باعث شادی مردم نشوید، خطر برکناری است!

آفتاب یزد – گروه اجتماعی: جام‌جهانی 2018، فرصتی شد تا زنان بعد از مدت‌ها بتوانند از درب‌های ورزشگاه آزادی رد شوند. ورود به ورزشگاه آزادی همچون رویایی دست‌نیافتنی می‌نمود. زنان ایرانی هرچند نتوانستند بازی زنده را مستقیم تماشا کنند، اما ورود به ورزشگاه کم از تماشای مستقیم بازی نبود. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای داشت. البته باید گفت که ورود زنان به آزادی چندان ساده هم صورت نگرفت. سنگ‌اندازی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفت.

حضور در دقیقه‌ 90
از بین سه بازی مقدماتی ایران که قرار بود زنان و مردان برای دیدنش در ورزشگاه حضور داشته باشند، تنها در دو بازی آخر این اتفاق افتاد. در بازی دوم نیز اما و اگر و چون و چرا بسیار بود. مجموعه ورزشی آزادی اقدام به بلیت فروشی کرد، اما به یکباره اعلام کرد که درب مجموعه ورزشی باز نخواهد شد و نمایش بازی در این مجموعه لغو شده است. البته این تصمیم نیز چندان محکم و استوار نبود و در دقیقه‌ 90 اعلام شد که درب ورزشگاه آزادی به روی تماشاگران باز خواهد شد!



زنان برنده اصلی بازی
معلوم نیست چرا تصمیمی به این سادگی در این حد با چون و چرا روبه‌رو شد؟ پس از حضور زنان در ورزشگاه آزادی رسانه‌های داخلی و خارجی بسیار به این موضوع واکنش نشان دادند. واکنش‌های مردم هم که از حد گذشته بود. اشاره‌ها به این بود که حالا که زنان در کنار مردان در ورزشگاه حضور یافتند آیا به کسی بی احترامی شد؟ آیا ارزش‌ها به خطر افتادند؟ حتی بعضی از بازیکنان خارجی مثل راموس که در این باره اظهارنظر کرده و برنده‌ اصلی بازی ایران و اسپانیا را زنان ایرانی عنوان کرده بودند، واکنش نشان دادند.

تصمیمی عجیب
حالا چند هفته‌ای از آن حضور زنان در ورزشگاه گذشته است که ناگهان خبر برکناری ناصر محمودی‌فر مدیر مجموعه آزادی به گوش ‌می‌رسد. خبرگزاری مشرق در این باره نوشت: «به دلیل برخی از اختلافات پیش آمده میان محمودی‌فر با حسن کریمی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، کریمی در تصمیمی عجیب، مدیر مجموعه ورزشی آزادی را از کار برکنار کرد. مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بعد از برکناری محمودی فر، بلافاصله فرهاد نیکوخصال را به عنوان سرپرست مجموعه ورزشی انتخاب و حکم وی را نیز صادر نمود.»

برکناری به جای قدردانی
شنیده‌ها حاکی از آن است برخلاف برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی در ظاهر برکناری محمودی‌فر ارتباطی با حضور زنان در ورزشگاه آزادی نداشته است. اما حالا که چند وقتی از حضور زنان در ورزشگاه گذشته و اتفاق ناگواری هم نیفتاده است، چرا باید این برکناری عجیب و دور از انتظار اتفاق بیفتد؟ این برکناری موجب واکنش یکی از اعضای شورای شهر نیز شد. به گزارش ایسنا، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به برکناری مدیر کل مجموعه ورزشی آزادی تهران در توئیتی گفت: «روز گذشته ناصر محمودی‌فر مدیر کل مجموعه ورزشی آزادی که پنج ماه پیش به این سمت منصوب شده بود برکنار شد. از مدیران عالی ورزش انتظار می‌رفت از عملکرد موفق وی در برگزاری نمایش مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه که با حضور خانواده‌های ایرانی برگزار شد قدردانی شایسته‌ای صورت گیرد.»

جای گله به دولت وجود دارد
حق‌ شناس تنها عضو شورای شهر نبود که نسبت به این برکناری واکنش نشان داد، شهربانو امانی و حجت نظری نیز در این باره واکنش نشان ‌دادند. به گزارش ایرنا، حجت نظری در این باره گفت: «اگر این برکناری به دلیل پخش مستقیم فوتبال و حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه آزادی باشد، جای گله به دولت وجود دارد که چرا باید سرنوشت کسی که چنین اتفاقی را به ثمر می‌رساند، آنقدر ناگوار باشد.» همچنین در ادامه‌ این گزارش آمده است: «براساس گزارش‌ها فرهاد نیکوخصال مدیر مجموعه‌های سوارکاری کل کشور با حفظ سمت سرپرست مجموعه ورزشی آزادی و جایگزین محمودی فر شده است.»

عزل و نصب‌های زیان‌آور
اگر واقعا رئیس جدید با حفظ سمت قبلی به سمت جدیدی رسیده باشد، پس باید به حال این انتصاب‌ها گریست؛ کسی را از سمتش برکنار می‌کند و کسی دیگر را که صاحب سمت است و بر همین اساس باید به حد کافی مشغله داشته باشد، به کار می‌گمارد. شاید دلیل ناکارآمدی بسیاری از ادارات و سازمان‌های کشور همین عزل و نصب‌های بیجا و به دور از اندیشه باشد!