ممنوع الخروجي و بازجويي از مسئولان وزارت صمت


رئيس قوه قضاييه با اشاره به موضوع مهم مقابله با فساد در کشور، دستور اخير رئيس جمهوري به دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه تخلفات مربوط به واردات خودرو و درخواست او از قوه قضاييه براي برخورد با متخلفان را مثبت ارزيابي کرد و گفت: دستگاه قضايي از مدت‌ها قبل توسط سازمان بازرسي کل کشور به اين موضوع ورود کرده بود. سازمان بازرسي ضمن اعلام جرم، اين پرونده را به دادستاني ارجاع داده بود و دادستاني تهران نيز در روزهاي اخير، اقداماتي را در اين زمينه صورت داده است.
به گزارش ايسنا، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به برخي اقدامات قضايي صورت گرفته در اين مورد تصريح کرد: در جريان تحقيقات صورت گرفته، برخي از مديران و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اين پرونده، ممنوع الخروج، احضار و بازجويي شده‌اند و بررسي‌ها همچنان ادامه دارد. علاوه بر اين، مديران برخي شرکت‌هاي واردکننده خودرو احضار شده‌اند و پرونده آنان نيز در مرحله تحقيقات است. در خصوص شرکت‌هايي که با ارز دولتي اقدام به واردات گوشي تلفن همراه کرده بودند نيز برخي مديران اين شرکت‌ها احضار شده‌اند و تحقيقات ادامه دارد.
وي با بيان اينکه در پرونده واردات موبايل با ارز دولتي مسلم شده که برخي فاکتورها جعلي بوده اند، به وجود برخي تناقضات در موضوع تخلفات واردات خودرو اشاره کرد و افزود: در اين زمينه تناقض‌هاي عجيبي ميان اظهارات دستگاه‌هاي اجرايي وجود دارد. از يک طرف، وزارت صنعت مدعي است که ثبت سفارشي صورت نگرفته و از سوي ديگر، گمرک مي‌گويد ما بدون ثبت سفارش مجوز واردات نمي‌دهيم و همه مي‌دانند که واردات خودروها صورت گرفته. اين تناقض‌ها نشان مي‌دهد که مشکلي در روند واردات اين تعداد خودرو وجود داشته و دستگاه قضايي مشغول بررسي اين موضوع است.
رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي همواره ثابت کرده است که در برخورد با فساد، هيچ مجامله و مسامحه‌اي نخواهد کرد. معتقديم نظر کساني که مي‌گويند برخورد با مفسدان اقتصادي نبايد خشن باشد، کاملا اشتباه است و البته کساني که اين سخن را بر زبان آورده بودند نيز به اشتباه خود پي بردند. ما اعتقاد داريم کساني که از رانت‌هاي دولتي استفاده و به حقوق مردم تجاوز مي‌کنند، در واقع موجب وارد آوردن خدشه به اعتماد عمومي‌مي‌شوند و با آنان بايد به اشد وجه برخورد کرد.


وب با بيان اينکه دشمن براي پمپاژ يأس در جامعه از همه ابزارهاي خود استفاده مي‌کند، يادآور شد: دشمن مدعي فروپاشي جمهوري اسلامي‌ايران است، در حالي که ملت ايران طي همه سال‌هاي گذشته نقشه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و امروز هم با بهره مندي از توان داخلي و استعدادهاي دروني خود بر مشکلات فائق خواهند آمد.
رئيس قوه قضاييه، تخريب قوا را خيانت به کشور دانست و با توجه دادن رسانه‌ها به اين موضوع اظهار کرد: متاسفانه مدتي است که برخي هر مطلب کوچک و بزرگ، با ربط و بي ربطي را بهانه حمله به قوه قضاييه قرار مي‌دهند در حاليکه اين کار بسيار غيرعقلاني است. خصوصا در بستري که دشمن با همه ابزارهاي تبليغاتي و رسانه‌اي خود در صدد برهم زدن انتظام کشور است، عده‌اي نيز در داخل عامدانه يا جاهلانه به اين مقصود دشمن کمک مي‌کنند.