نماینده ولی فقیه در سپاه: ورود سپاه به جناح‌بندی‌های داخلی حرام است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح شنبه در نشستی خبری به تبیین رویکردها و راهبردهای جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پرداخت.
به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام حاجی صادقی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهارات مبنی بر دخالت سپاه در امور سیاسی کشور با تاکید بر اینکه سپاه بصیرت، بینش و درک سیاسی دارد چرا که اگر نداشته باشد دین ندارد، اظهار کرد: آنچه که سپاه از آن دوری می‌کند دخالت در جبهه‌بندی‌های سیاسی در کشور است.
سپاه برای خود یک امر واجب و یک امر حرام تعریف کرده است؛ بر ما واجب است و شرط بصیرت انقلابی اقتضاء می‌کند که بصیرت و درک درستی از وضعیت کشور، تکالیف و وظایف خود، دشمن و نقشه‌های او و برنامه‌ریزی برای مقابله با این نقشه‌ها داشته باشیم اما از طرف دیگر ورود به جناح‌بندی‌ها و محدود شدن به برخی جناح‌های سیاسی بر ما حرام است و این را نیز بارها امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نقطه مرز میان بصیرت و دخالت در جبهه‌بندی‌ها در این است که سپاه به عنوان جبهه‌نشین انقلاب از جبهه انقلاب حفاظت و در مقابله با جبهه استکبار حضور دائم دارد. در این مسیر اگر دفاع از ارکان و جبهه انقلاب سیاسی بودن محسوب می‌شود، سپاه سیاسی است. سپاه در دفاع از چهار رکن ماهیت دینی انقلاب، ولایت فقیه، مردمسالاری و استکبارستیزی که از ارکان انقلاب اسلامی هستند، حضور فعال خواهد داشت اما در درون جبهه انقلاب که گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلفی حضور دارند سپاه به هیچ کدام وابسته نبوده و وارد هیچ کدام از این جناح‌بندی‌ها نشده و نخواهد شد.


حاجی صادقی افزود: در کاروان انقلابیون که به سمت تحقق اهداف انقلاب اسلامی پیش می‌رود سلایق و جناح‌های مختلفی وجود دارد اما سپاه در مواجهه با آنها به هیچ کدام وابستگی نداشته است. گرچه گاهی ممکن است یک جناح به واسطه روحیه انقلابی که بیشتر دارد تلقی موافقت سپاه را با خود داشته باشد و جناح دیگر تلقی مخالفت سپاه با خود را داشته باشد اما سپاه نه با جناحی که تلقی مخالفت دارد، مخالفت می‌کند و نه با جناحی که تلقی حمایت دارد، حمایت می‌کند.
برای ما مهم تداوم جریان انقلاب اسلامی است و در این مسیر نیز ممکن است جناحی که همراهی بیشتری با این مسیر داشته باشد خود به خود، خود را به سپاه نزدیک‌تر بداند.
سایر اخبار این روزنامه
نماینده ولی فقیه در سپاه: ورود سپاه به جناح‌بندی‌های داخلی حرام است «ابتکار» از تحرکات جریان‌های سیاسی یک سال پیش از انتخابات مجلس گزارش می‌دهد صدای زودهنگام ساز انتخابات «ابتکار» از افزایش خشونت کلامی در میان ایرانیان گزارش می‌دهد طاقتِ طاقِ جامعه جهانبخش محبی نیا گسل‌های تمدنی و قرائت‌های منجند از سبک زندگی «ابتکار» وضعیت سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دولت در شرایط موجود را بررسی کرد از چه راهی برویم؟ «ابتکار» از ناآرامی‌های گسترده در استان‌های جنوبی عراق گزارش می‌دهد عراق و مسیر دشوار گذار از بی‌ثباتی «ابتکار» از نظر شورای نگهبان درباره مغایرت مصوبه مجلس با قانون اساسی گزارش می‌دهد ادبیات کودک و نوجوان چقدر نسبت به چند دهه گذشته پیشرفت کرده است؟ کودکان آینده، چشم به راه گذشته زهره محقق در گفت‌وگو با «ابتکار» از فیلم مستند «برسد به‎دست آقای بنان» می‌گوید شهرداری از آن بنرها به ما هم بدهد! رئیس‌جمهوری در پایان جلسه سران قوا: ارز لازم برای کالاهای اساسی و ضروری مردم تامین است کدخدایی: نظر مجمع تشخیص درباره عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر صائب است محمدرضا باهنر: تمهیدات انتخاباتی باید محرمانه باشد سیدمحمد غروی: نمی‌توانند از تضعیف دولت سودی ببرند محمدعلی نمازی در جمع خبرنگاران: اصلاح‌طلبان کارایی‌شان را از دست نداده‌اند استاندار تهران: تجمع در مکان‌های تعیین شده برای اطلاع از جزئیات، نیاز به اخذ مجوز دارد