جشنواره ملی فیلم ایثار آغاز به کار کرد

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز به کار دومین جشنواره ملی فیلم ایثار از دیروز (شنبه) تا دوشنبه هفته جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، سیدمرتضی حسینی در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار افزود: در مجموع هزار و 150 اثر با موضوعات ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، سبک زندگی ایثارگران، شهدای مدافع حرم، ایثار و اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، فلسطین و شهدای غزه و موضوعات مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در نهایت آثار برگزیده توسط هیات داوران انتخاب شدند.
وی اظهار داشت: در این جشنواره در بخش‌های فیلم، چهار فیلم مستند برگزیده شدند که 2 مورد از فیلم‌ها درباره شهدای مدافع حرم است، در بخش فیلم کوتاه نیز سه فیلم درباره شهدای غزه، جنگ تحمیلی و جانبازان برگزیده شده است و در بخش مستند بهترین کارگردان، تهیه‌کننده و بهترین فیلم انتخاب می‌شوند.
دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار ادامه داد: همچنین در بخش پویانمایی یک اثر درباره فلسطین، در نماهنگ 2 اثر در مورد شهدای غواص و شهید باغبانی از شهدای خبرنگار مدافع حرم، در بخش فیلمنامه سه اثر در مورد همسران و فرزندان شاهد و در بخش ایثار اجتماعی نیز سه اثر با موضوعات مختلف اکران می‌شود، البته در این جشنواره از چهار خانواده شهید نیز تجلیل خواهد شد.


وی با بیان اینکه رویکرد امور هنری بنیاد شهید تولید آثار مربوط به حوزه ایثار اجتماعی و سبک زندگی ایثارگران است، خاطرنشان کرد: قرار است اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه یکم مردادماه برگزار شود اما اکران فیلم‌ها از امروز آغاز شده است.
* به موضوع ایثار اجتماعی پرداخته نشده است
حسینی اضافه کرد: یکی از رویکردهای امور هنری بنیاد شهید تولید فیلم و تئاتر از سبک زندگی ایثارگران است؛ زیرا معتقدیم با توجه به نمونه‌های زیادی از ایثارگران که می‌توان زندگی آنها را به تصویر کشید، می‌توانیم فیلم‌های خوبی در این زمینه تهیه کرد.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در یکی از روستاهای استان مازندان مادر 2 شهید حافظ 20 جزء قرآن کریم است که در بخش‌های مختلف نیز فعالیت دارد و به نوعی می‌توان روش زندگی این فرد را به تصویر کشاند، همچنین جانبازی که در استان هرمزگان پس از جبهه ادامه تحصیل داده و اکنون مدرک دکتری گرفته، استاد دانشگاه است و اکنون در کاشتن نخل فعالیت دارد نیز می‌تواند سوژه جذابی باشد.
حسینی اظهار داشت: تاکنون به این افراد و موضوع ایثار اجتماعی به خوبی پرداخته نشده اما به دستور رئیس بنیاد شهید از سال 1396 این موضوع در دستورکار قرار گرفته است و اکنون حوزه فیلم، تئاتر و قرآن مدنظر ما است.
* تولید فیلمنامه ساعت صفر
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید به تهیه فیلمنامه «ساعت صفر» نیز اشاره کرد و گفت: این فیلمنامه درباره شهدای هفتم تیر در مرحله جذب مشارکت است. فیلمنامه بسته شده است اما به دلیل مشکل مالی هنوز زمان اجرایی شدن آن مشخص نیست.
* برگزاری مسابقات کشوری قرآن
حسینی همچنین از برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در آبان ماه امسال در استان یزد خبر داد و افزود: قرار است مسابقات استانی تا پایان شهریور ماه برگزار شود و در مرحله کشوری که به مدت 6 روز است، 300 نفر از خواهران خانواده‌های شاهد و ایثارگر و 200 نفر از برادران شرکت کنند.
وی تصریح کرد: همچنین قرار است 6 مستند از پیشتازان قرآن کریم در این مرکز تولید شود.
سایر اخبار این روزنامه
نایب رئیس مجلس: سپرده گذاران موسسات مالی می‌توانند پول‌های خود را بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه: مذاکرات با اروپا را قطع نکنید اما نباید معطل بسته اروپایی ها ماند فوربس: آمریکا از سوی جامعه بین‌المللی منزوی شده است دادگاه رسیدگی به تخلفات مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج برگزار شد از مجلس شروع کنید جشنواره ملی فیلم ایثار آغاز به کار کرد آمریکا از اعضای سازمان ملل خواست فشار تحریم‌ها بر کره شمالی را حفظ کنند 7000 نیرو در رژه نظامی سالروز جنگ جهانی اول در واشنگتن شرکت می‌کنند مخالفت وزیر دفاع آمریکا با عدم واگذاری جنگنده اف 35 به ترکیه ادامه محکومیت‌های بین‌المللی طرح صهیونیستی «کشور یهود» از اصرار شهرداری تا انکار سپاه رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی را تسلیت گفتند براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اقلیت‌های دینی می‌توانند نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند