شکایت هواپیمایی سپهران از رشید‌پور

آرمان- حمید شجاعی: «حالا خورشید» برنامه‌ای است که صبح‌ها از شبکه 3 سیما پخش می‌شود و با اجرای متفاوت رضا رشید‌پور مجری کهنه‌کار و نام آشنای صداوسیما به بررسی مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و گاه سیاسی می‌پردازد. حال خبر می‌رسد که به دلیل حضور فردی که کارآموز خلبانی در شرکت سپهران بوده و در برنامه رشید‌پور به قول خود دست به افشاگری زده و به لحاظ فنی به تخریب این شرکت هواپیمایی روی آورده است، شرکت هواپیمایی سپهران از وی و رشید‌پور به‌خاطر حضور این شخص در این برنامه شکایت کرده است. وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران از شکایت این شرکت علیه رضا رشیدپور در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داده و می‌گوید: «با توجه به مسائلی که بدون هیچ گونه مدرک و مستند قانونی علیه شرکت هواپیمایی سپهران در برنامه حالا خورشید پخش شده، از رشیدپور شکایت کرده‌ایم و منتظر رسیدگی به پرونده هستیم».
جنجال یک برنامه تلویزیونی
حضور یک کمک خلبان در یک برنامه تلویزیونی که در خصوص وضعیت هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی اظهاراتی کرده بود، حاشیه ساز شد. ماجرا از این قرار بود که پس از اظهارات امین امیرصادقی کمک خلبان شرکت هواپیمایی سپهران مبنی بر اشکالات فنی در هواپیماهای این شرکت هواپیمایی، وی در روز یکشنبه به مدت چند ساعت بازداشت و سپس آزاد شد. شخص مورد نظر که گویا کارآموز کمک خلبانی بوده و صلاحیتش برای پرواز توسط معلم پروازی‌اش تأیید نشده بود، پس از رد صلاحیت خود، موضوعاتی را در صفحه اینستاگرامش مطرح کرد که با به میان آمدن پای یک برنامه تلویزیونی به این ماجرا شکایت شرکت هواپیمایی سپهران را به‌دنبال داشت. به‌دنبال طرح شکایت این شرکت هواپیمایی از وی، شعبه 4 دادیاری ناحیه 31، رسیدگی به موضوع را به پلیس فتا واگذار کرد و در نهایت پس از رسیدگی‌ها و تحقیقات اولیه، برای این فرد احضاریه صادر شد، اما با توجه به عدم حضور وی در دادسرا، دستور جلب او توسط قاضی پرونده صادر شد. پس از صدور این حکم، جلب وی به کلانتری 111 هفت‌چنار گزارش شد و نهایتا ساعت 14 روز یکشنبه این فرد در حالی که سعی در ممانعت از جلب خود توسط مأموران داشت، بازداشت شد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تأیید بازداشت این فرد اعلام کرد که به‌‌رغم ساعت بازداشت وی، به‌سرعت پرونده را برای کسب تکلیف به قاضی کشیک دادسرای ناحیه 31 ارجاع داده و نهایتا با دستور قاضی کشیک و پس از تودیع وثیقه درنظر گرفته‌شده، این فرد را آزاد کرده است.
دستگیری و عذرخواهی متهم


وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران از شکایت این شرکت علیه رضا رشیدپور مجری برنامه «حالا خورشید» به‌خاطر پخش برخی مسائل درباره شرکت مزبور توسط یک کارآموز کمک‌خلبانی اخراجی خبر داد. تسنیم نوشت؛ سمیرا کاشی درباره اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری یک کمک‌خلبان با شکایت شرکت هواپیمایی سپهران به‌دلیل افشاگری این فرد علیه شرکت مزبور، اظهار کرد: این فرد کمک‌خلبان کارآموز بود که چندی پیش به‌دلایل فنی و اخلاقی از سوی معلم خلبان خود مورد تأیید قرار نگرفت و شرکت سپهران با وی قطع همکاری کرد. این وکیل دادگستری افزود: بعد از قطع رابطه، نامبرده مطالبی را بدون هیچ گونه مستندات و مدارک قانونی و فنی علیه شرکت هواپیمایی سپهران، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد و به همین خاطر در دادسرای جرایم رایانه‌ای طرح دعوا کردیم. کاشی اضافه کرد: پس از طرح دعوا، پلیس فتا موضوع را بررسی کرد و متهم از سوی دادسرا احضار شد، اما آقای امیرصادقی نه‌تنها در دادسرا حاضر نشد بلکه به برنامه «حالا خورشید» رفت و مطالبی خلاف واقع مبنی بر ترمز و لاستیک نداشتن هواپیماها و برخی مسائل دیگر عنوان کرد. وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران ادامه داد: به‌خاطر عدم حضور متهم در دادسرا، دادیار پرونده حکم جلب او را صادر کرد و نهایتا متهم توسط نیروهای پلیس دستگیر شد. متهم پس از دستگیری به شعبه کشیک منتقل شد و عذرخواهی کرد و خواستار این شد که مساله را از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام یا برنامه حالا خورشید جبران کند.
شکایت از رشید‌پور
کاشی درباره آزادی متهم با ضمانت رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. دادیار پرونده برای آقای امیرصادقی قرار کفالت صادر کرد، اما کفیل نداشت و نهایتا با وساطت شرکت هواپیمایی سپهران، قرار کفالت متهم تأمین و آزاد شد. بنابراین موضوع آزادی امیرصادقی با وساطت رشیدپور به هیچ وجه صحت ندارد. وی افزود: پرونده فعلا در شعبه چهارم دادیاری دادسرای جرایم رایانه‌ای مطرح رسیدگی است. وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران همچنین از شکایت این شرکت علیه رضا رشیدپور در دادسرای فرهنگ و رسانه خبرداد و گفت: با توجه به مسائلی که بدون هیچ گونه مدرک و مستند قانونی علیه شرکت هواپیمایی سپهران در برنامه «حالاخورشید» پخش شده، از رشیدپور شکایت کرده‌ایم و منتظر رسیدگی به پرونده هستیم.