پولاد مردان آینده دار



محمد محمدی سدهی
خبرنگار


مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در تاشکند برگزار شد و جوانان وزنه‌بردار کشورمان موفق شدند با کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به عنوان قهرمانی در بخش تیمی دست یابند. ایران در سال‌های 2017 و 2016 هم قهرمان جهان شده بود و قهرمانی جوانان کشورمان در تاشکند سومین قهرمانی متوالی تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود. کسب این نتیجه توسط  تیم ملی جوانان موجب شد تا حسن روحانی، رئیس جمهوری، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش در پیام‌هایی جداگانه این قهرمانی را تبریک بگویند. تیم ملی با 8 وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرد و علی داودی، حسین سلطانی، رسول معتمدی و امیر عزیزی 4 وزنه‌برداری بودند که در این مسابقات موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند. به همین بهانه خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با این 4 وزنه‌بردار جوان ترتیب داد که ماحصل آن را در زیر می‌خوانیم.


معتمدی: به خواسته اصلی‌ام نرسیدم
رسول معتمدی، وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی جوانان درخصوص مسابقات قهرمانی جهان می‌گوید: «این دوره از مسابقات جهانی کیفیت خوبی داشت. وزنه‌بردارانی از کلمبیا و قطر در وزن من حضور داشتند که رقبای اصلی‌ام به حساب می‌آمدند. در یکضرب عملکرد خوبی نداشتم اما خوشبختانه در دو ضرب موفق شدم به مدال برنز دست یابم.»
او ادامه می‌دهد: «در مجموع از عملکردم راضی نبودم و این به دلیل بیماری‌ام بود. بیماری روزهای اخیر نگذاشت به آنچه خواسته اصلی‌ام بود، برسم.»
این وزنه‌بردار جوان کشورمان درخصوص کسب مدال در دسته 94 کیلوگرم بیان می‌کند: «خدا را شکر می‌کنم که حداقل به مدال برنز دو ضرب دست یافتم. اگرچه می‌توانستم عناوین بهتری را کسب کنم متأسفانه به دلیل بیماری نتوانستم از فرصت استفاده کنم وگرنه باتوجه به رکوردهایم، قادر بودم بهتر از این نتیجه بگیرم.»
او با اشاره به این موضوع که قطعاً در مسابقات بعدی جبران خواهم کرد، می‌افزاید: «واقعاً شرمنده همه شدم که نتوانستم به آنچه باید برسم اما قطعاً در مسابقات بعدی جبران خواهم کرد و به مدال خوشرنگ‌تری دست خواهم یافت.»
معتمدی از اهالی وزنه‌برداری بابت حمایت‌ها قدردانی می‌کند و می‌افزاید: « از مرادی رئیس فدراسیون، رشیدی سرمربی و تمام کسانی که برایم زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده سکوهای بهتری را برای کشورم کسب کنم.»


عزیزی: این تیم پشتوانه خوبی برای بزرگسالان است
امیر عزیزی، وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم درخصوص مسابقات قهرمانی جهان می‌گوید: «این دوره از مسابقات جهانی از سطح بالایی برخوردار بود و وزنه‌برداران خوبی در تاشکند حضور یافتند. خدا را شکر می‌کنم که تیم ما با وجود رقبای سرسخت بر سکوی قهرمانی تیمی ایستاد و توانست برای سومین سال متوالی به این عنوان دست یابد.» او که در حرکت یکضرب موفق به کسب مدال برنز شد، تأکید کرد وزنه‌برداران برای این مهم هم‌قسم شده بودند: «اتحاد و همدلی بچه‌ها دلیل اصلی قهرمانی تیم بود. بچه‌ها پیش از اعزام به مسابقات هم قسم شدند تا این مسابقات را با قهرمانی به پایان برسانیم. علاوه بر این کادر فنی نیز برای این قهرمانی زحمات زیادی کشید و مرادی به عنوان رئیس فدراسیون هم به خوبی از تیم ملی حمایت کرد.»
وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی جوانان می‌افزاید: «این تیم با قهرمانی در مسابقات جهانی، پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان است. 4 نفر از اعضای کنونی این تیم سال بعد در رده بزرگسالان حضور خواهند یافت. تیم ملی جوانان مسابقات جهانی و آسیایی را در پیش دارد و همه تلاش من این است که در این دو میدان به مدال طلا دست یابم. برنامه بعدی من کسب مدال طلا در مسابقات جهانی است.»


سلطانی: هدفم کسب مدال در بزرگسالان است
حسین سلطانی، دارنده مدال نقره و برنز مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان می‌گوید: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم جواب محبت و زحمات همه را بدهم و به عنوان دومی جهان دست یابم. مسابقات جهانی از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و من توانستم از 6 حرکت، 5 حرکت را بدون خطا به پایان برسانم و به دو مدال نقره یکضرب و مجموع و یک نشان برنز دوضرب دست یابم.» این وزنه‌بردار جوان کشورمان ادامه می‌دهد: «از عملکردم در این مسابقات راضی بودم البته می‌توانستم در حرکت دوضرب بهتر باشم اما به هر حال کسب 3 مدال در مسابقات جهانی برای من راضی کننده بود. همدلی در فدراسیون وزنه‌برداری و زحمات مرادی، رئیس فدراسیون موجب شد تا برای 3 سال پیاپی تیم ملی جوانان بر سکوی جهان بایستد.» او در مورد حضورش در رده بزرگسالان بیان می‌کند: «سطح رقابت در رده سنی بزرگسالان بالاتر است و انتخاب شدن برای حضور در اردوی بزرگسالان کار بسیار سختی است اما به هر حال این پایان کارم نخواهد بود و هدفم کسب مدال در رده بزرگسالان است. قطعاً مانند تمامی ورزشکاران، آرزویم رسیدن به مدال المپیک است که امیدوارم در آینده به آن برسم و برای کشورم افتخارآفرین باشم.»

داودی: به حسرت 7 ساله تیم ملی پایان دادم

علی داودی، وزنه‌بردار 105+ تیم ملی جوانان می‌گوید: «شرایط این دوره از مسابقات جهانی نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بود و وزنه‌برداران شرکت کننده در این مسابقات کیفیت بالایی داشتند.7 سال بود که تیم ملی در رده جوانان در سنگین وزن موفق به کسب مدال طلا نشده بود و خوشبختانه امسال توانستم به حسرت 7 ساله تیم ملی پایان دهم.» این وزنه‌بردار طلایی کشورمان ادامه می‌دهد: «امسال فرصت نشد که در سنگین وزن رکوردشکنی کنم اما سال بعد حتماً رکورد جهان را می‌زنم. ما ایرانی‌ها تبحر زیادی در سنگین وزن داریم و همیشه جزو مدعیان اصلی کسب مدال در رده‌های مختلف سنگین وزن محسوب می‌شویم. من 2 ماه در اردوی بزرگسالان و در کنار بهداد سلیمی تمرین کردم و این موضوع باعث شد تا انگیزه و تجربه‌ام بیشتر شود.کسب 2 مدال طلا و یک نقره برای من راضی  کننده بود.