آمریکا از اعضای سازمان ملل خواست فشار تحریم‌ها بر کره شمالی را حفظ کنند

وزیر امور خارجه آمریکا از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا تحریم‌های اقتصادی شدید علیه کره شمالی را به طور کامل حفظ کنند و همچنان بر فشار خود علیه رهبر این کشور ادامه دهند تا برنامه اتمی‌اش را کنار بگذارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست شورای امنیت به خبرنگاران گفت: ما باید شاهد باشیم که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آنچه را که به جهان وعده داده عملی می‌سازد.
وی افزود: آمریکا معتقد است که کره شمالی می‌تواند وجهه منفور خود را از برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش پاک کند اما برای اینکه به این نقطه برسیم باید به طور کامل تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را حفظ کنیم.
پامپئو برای یک نشست یک ساعته با شورای امنیت به نیویورک سفر کرد تا برای نخستین بار از زمان نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی، شورای امنیت را از موضوع کره شمالی مطلع سازد.


وی از حمایت متحدان شورای امنیت برای تایید کامل خلع تسلیحات اتمی کره شمالی و تحت فشار گذاشتن چین و روسیه برای اجرای جدی تحریم‌های سازمان ملل به منظور ترغیب پیونگ یانگ برای دست کشیدن از تسلیحات اتمی‌اش استقبال کرد.
پامپئو ضمن متهم کردن کره شمالی به نقض یکسری از تحریم‌های جدی اعمال شده ازسوی شورای امنیت هشدار داد: اگر تحریم‌ها به طور کامل اجرا نشوند، دورنمای خلع تسلیحات اتمی موفق کره شمالی از بین می‌رود.
سایر اخبار این روزنامه
نایب رئیس مجلس: سپرده گذاران موسسات مالی می‌توانند پول‌های خود را بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه: مذاکرات با اروپا را قطع نکنید اما نباید معطل بسته اروپایی ها ماند فوربس: آمریکا از سوی جامعه بین‌المللی منزوی شده است دادگاه رسیدگی به تخلفات مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج برگزار شد از مجلس شروع کنید جشنواره ملی فیلم ایثار آغاز به کار کرد آمریکا از اعضای سازمان ملل خواست فشار تحریم‌ها بر کره شمالی را حفظ کنند 7000 نیرو در رژه نظامی سالروز جنگ جهانی اول در واشنگتن شرکت می‌کنند مخالفت وزیر دفاع آمریکا با عدم واگذاری جنگنده اف 35 به ترکیه ادامه محکومیت‌های بین‌المللی طرح صهیونیستی «کشور یهود» از اصرار شهرداری تا انکار سپاه رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی را تسلیت گفتند براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اقلیت‌های دینی می‌توانند نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند