حمله به پاسگاه مرزی سپاه در مریوان؛ ۱۱ نفر شهید شدند

حمله به پاسگاه مرزی سپاه در مریوان؛
11 نفر شهید شدند
منابع محلی از وقوع یک درگیری بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های تروریستی که قصد ورود به خاک کشورمان را داشتند در اطراف روستاهای دری و نشکاش خبر دادند. در این حمله تروریستی 11 نیروی سپاه به شهادت رسیدند. فرماندار مریوان گفت: گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت حمله تروریستی بامداد شنبه در این منطقه مرزی نزدیک روستای دری این شهرستان را بر عهده گرفت. محمد شفیعی با اشاره به اینکه بیشتر شهدا در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: برخی از اعضای گروهک تروریستی نیز در این حمله به هلاکت رسیدند و برخی نیز متواری و زخمی‌ها هم در کوه‌های اطراف پراکنده شدند. فرماندار مریوان اضافه کرد: این اطمینان به مردم داده می‌شود که نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران انتقام این شهدا را از گروه‌های تروریستی معاند و ضد انقلاب می‌گیرند. مدیرکل امنیتی استان کردستان از شهید و مجروح شدن 19 نفر از نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان مریوان خبر داد. ایسنا نوشت؛ رضا میرزایی از درگیری خونبار نیروهای سپاه با گروهک پژاک خبر داد و گفت: این درگیری بامداد شنبه(30تیرماه) در روستای دری از توابع شهرستان مریوان اتفاق افتاد. وی افزود: در این درگیری تعداد 11 نفر از نیروهای سپاه شهید و 8 نفر هم مجروح شده‌اند. هنوز هویت گروه‌های تروریستی مشخص نشده و هیچ حزب یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. وی با بیان اینکه درگیری ساعت 2 تا 4 بامداد روی داده است، افزود: هشت نفر از شهدا اهل شهرستان مریوان و سه نفر نیز اهل شهرستان قروه هستند. میرزایی ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص این حمله تروریستی را به زمان دیگر موکول کرد.
تعقیب قضائی


رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: عاملان شهادت ۱۱ تن از رزمندگان اسلام در درگیری با اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) تحت تعقیب قرار گرفتند. علی اکبر گروسی در رابطه با خبر حمله اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در استان کردستان و شهادت ۱۱ رزمنده سپاه اظهار کرد: تاکنون تروریست‌ها شناسایی نشده‌اند، اما این افراد تحت تعقیب هستند. وی اظهار کرد: در این حادثه متاسفانه ۸ نفر از رزمندگان نیز مجروح و در بیمارستان بستری شدند. رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه دستور شناسایی شهدا و صدور گواهی پزشکی قانونی داده شده است، گفت: گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در انتظار برخورد قاطع نیروهای مقتدر مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به این جنایات باشند. اسامی 11 شهید حادثه تروریستی دیروز عبارتند از: شهید مهراب عبدی، شهید قانع کرم‌ویسه، شهید فرزاد رحیمی، شهید ابراهیم حضرتی، شهید عبدالرحمن خالدی، شهید ایرج رحیمی‌نیا، شهید آرام فیضی، شهید شادمان مرادی، شهید برهان معین‌پور، شهید طالب محمودی و شهید پاسدار وظیفه آرش رضایی.
 
تنها ۳ سفیر بازنشسته مشغول به کارند
روابط عمومی وزارت امور خارجه شنبه شب خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه«در صورت تصویب قانون منع بکار گیری بازنشستگان، ۷۵ سفیر برکنار می‌شوند» را کاملا بی اساس خواند. وزارت امور خارجه اعلام کرد، تنها ۳ سفیر بازنشسته به دلیل توانمندی‌های بالا و در چارچوب قوانین موجود بکارگیری شده که در این ۳ مورد هم در صورت تصویب قانون، طبق آن عمل خواهد شد. همچنین تعداد معدودی از سفرا که پس از پایان ماموریت شان شرایط بازنشستگی را دارا شدند نیز به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.