سرمایه اصلی شما اعتماد مردم است

همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در مرقد مطهر آن حضرت، همراه با جمعی از مراجع تقلید، روحانیون و مردم ایران اسلامی در ویژه مراسم آغاز دهه کرامت شرکت کرد. همچنین در ادامه دیدار با مراجع عظام در هفته هلال احمر،  دکتر علی اصغر پیوندی رئیس و جمعی از مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر، در این سفر با تعداد دیگری از مراجع عظام تقلید نیز دیدار کردند. آنها ابتدا به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفتند. دکتر پیوندی در آغاز این دیدار با بیان اینکه شعارهای کلی جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه با موازین اسلامی منطبق است، گفت: هلال احمر چند شعار کلی و اساسی دارد. شعارها و اهدافی مانند حفظ کرامت انسانی، کاهش درد و رنج انسان‌ها، ترویج صلح و دوستی و ارتقای سلامت که برای تحقق همه آنها بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد، قومیت و...تلاش می‌کند.
او ادامه داد: هلال احمر در هنگام بروز حوادثی مانند سیل، زلزله و... همواره به عنوان نخستین نهادی که هدفش امدادرسانی است، حاضر شده و توانسته خدمات مناسبی برای کاهش تلفات و آلام انسانی انجام دهد که حقیقتا برگ زرینی برای این نهاد است.پیوندی در ادامه به حضور هلال احمر ایران در حوادث بین‌المللی در خارج از مرزها اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر ایران در حوادث بین‌المللی مانند امدادرسانی به آوارگان میانمار که مسلمانان این کشور مظلومانه از دیار خود رانده شده بودند با راه‌اندازی درمانگاه، ارسال بسته‌های غذایی و دارویی حضور فعال داشته و کمک حال آوارگان بوده است. همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت در مراسم باشکوه اربعین و حج بر حسب وظیفه ذاتی هلال احمر به زائران خدمات رسانی کرده‌اند.آیت‌الله مکارم شیرازی هم ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دین مبین اسلام اهمیت زیادی به خدمت‌رسانی به مردم داده است، گفت: در قرآن کریم آمده که اگر کسی انسانی را نجات دهد، گویا تمام دنیا را زنده کرده است. تعبیری از این بالاتر وجود ندارد. در این آیه هم نجات مادی و هم نجات معنوی با یکدیگر جمع شده است. همچنین در روایات نیز آمده است که معصومین چقدر برای نجات انسان‌ها پیشگام بودند. یعنی کمک کردن به نیازمندان از اساس تعالیم اسلامی است. مخصوصا اگر آن نیازمند خودش حادثه‌دیده باشد.ایشان در ادامه بر سرعت عمل در یاری به حادثه‌دیدگان، جذب جوانان به خدمات عام‌المنفعه و همچنین خبررسانی خوب به مردم از این خدمات تاکید کردند و افزودند سرمایه اصلی شما اعتماد مردم است باید برای حفظ و افزایش آن بکوشید.
سازمان عاطفه‌ها
دکتر علی اصغر پیوندی و مسئولان جمعیت هلال احمر پس از دیدار صبحگاهی با آیت الله مکارم شیرازی به دیدار آیت الله علوی گرگانی یکی دیگر از مراجع تقلید شیعه رفتند. در آغاز این دیدار، دکتر پیوندی گزارشی از  فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوادث چند ماه گذشته ارایه داد و گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و نیز امانتدار مردم کمک‌های ۶۷میلیارد تومانی آنها را در اختیار آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان زلزله قرار داده است.


آیت الله علوی گرگانی در آغاز سخنانش از تعبیر سازمان عاطفه برای معرفی هلال احمر استفاده و عنوان کرد: حقیقتا می‌توان نام سازمان عاطفه را برای هلال احمر انتخاب کرد. چرا که عمل این سازمان یک عمل عاطفی است و در قبال فعالیت‌ها و خدماتش به دنبال جزا و پاداش نیست.
ارزش کار شما عندالله است
دیدار با آیت الله وحید خراسانی، یکی دیگر از مراجع تقلید شیعه، پایان بخش دیدارهای رئیس جمعیت هلال احمر و هیأت همراه با مراجع تقلید در روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) بود. آیت الله العظمی وحید خراسانی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات خانواده هلال احمر در خدمت‌رسانی به مردم، با بیان اینکه کار هلال احمر در امدادرسانی و خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان، کار بسیار پر ارزشی است، یادآور شد: در حدیث معتبری آمده است ملائک آسمان، در زمین عمله الله نامیده می‌شوند. یعنی کارگران خداوند در زمین هستند. اینها کسانی هستند که سعی می کنند گره از کار مردم بازکنند. بنابراین ارزش کار آنها عندالله حساب ندارد.