معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي روز دوشنبه در ديدار دست‌اندركاران حج امسال، حج را مظهر آميختگي «معنويت و سياست» و مهم‌ترين ويژگي آن را اجتماع مسلمانان در زمان و مكان مشخص دانستند و گفتند: حج واقعي حجي است كه از يك طرف همراه با برائت از مشركين باشد و از طرف ديگر زمينه ساز وحدت و همدلي و يكصدايي مسلمانان شود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري، ‌حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شكل‌گيري نظام جمهوري اسلامي و ارايه توانايي اسلام در ورود به ميدان سياست و زندگي را باطل‌كننده سال‌ها تلاش براي القاي جدايي دين از سياست خواندند و افزودند: اكنون بار ديگر افراد نادان و مغرض، تلاش دارند تا لزوم جدايي دين از سياست و زندگي و علم را به ذهن نسل جوان القاء كنند اما حج بهترين فرصت و يك صحنه عملي براي نشان دادن آميختگي «دين و سياست» است.
رهبر انقلاب اسلامي در نظر گرفته شدن زمان و مكان مشخص براي اجتماع مسلمانان در فريضه حج را نشان‌دهنده اهدافي فراتر از معنويتِ صِرف دانستند و خاطرنشان كردند: يكي از اهداف مهم حج، اجتماع و ارتباط و تفاهم مسلمانان با يكديگر و در واقع همان موضوع شكل‌گيري امت اسلامي است.
ايشان با تاكيد بر اينكه كعبه شريف و مسجد‌الحرام و مسجد‌النبي متعلق به همه مسلمانان است و نه متعلق به كساني كه بر آن سرزمين مسلط هستند، افزودند: كسي حق ندارد مانع از تحقق مفاهيم واقعي حج شود و اگر حكومت يا دولتي اين كار را انجام دهد، در واقع «صدّ عن سبيل‌الله» كرده است.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شكل‌گيري معناي جديدي از حج به بركت هدايت‌هاي امام بزرگوار، گفتند: حج واقعي بايد همراه با برائت از مشركان و زمينه ساز وحدت و انسجام مسلمانان باشد، نه آنكه برخي دولت‌ها در جهت ايجاد اختلاف و جدايي ميان امت اسلامي تلاش و خود را به استكبار متصل كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به فاجعه مسجدالحرام و فاجعه منا در سال ۱۳۹۴، آن را ظلمي بزرگ خواندند و با تاكيد بر لزوم پيگيري مستمر و جدي براي احقاق حق، افزودند: اين مطالبه به هيچ‌وجه نبايد فراموش شود و دستگاه‌هاي مسوول بايد از راه‌هاي مختلف به‌ويژه مجامع بين‌المللي، اين موضوع را پيگيري كنند تا كميته حقيقت‌يابي با حضور جمهوري اسلامي تشكيل و احقاق شود زيرا در اين دو فاجعه، تامين ايمني و امنيت حجاج كه مهم‌ترين وظيفه حكومت عربستان است، رعايت نشد و ديه مقتولان نيز داده نشد.
ايشان با تاكيد بر اينكه ضروري‌ترين نياز امروز دنياي اسلام وحدت و يك‌صدايي است، به تمركز دشمنان براي مقابله با مسلمانان به‌ويژه در موضوع فلسطين و در قضاياي يمن اشاره و خاطرنشان كردند: اكنون امريكايي‌ها نام سياست شيطاني خود درباره فلسطين را «معامله قرن» گذاشته‌اند اما بدانند كه به فضل الهي، اين معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به كوري چشم دولتمردان امريكا، قضيه فلسطين از يادها نخواهد رفت و قدس پايتخت فلسطين باقي خواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه ملت فلسطين در مقابل اين توطئه خواهد ايستاد و ملت‌هاي مسلمان نيز پشتيبان مردم فلسطين خواهند بود، افزودند: البته برخي دولت‌هاي اسلامي كه هيچ اعتقادي هم به اسلام ندارند، به دليل حماقت و جهالت و مطامع دنيوي پيشمرگ امريكايي‌ها شده‌اند اما به توفيق الهي، امت اسلامي و ملت فلسطين بر دشمنان خود پيروز خواهند شد و خواهند ديد آن روزي را كه ريشه رژيم جعلي صهيونيستي از سرزمين فلسطين كنده شود.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام قاضي‌عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: شعار حج امسال «حج، تحول روحي و اخلاقي، سبك زندگي ديني، عزت و كرامت اسلامي» است.
آقاي قاضي‌عسكر افزود: از حجاج خواسته‌ايم با پرهيز از بازارگردي، سوغات‌هاي خود را از توليدات داخل فراهم كنند تا از ثواب كمك به توليد داخلي و اشتغال براي جوانان نيز بهره‌مند شوند.
همچنين آقاي محمدي، رييس سازمان حج و زيارت با بيان گزارشي از اقدامات انجام گرفته گفت: فرآيند اجرايي حج امسال با تاييد شوراي عالي امنيت ملي آغاز و تلاش شد خواسته‌ها و انتظارات مردم و نظام در خصوص امنيت، عزت و كرامت حجاج تامين شود.
آقاي محمدي با بيان اينكه فعاليت‌هاي كارگزاران حج بر سه اصل تلاش و كار بي‌وقفه، صرفه‌جويي و نوآوري متمركز شده است، گفت: در حج سال جاري حدود ۸۶ هزار زائر در قالب ۵۸۶ كاروان سازماندهي شده‌اند.