدیران سازمان‌های برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان فوری محاصره یمن شده بودند.
براساس گزارش این سه نهاد بین المللی، در نتیجه محاصره ظالمانه مردم یمن، حدود 14 میلیون و 800 هزار یمنی فاقد مراقبت‌های بهداشتی ابتدایی هستند، همچنین 400 هزار کودک نیز در معرض سوء تغذیه حاد قرار دارند.
سازمان‌های بین‌المللی با هشدار نسبت به شرایط وخیم شهروندان یمنی در نتیجه محاصره ظالمانه این کشور ازسوی ائتلاف سعودی بارها اعلام کردند درصورتی که این محاصره پایان نپذیرد، شاهد بزرگ‌ترین قحطی دهه‌های اخیر خواهیم بود.
محاصره یمن زمانی شدت یافت که ائتلاف سعودی در پاسخ به حمله موشکی آبان ماه 96 گروه انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض، تمامی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی یمن را مسدود کرد.
سایر اخبار این روزنامه
قرارداد اجاره مسکن 2 ساله می‎شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: ایستادگی ملت قدرتمندترین پاسخ به سخنان سخیف حاکمان آمریکاست انصارالله یمن یکی از مدرن‌ترین ناوهای عربستان را هدف قرار داد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان اعطا می‌شود سخنگوی دولت: فاز دوم پرداخت مطالبات بازنشستگان بزودی پرداخت می‌شود آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا مذاکره با ایران را در سایه تهدید فراموش کند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تولید آب سنگین با همان روال قبل ادامه دارد اعتراض ایران به ادعاهای پمپئو به سفارت سوئیس ارائه شد وزیر بهداشت: تلقین کمبود دارو از اهداف دشمن است مجلس وظایف دستگاه‌ها در حمایت از کودکان را مشخص کرد شروع خوبی است، اما جانبازان 70 درصد فردا عازم حج می‌شوند ایران اسلامی؛ ‌غرق در جشن و سرور ولادت هشتمین امام شیعیان تحلیل سیاسی هفته آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی