حرم مطهر رضوی گلباران شد


 
  حرم مطهر رضوی به مناسبت سالروز میلاد خجسته حضرت امام رضا(ع) طی مراسمی با شعار «قدم قدم تا به حرم» گلباران شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور دوستداران اهل بیت (ع) در عرصه میدان شهدای مشهد و اجرای برنامه‌های مذهبی و تواشیح آغاز شد و جمعیت حاضر در این مراسم با در دست داشتن شاخه‌های گل پای پیاده به سوی بارگاه منور و ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به راه افتادند.
در طول مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند و خادمان بارگاه منور رضوی نیز در ورودی حرم مطهر با عود، سپند و گلاب به استقبال زائران امام هشتم (ع) رفتند.


در این مراسم که با حال و هوای معنوی برگزار شد شرکت‌کنندگان به یمن سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) شاخه‌های گل نثار مرقد و ضریح مطهر آن حضرت کردند و با حضور در رواق‌های این مکان مقدس به سخنرانان مذهبی گوش فرادادند.
تهیه کیک پنج تنی سالروز میلاد امام هشتم‌(ع)
کیک بزرگ به وزن پنج تن به مناسبت سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) در مشهد تهیه شد.
مسئول روابط عمومی برنامه تولید کیک سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) به ایرنا گفت: این کیک به طول 313 متر و عرض یک متر توسط یک تیم 70 نفره از قنادان و گل آراها تهیه شده است.
ندا سادات‌صدر افزود: این کیک بزرگ ساعت هشت صبح روز چهارشنبه در مقبره شیخ طبرسی واقع در حرم مطهر رضوی بین زائران و مجاوران توزیع شد.
وی اظهار داشت: کیک سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) برای ششمین سال متوالی همزمان با دهه کرامت در مشهد تهیه می‌شود که بانیان آن اعضای هیئت‌الرضا(ع) شهرستان آباده شیراز و شهروندان مشهد هستند.
قم در سالروز میلاد ثامن‌الحجج(ع) غرق در نور شد
شهر مقدس قم همزمان با سالروز میلاد با سعادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت ثامن‌الحجج، علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) غرق در جشن و نور و سرور شد.
شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم حضرت معصومه(س)، دختر امام موسی کاظم(ع) و خواهر گرامی امام رضا(ع)، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ثامن‌الحجج عشق و ارادت خویش به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.
مردم شهر مقدس قم با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سردرمنازل و مغازه‌ها و برپایی آیین‌های جشن میلاد شمس‌الشموس(ع) در جای جای قم، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده‌اند، همچنین با پخش کردن گل و شیرینی این جشن را به یکدیگر تبریک و تهنیت می‌گویند.
حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و خیابان‌های منتهی به آن از اول دهه کرامت که سالروز میلاد این بانوی گرامی اسلام بوده است آذین بندی شده و قشرهای مختلف مردم از سراسر کشور و جهان اسلام با حضور در این مکان مقدس به شادی می‌پردازند. صحن‌ها و شبستان‌های مختلف حرم مطهر بانوی آب و آیینه میزبان زائران از استان‌‌های مجاور است که برای عرض تبریک این روز مبارک در شهر مقدس قم حضور پیدا کرده‌اند تا در کنار ضریح نورانی کریمه اهل بیت(ع) به قرائت زیارت و دعا بپردازند و مرغ دلشان را راهی حرم برادر بزرگوارش امام رضا(ع) کنند.
سخنرانان در شبستان‌ها، رواق‌ها و صحن‌های مختلف حرم مطهر به سخنرانی درخصوص زندگانی و کرامات هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام رضا(ع) می‌پردازند.