وزیر اطلاعات: ما بدهکار مردم هستیم

وزیر اطلاعات گفت: امروز ضرورت وحدت در کشور بیش از هر زمانی است و هر کس کلمه‌ای بگوید که زمینه را برای پیوند هرچه بیشتر فراهم کند، بزرگترین خدمت را به نظام کرده و به خون شهدا حرمت گذاشته است.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمود علوی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه اکنون دیدگاه‌ها در کشور درباره مسائل ملی بسیار نزدیک به هم است، افزود: شرایط حاضر نخستین گردنه‌ای نیست که مقابل حرکت کشور قرار گرفته و مردم انقلابی ایران گردنه‌های زیادی را در ۴۰ سال گذشته با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته است.وی به لزوم حرکت حساب‌شده در برابر دشمن تاکید کرد و گفت: اگر علت خیلی از مسائلی را که با آنها مواجه هستیم جستجو کنیم، منشا حدود ۷۰ درصد مشکلات خودمان هستیم و دشمن نقشی در آن ندارد بلکه از آن بهره‌برداری می‌کند. علوی به ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیام دی ماه ۹۶ را خودمان به خودمان دادیم نه دشمن؛ اگر رهنمودهای رهبر انقلاب را عملیاتی کنیم و نقشه راه تنظیم‌شده‌ای را داشته باشیم، به طور قطع دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. وزیر اطلاعات تصریح کرد: عبور از این مقطع نیاز به وحدت فرماندهی دارد که در این زمینه ما فرمانده توانمند، کارآمد و هوشمندی مانند رهبر انقلاب را داریم بنابراین اگر این فرماندهی را پاس بداریم می‌توانیم دشمن را به عقب برانیم. علوی صبر و تحمل در برابر ناملایمات را از دیگر عوامل مهم پیروزی در برابر دشمن برشمرد و گفت: اگر مردم احساس کنند مشکلات پیش آمده از ناحیه دشمن است، بر مشکلات صبر می‌کنند ولی اگر احساس کنند نارسایی‌ها بر اثر سهل‌انگاری و ناکارآمدی مسئولان است تحمل مشکلات برای‌شان سخت می‌شود. وی به ضرورت پرهیز از سیاه‌نمایی و یاس‌آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: سیاه‌نمایی‌هایی که از تریبون‌های مختلف پی گرفته می‌شد به حوادث دی ماه ۹۶ منجر شد. وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: سیاه‌نمایی‌ها به جای اینکه بخشی از نظام را به زانو درآورد، به تمام نظام آسیب وارد می‌کند. علوی وحدت را نیاز مهم کشور در مقطع کنونی عنوان کرد و گفت: براساس آیات و روایات اسلامی، نتیجه اختلاف، زمین خوردن است ولو اینکه یک ملت حق باهم دچار اختلاف شوند. باید سخنان و مواضعی که باعث اختلاف می‌شود را رها و به جای آن زمینه‌های برادری و همدلی و هم‌افزایی بیشتر را فراهم کنیم. وزیر اطلاعات به ضرورت خدمت بی‌منت به مردم اشاره کرد و افزود: خدمت‌رسانی به مردم، حق آنان است و ما بدهکار مردم هستیم. وی به لزوم انعکاس خدمات و برجسته کردن اقدامات دولت در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: انتقاد باید در تریبون‌های مختلف و رسانه‌ها با زبان منصفانه و مشفقانه و امیدآفرین باشد. علوی با بیان اینکه در کنار تامین و حمایت از امنیت اقتصادی، با فساد اقتصادی نیز باید مبارزه بی‌امان داشته باشیم، گفت: طی یک سال گذشته در نتیجه پیگیری موارد فساد اقتصادی در کشور، ۲۱ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شد. وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ما نیاز به سلامت اقتصادی داریم چرا که اقتصاد یک کشور زمانی مقاوم خواهد بود که در آن فساد نباشد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اطلاعات: ما بدهکار مردم هستیم مقامات و چهره های سیاسی ایالات متحده به تندی تحقیر شدن آمریکا در فنلاند را مورد انتقاد قرار دادند سخنگوی دولت در نشست خبری : چرا بعضی از ما آدم کوچولوی سریال گالیور می‌شویم؟ علیرضا صدقی نسبت مطالبات عمومی با جریان اصلاح‌طلبی چرا بازار سرمایه نمی‌تواند چنانکه باید در اقتصاد نابسامان اثر مثبت بگذارد شفافیت حلقه شکسته کمک بورس به اقتصاد آیا ممنوعیت واردات صنایع دستی چینی کارگاه‌های صنایع دستی را زنده نگه می‌دارد؟ تهدید اقتصاد، فرصت هنر ایرانی نزدیک شدن آمریکا و روسیه و تاثیر آن بر اقتصاد و سیاست خارجی ایران بررسی شد بازی تهران فقط در زمین ایران از سوی دفتر سیاسی طالبان در قطر عنوان شد پیش‌شرط طالبان برای مذاکره با آمریکا امیربهاور دهکردی در گفت‌وگو با «ابتکار» از تئاتر «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» می‌گوید «ابتکار» از طرح دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها بعد از پایان جام جهانی فوتبال گزارش می‌دهد