فناوری


در پی بازدید خبرنگاران از شرکت ارتباطات زیر ساخت مشخص شد؛
سرور تلگرام پیدا نشد
وزیر ارتباطات؛ برخی با حرفهایشان برای نظام هزینه می آفرینند
در پي اظهارات رئيس سازمان پدافند غيرعامل درخصوص استقرار سرورهاي‌هاتگرام و تلگرام طلايي در طبقه نهم ساختمان امام (ره) وزارت ارتباطات، وزير ارتباطات به اين ادعا پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در اين راستا محمدجواد آذري جهرمي‌وزير ارتباطات در حاشيه تفاهم نامه وزارت ارتباطات با کميته امداد درباره تامين مالي کسب و کارهاي نوپا، در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارنظر سردار جلالي گفت: متعجبم که چرا همواره برخي افراد با صحبت‌هاي نادرست، براي کشور هزينه تراشي مي‌کنند. البته ما در مقام مسئول خودمان را ولو به اين حرف ناروا، مسئول مي‌دانيم و ايجاد شفافيت مي‌کنيم و وظيفه خودمان مي‌دانيم که پاسخ دهيم.
وي با بيان اينکه شايد نشود دزدي ابرها را ثابت يا رد کرد اما نبودن سرور در طبقه نهم ساختمان امام را مي‌شود ثابت کرد، افزود: ما امروز از روابط عمومي‌خواسته‌ايم ساعت ۲، از خبرنگاران دعوت کند تا بروند و طبقه نهم ساختمان امام را بازديد کنند و نتيجه را به قضاوت افکار عمومي‌بگذارند.
در همين راستا روز گذشته تعدادي از خبرنگاران و عکاسان براي بازديد در اين ساختمان حضور يافتند و جلسه‌اي براي رفع اين شبهه که در طبقه نهم سرورهاي تلگرام طلايي و‌هاتگرام وجود دارد يا خير، برگزار شد و مديران فني به پاسخگويي سوالات پرداختند. در جريان اين بازديد در حالي که خبرنگاران پرسش‌هايي را درباره طبقات ديگر ساختمان و ساير مراکز ساختمان شرکت ارتباطات زيرساخت مطرح کردند و همچنين در پاسخ به اينکه آيا مراکز ديگري که شايعاتي مبني بر احتمال نگه‌داري سرورها در آن‌ها وجود دارد، از جمله سالن مرکز انقلاب، اعلام شد که اين موضوع هم بنابر درخواست رسانه‌ها قابل بررسي است اما در حال حاضر تنها به دليل ادعايي که درباره نگه‌داري سرورها از طبقه نهم ساختمان شرکت زيرساخت شده، اين شفاف‌سازي اتفاق افتاده است.


وي در پاسخ به اينکه آيا هيچ يک از طبقات اين ساختمان قابليت نگه‌داري سرور را ندارند، گفت: در طبقه 9 ساختمان ميدان امام خميني(ره) شرکت ارتباطات زيرساخت، تجهيزات، سالن بهره‌برداري و نگه‌داري و قسمت اداري از منتهي اليه شرقي تا غربي طبقه وجود دارند که امکان نگه‌داري سرور نيست. در طبقات ديگر هم امور استان‌ها و آموزش است و اساسا کل ساختمان مربوط به تجهيزات زيرساختي ارتباطات کشور است و از نظر فني نمي‌توان در اين طبقات سرور نگه‌داري کرد.
آغ‌بيات درباره امکان تشخيص سرورهاي يک پيام‌رسان از سوئيچ‌ها و تجهيزات موجود، توضيح داد: سرورها تجهيزاتي فيزيکي هستند اما متفاوت با سيستم‌هاي موجود و قابل تشخيص هستند. البته سرورهاي ديتا از نظر اندازه از تجهيزات صدا کوچکترند اما به راحتي مي‌توانيد مشابه اين تجهيزات را در سرورهاي خدمات اينترنتي ببينيد.
او در پاسخ به اينکه احتمال جابه جايي سرورهاي نسخه‌هاي غيررسمي‌تلگرام از طبقه نهم ساختمان زيرساخت ميدان امام خميني چقدر است، تصريح کرد: چنين چيزي غيرممکن است و نصب يا باز کردن و جابجايي چنين تجهيزاتي کار زمان‌بر و تخصصي است.






