قول وزیرصنعت برای معرفی متخلفان

در نامه دوم شریعتمداری به رئیس جمهورمطرح شد
قول وزیرصنعت برای معرفی متخلفان
آرمان: با دستور صریح رئیس جمهور برای مبارزه صریح با فساد و ناکارآمدی، بسیاری از تحلیلگران زبان به تایید و تحسین گشودند. حسن روحانی نشان داد که تصمیم خود را در مواجهه با فساد گرفته است و مهم اینکه چنین تصمیمی با حمایت قاطع رهبر انقلاب ممزوج شده است. در مجموع انتظار این است که کاری عملی صورت گیرد و اینکه برخی وزرا از چنین دستوری تشکر می‌کنند و همراهی خود را در عملی کردن چنین دستوری در توئیتر ابراز می‌کنند چندان فایده‌ای ندارد و باید به این دسته از وزرا یادآوری کرد که منظور روحانی توئیت کردن نبوده است. مردم به عنوان ولی‌نعمتانکشور و نظام منتظر عمل معطوف به نتیجه هستند و نه تنها به این توئیت که: از رئیس‌جمهور سپاسگزارم که شجاعانه گزارش را پذیرفتند و دستور راهگشا برای خارج کردن غده فساد با شروع از بدنه دولت را دادند، به زودی با مردم از جزئیات آن سخن خواهم گفت» راضی نمی‌شوند که ماجرا را بسیار جدی‌تر از این می‌بینند. آنها با تمام وجود با مشکلات ناشی از فساد و ناکارآمدی درگیرند و در چنین وضعیتی است که انتظار عمل دارند و اگر از هر مسئولی تلاش ببینند، قدرمسلم از او حمایت خواهند کرد و در کنارش خواهند ماند. در تخمین عمق فسادی که مطرح شده همین بس که امیر خجسته، نماینده همدان در مجلس اظهار کرد: از اقدام رئیس‌جمهور ممنون هستیم. در مجلس دو سال است که به قاچاق خودرو در کشور تاکید دارم و کسی به من ایمان نداشت و می‌گفت، تو دروغ می‌گویی. ممنون هستیم که آقای رئیس‌جمهور دستور انقلابی برای مبارزه دادند و ان‌شاءا... این حرکت مستمر باشد. از کنار هم گذاشتن همین دو سه نکته که به ضرورت گفته شد، می‌توان دریافت که فساد لانه کرده در برخی زیرمجموعه‌ها چنان هست که اقدام عاجل را طلب می‌کند نه این که شفاف‌سازی به آینده‌ای نامعلوم موکول شود.
گزارش به مردم به زودی؟


رئیس‌جمهور دستور خارج کردن غده فساد را صادر کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: گزارش جامع و شفاف وزارت صمت درباره فساد زنجیره‌ای از سوی روحانی مورد توجه واقع شد. محمد شریعتمداری در توئیتر خود نوشت: گزارش جامع و شفاف وزارت صمت درباره فساد زنجیره‌ای از سوی دکتر روحانی مورد توجه واقع شد، از رئیس‌جمهور سپاسگزارم که شجاعانه گزارش را پذیرفتند و دستور راهگشا برای خارج کردن غده فساد با شروع از بدنه دولت را دادند، به زودی با مردم از جزئیات آن سخن خواهم گفت.
نامه دوم شریعتمداری به روحانی
وزیر صنعت،معدن و تجارت در جدیدترین نامه خود به رئیس‌جمهوری از معرفی متخلفان به دستگاه قضایی خبر داده است. در بخشی از نامه محمد شریعتمداری آمده است: «احتراماً تدبیر و قاطعیت حضرتعالی در برخورد با پرونده تخلف در واردات خودروهای خارجی و دستور آغاز مبارزه با فساد از دولت، قوت قلبی بود برای همه کسانی که فعالیت سالم اقتصادی در کشور دارند. از توجه ویژه و سریع آن جناب به گزارش ۲۰ صفحه‌ای اینجانب در شفاف‌سازی این تخلف که در نیمه اول سال ۱۳۹۶ قبل از آغاز دولت دوازدهم آغاز شده و در این دولت با گزارش مردمی و رسیدگی دقیق حراست وزارت صمت و بررسی‌های دقیق سایبری کشف و به نهادهای قضائی و اطلاعاتی منعکس شد، سپاسگزارم.» در ادامه این نامه آمده است: «وزارت صنعت، معدن و تجارت با نصب‌العین قرار دادن دستور حضرتعالی، متخلفین را علاوه بر معرفی به دستگاه اطلاعاتی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و مراجع قضایی به حسب مورد معرفی می‌کند.همچنین سامانه یکپارچه کنترل صادرات و واردات(سامانه جامع تجارت) را که مدتی است با همکاری وزارت اطلاعات در حال گسترش است، در اسرع وقت تکمیل تا امکان هر گونه سوءاستفاده را بخشکاند. در پایان لازم می‌دانم از همه کسانی که در پنج ماه گذشته در مجموعه وزارت صمت برای کشف این تخلف بزرگ همکاری کردند، تشکر و قدردانی و از اقدام شجاعانه ریاست جمهوری در شروع برخورد با فساد از درون دولت سپاسگزاری نمایم.»