محمد صادق جوادی حصار

و فروش خودروهای خارجی به دنبال دریافت گزارش هایی در مورد وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵روز موضوع را بررسی و هرگونه تخلف را صریحاً به مردم و دستگاه قضایی اعلام نماید. در این فاصله، از وزارت اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی ریاست جمهوری هم خواست تا گزارش های لازم را تهیه و ارسال کند. اما بعداز این دستور عده‌ای این موضوع را از جهاتی دیگر مورد ارزیابی قرار دادند. عده‌ای آن را دیرهنگام توصیف کردند و برخی آن را نوعی اعتراف به وجود فساد در بدنه دولت دانستند.
در پاسخ به این ادعاها توجه به چند نکته حائزاهمیت است نخست اینکه متاسفانه اینگونه تخلفات اقتصادی و حقوقیدر ساختار کشور وجود دارد، این تخلفات منوط به قوه مجریه نیست بلکه در سایر نهادها نیز وجود دارد هیچ نهادی نیست که بگوییم درآن تاکنون تخلفی صورت
نگرفته است.
ازسویی دیگر اینکه رئیس قوه مجریه خود پیش گام و خواستار برخورد با اقدامات خلاف قاعده و قانون شده است جای سپاسگزاری دارد و باید به عنوان یک نکته مثبت در کارنامه روحانی قرار بگیرد نه آن که برخی مرتب بخواهند بگویند که چرا دولت زودتر چنین کاری را نکرده است؟


انواع و اقسام شرایط همه و همه دست به دست هم داده اند تا وضع امروز ما اینی است که می‌بیند! بنابراین هرجایی که جلوی این وضعیت گرفته شود جای خوبی است. هر زمانی هم که جلوی این فسادها و ولنگاری‌ها گرفته شود آن زمان زمان
خوبی است.
همه ما باید به این نکته توجه کنیم که باید از یکجایی با امیدو قانونمداری راه را
پیش ببریم و با اتکا به آرای مردم و نظارت همگانی مشکلات و فسادها را حل کنیم اگر توانستیم که هیچ و اگر نه این سیکل معیوب فسادزایی ادامه خواهد داشت .
تاکید می‌کنم اگر اقدام روحانی دیرهنگام هم باشد کار خوبی است و چه خوب می‌شد که سایر نهادها نیز از اقدام او الگوبرداری کنند.
امیدواریم که قوه مجریه همچنان در این کار پیشگام باشد تا باقی نهادها چنانچه حرکتی انجام نداده‌اند اقداماتی مشابه انجام دهند و مردم به اصلاح امور امیدوار بشوند.
*فعال سیاسی