آيينه هوشمند زيبايي شما را تفسير مي‌کند
گروهي از پژوهشگران نوعي آيينه هوشمند طراحي کرده‌اند که مي‌تواند زيبايي چهره افراد را تحليل کند. اين آيينه هوشمند را مي‌توان يک اختراع انقلابي در حوزه فناوري دانست.براي بسياري از افراد آيينه‌ها در حکم محصولاتي هستند که مي‌توانند اعتماد به نفس از دست رفته افراد را به آنان بازگردانند. با اين وجود، همه ما به آيينه‌هاي عادي عادت داريم و آيينه‌هاي هوشمند را استفاده نمي‌کنيم.شايد هوشمند‌ترين آيينه مورد استفاده ما در طول روز آيينه دوربين موبايل‌هاي ما باشد. اکنون يک شرکت تايواني تحت عنوان (himirror) آينه‌اي کوچک توليد کرده است که با تجزيه و تحليل ايرادهاي صورت، نقص‌هاي آن را تشخيص مي‌دهد.اين آيينه کارکردي بسيار جذاب دارد يعني در کسري از ثانيه ايرادهاي صورت را تشخيص داده و مشکلات را حل مي‌کند. براي مثال به کاربر مي‌گويد پوستش چه مشکلي دارد.درواقع اين آيينه هوشمند درصدي از مشکلات پوستي از قبيل "چين و چروک”،”خطوط روي پوست”،”رنگ چهره”،”لک‌هاي تيره”،”جوش” و منافذ موجود روي پوست را تجزيه و تحليل مي‌کند.پيش بيني مي‌شود، فروش اين آينه در انگليس بسيار بالا باشد و با قيمت ۴۶۷ دلار به فروش برسد.يکي از اختلالات رواني رايج در برخي از بيماران، اختلال خود زشت انگاري يا خود بدشکل بيني است. اکنون اين آيينه مي‌تواند افراد را زشت تر از آن چه هستند نمايش دهد. چرا که اين بنياد معتقد است ممکن است اين آينه روي افراد حساس و آسيب پذير اثرات منفي داشته باشد.






تغيير شرايط دريافت گواهي تجهيزات مخابراتي
نحوه دريافت گواهي تاييد نمونه تجهيزات و کالاهاي ارتباطي و فناوري اطلاعات (ICT)، با مصوبه کميسيون تنطيم مقررات ارتباطات، پس از ۱۰ سال تغيير کرد.به گزارش خبرنگار مهر، کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با بازنگري مصوبه قبلي خود که مربوط به سال ۸۷ مي‌شود، آيين نامه تائيدنمونه تجهيزات ارتباطي و فناوري اطلاعات را اصلاح کرد.اين کميسيون، پيشنهاد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را در خصوص بازنگري مصوبه شماره ۵۳ خود (مورخ آذرماه سال ۸۷) در مورد آيين نامه تاييد نمونه تجهيزات ارتباطي و فناوري اطلاعات مورد بررسي قرار داد.اين آيين نامه در راستاي اجراي بند ل ماده ۳ قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد بند ۲ ماده ۶ اساسنامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مبني بر لزوم اعمال استانداردها، ضوابط و نظامهاي کنترل کيفي و تأييدنمونه تجهيزات (Type Approval) در ارائه خدمات و توسعه و بهره‌برداري از شبکه‌هاي مخابراتي، پستي و فناوري اطلاعات در کشور تدوين شده بود.کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با هدف حصول اطمينان از سازگاري و انطباق تجهيزات ارتباطي و فناوري اطلاعات با استانداردها و الزامات فني ملي و بين المللي به گونه‌اي که ضمن حفظ سلامت و ايمني در استفاده و کار با تجهيزات، بر عدم ايجاد اختلال آن تجهيزات در شبکه‌هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات و يا تجهيزات ارتباطي ديگر، اطمينان حاصل شود اين مصوبه را تصويب کرده است.